ילדים בקייטנה בחופש הגדול, אילוסטרציה (צילום: אדי ישראל / פלאש 90)
ילדים בקייטנה בחופש הגדול, אילוסטרציה | צילום: אדי ישראל / פלאש 90

משבר הקייטנות הגיע לסיומו: שר הפנים אריה דרעי ויושב ראש השלטון המקומי חיים ביבס, סיכמו היום (רביעי) בישיבה במשרד הפנים על הפעלת הקייטנות המפוקחות כבר מהקיץ הקרוב. "הקייטנות המפוקחות הן בשורה למשפחות הצעירות", אמר השר דרעי. ביבס אמר כי "הדבר יביא לצמצום העלות שתוטל על הרשויות".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בתום פגישה בין דרעי לביבס הוחלט כי מהקיץ הקרוב יחלו לפעול קייטנות מפוקחות שמחירן יישאר כפי שקבע השר בחוק - החל מ-977 שקל לשלושה שבועות, בקייטנה שתימשך עד שעה 16:00. השניים סיכמו כי אף תוקם ועדה שתורכב מנציגי משרד הפנים, השלטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך שתדון לעומק בנושא הפעלת הקייטנות. בנוסף יגובש מודל שיביא לכיסוי מלא של עלות הקייטנות וכן יבטיח את טובת תלמידי ישראל.

השר דרעי: "בשורה למשפחות" (צילום: חדשות 2)
השר דרעי: "בשורה למשפחות" | צילום: חדשות 2

לפי בקשת השלטון המקומי סוכם בתום הפגישה כי 28 ילדים בגיל הגן ו-66 בגיל בית הספר זהו מספר המינימום להפעלת קייטנה ציבורית. החלטה נוספת היא שבמידה ויירשמו לקייטנה מעל מספר המינימום שנקבע הרשויות יוכלו לגבות סכום נוסף ובכך פתרו את הפערים שהציף יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש.

בתום הפגישה אמר השר דרעי כי "היום אנחנו מביאים למשפחות הצעירות בשורה חברתית ממדרגה ראשונה - חופשת קיץ ללא הוצאות של אלפי שקלים על קייטנות". יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי "אני שמח שהצלחנו להגיע להבנות לגבי הפעלת הקייטנות ואנו מצפים כי הועדה שתוקם תבחן באופן רציני ומעמיק את הנושא כולו לרבות שילובו המלא של משרד החינוך בעניין".

חיים ביבס (צילום: רועי שפרניק, חדשות)
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: רועי שפרניק, חדשות

הפגישה בין השניים הגיעה כי לפני מספר ימים פורסם שלפי המלצות הוועדה, רשות מקומית המבקשת להפעיל קייטנה ציבורית בחופש הגדול אמורה הייתה לגבות מההורים סך של עד 1,055 לקייטנה בגילאי בית הספר ו-1,016 בגילאי הגן - ואילו לפי הצו של השר דרעי, הסכומים מעודכנים ל-603 ו-689 שקלים, בהתאמה - סכום נמוך מידי להפעלת קייטנה לטענת הרשויות.