צפו בווידאו

"רחפן שוקו": שקיות הבואש שמרתיעות את העזתים

נחשף "כלי הנשק" היעיל - והמפתיע - של כוחות הביטחון הישראלים, נגד המפגינים הפלסטינים בגבול עזה. עוד באותה חזית: שתי תקריות ירי, אחת מהן בשדרות, ללא נפגעים (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרחפן בפעולה (צילום: דוברות משרד הביטחון)

לפני זמן קצר פגע ירי מקלעים מרצועת עזה בבית בשדרות, אך לא גרם לנפגעים.

עוד קודם, נורו יריות אל כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, שלא נפגעו. בתגובה, תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת חמאס בצפון הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר אודות פגיעת הקליע בבית: "בוצע ירי מקלע כבד על-ידי פעילי טרור משטח רצועת עזה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה - ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה".

בתוך כך, על רקע הפרות הסדר האחרונות בגבול רצועת עזה וביו"ש, חושף היום (רביעי) משרד הביטחון את הפיתוח הטכנולוגי החדש לפיזור הפורעים: "רחפן שוקו" - זהו הכינוי שנבחר למתקן שמטיל שקיות עם מי בואש על המפגינים.

פיתוח חדש זה,שפותח על ידי מפא"ת בשיתוף עם תעשייה ביטחונית ישראלית, צפוי לסייע ללוחמי צה"ל לפיזור מפרי סדר באמצעים לא אלימים, וזאת במיוחד עבור אירועי השבוע הנוכחי הסוער.

השבוע החל הרחפן, שפיתוחו החל לאחר חג הפסח, את "שירותו הצבאי" בגזרת רצועת עזה, כאשר פעילותו הוגדרה כמוצלחת ויעלה מאוד. בעזרת הפיתוח החדש, כוחות צה"ל לא נדרשים להגיע לנקודה קרובה לגבול, וכל הפעילות נעשית מהאוויר ועל ידי הכוחות הקרקעיים ובהחלטת המפקד בשטח.

מדובר כאמור בפיתוח מבוסס רחפן, שמיועד לנשיאת משקלים כבדים ומתאים למגוון שימושים וכן לטיסה בגובה נמוך עם מטענים יעודים. היכולת לפיזור מפרי סדר לא הייתה בין שימושיו המתוכננים, אך כשעלה הצורך – בוצע שינוי ייעודו בזמן קצר.

שקיות הבואש (צילום: דוברות משרד הביטחון)

על הרחפן הולבשה מעטפת המסוגלת להכיל כמות גדולה של שקיות מי בואש, הנקראות בעגה המבצעית "שוקו". לרחפן יש יכולת לשחרר, על פי דרישה, את אותן שקיות מהאוויר לקרקע, אז הן מתבקעות, ומי הבואש שבהן פוגעים במפרי הסדר ומניסים אותם.

יצוין, כי מדובר בפיתוח שנבדק ואינו מזיק - גם במקרים של פגיעה ישירה. "המערכת החדשה פותחה בזמן אפסי ועם יכולת משמעותית נגד מפרי סדר. מהרגע שבו הרעיון נולד ועד שבוצע בשטח על ידי האוגדה, חלפו שבועות בודדים, בהם המערכת פותחה, נבדקה בניסויי טיסה על ידי צה"ל ואושרה להפעלה", מסכם ראש ענף כטב"ם במנהל פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר