על רקע המתיחות

פרץ מתריע; 'ונשמרתם': ישובים חרדים לא ערוכים ללחימה

יו"ר ועדת מוכנות העורף ושר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ מעלה בראיון ל'כיכר בכנסת' את מצבן הגרוע של רבות מהערים החרדיות - כשבני ברק בולטת ביניהן - שלא מוכנות ללחימה • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראיון עם עמיר פרץ (צילום: כיכר השבת)

ח"כ עמיר פרץ, שר הביטחון לשעבר ויו"ר ועדת מוכנות העורף בכנסת, מתריע בראיון ל"כיכר בכנסת" כי 80% מהעיר בני ברק לא ערוכה ומוכנה למצב של מלחמה, כמו גם שכונות חרדיות נוספות ברחבי הארץ.

בפתח דבריו אומר פרץ: "זה אחד הנתונים שהפתיעו את כולם. אנחנו בהחלט ממוקדים בדרום ובצפון, אבל אסור לשכוח שבתוך פרק זמן לא ארוך, 5-10 שנים, כל מדינת ישראל תהיה במצב שהיא בטווח הירי. לכן, צריך לוודא שכל מדינת ישראל מתחילה להיערך לקראת האפשרות שיהיה ירי בכל מקום, גם בבני ברק".

ח"כ עמיר פרץ בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

לדבריו, "אנחנו שופטים את המיגון על פי מדד אחד בלבד - האם כאשר תהיה הסלמה כוללת, כאשר יהיו מטחי ירי לכיוון ריכוזי אוכלוסייה, האוכלוסיה תהיה מסוגלת לקיים חיי שגרה".

ח"כ פרץ, שדן לא מעט בנושא מיגון הבתים, אומר: "כולם מבינים שמה שהיו פעם המקלטים הציבוריים - זו לא התשובה עכשיו. הזמן שיינתן לאזרח להגיע לאותו מקוםי הוא זמן שאין לו. לכן השאיפה היא שלכל אזרח בישראל יהיה לו ממ"ד בבית".

הבעיה כעת היא, שכל הבתים שנבנו עד שנת 1991 לא היו מחויבים בממ"ד, וכך נוצר המצב שברוב הבתים בשכונות החרדיות הוא לא קיים: "הגשנו הצעת חוק שאמורה לפתור גם את הבעיה של בני ברק, הצעה שאומרת כי כל אזרח יוכל לקבל שלושה תמריצים מהממשלה. 1 - בניית הממ"ד תהיה ממשכנתא שהמדינה תעמיד. 2 - שהשטח של הממ"ד יהיה פטור מארנונה. 3 - שזכויות הבנייה שמגיעות לאותו אזרח לא יכללו את הממ"ד".

"כשכך יקרה, גם לאזרח מבני ברק, שרוצה לבנות לעצמו חדר נוסף, יהיה ממ"ד - שבתוך חמש שנים הוא נכנס אליו עם משפחתו. אני מאמין שרוב התושבים ישתפו פעולה, כי זה כדאי לכולם".

"דווקא הציבור מבני ברק", מדגיש פרץ, "תפיסת העולם שלו 'הישמרו לנפשותיכם', שפיקוח נפש דוחה הכל. אין סיבה שבני ברק לא תהיה חלק מהתכנית הלאומית שלנו".

אף שבניית הממדי"ם תימשך שנים, פרץ מסביר מה יתרחש עד אז: "מנסים לפנות לראשי הערים, להעביר להם אמצעים לשיקום המקלטים,וגם לפיקוח ושליטה בתוך העירייה - וכמובן תרגול של האוכלוסיה".

"אני חושב שהגיע הזמ", אומר פרץ, "שהזעקה תבוא לא רק מצד חברי הכנסת החילונים. אני מברך על כך ששיתוף הפעולה עם חברי הכנסת מהרשימות החרדיות הוא שיתוף פעולה טוב, אבל הפעם אני מתכוון לרתום אותם. הנה, יש להם נושא שממש נוגע לאוכלוסיה שלהם, שהוא נושא דחוף שאין כליו מחלוקת דתית, להיפך".

"אני מקווה שבעזרת השם נצליח", מסיים יו"ר ועדת מוכנות העורף את דבריו בראיון ל"כיכר בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר