ללמוד, להצליח, לעבוד: הדרך של קמפוס לוסטיג

מהפכת הלימודים למגזר החרדי חוללה שינוי מערכתי במסלולי הלימוד ומקומות עבודה שבעבר היו סגורים בפני המגזר, ובעיקר בפני הנשים שבחלקן המפרנסות העיקריות. האם זו רק ההתחלה? (לימודים, שיווקי)

ללמוד, להצליח, לעבוד. אילוסטרציה (צילום: קמפוס לוסטיג)

ללמוד באווירה חרדית, להצליח בדרך חרדית, לעבוד כאשה חרדית

לפעמים זה נראה לנו פשוט שאפשר וצריך לשלב בין תחומים שונים בחיים שלנו: תורה ורוחניות, לימודים, עבודה, משפחה. בעבר, זה היה נראה בלתי אפשרי. כדי להתקבל למקומות העבודה הנחשקים היינו צריכים ללמוד במקומות הנחשבים שהיו רחוקים מהעולם החרדי. הציבור החרדי התחנך שלא להתפשר בעניינים רוחניים בשביל "להצליח" בחיים, לספק פרנסה לבית, ולכן האשה החרדית הייתה צריכה לוותר על אפשרויות תעסוקה איכותיות ומשמעותיות.

אבל ההתפתחות העצומה בתחום הלימודים בקמפוסים הנפרדים חוללה שינוי משמעותי בתחום. מסלולים שבעבר נשים חרדיות לא יכלו ליטול בהם חלק מתאפשרים היום ברמות הגבוהות, וההצלחה באה לידי ביטוי לא רק בביקוש הרב, אלא גם בהצלחות של הבוגרות.

ניקח לדוגמא את מכון לוסטיג מבית המרכז האקדמי לב. במרכז היו ערים לביקוש שיש מצד הציבור החרדי להשתלב בתחומים אקדמיים ולקבל תארים איכותיים הנדרשים בשוק העבודה, ולכן ראו חשיבות בהנגשת הלימודים לציבור החרדי בצעו התאמות לדרישותיו. כיום ישנם למרכז קמפוסים נפרדים לגמרי לציבור, ובייחוד לנשים כמו קמפוס לוסטיג ברמת גן. קמפוס לוסטיג, מוסד מוכר ובעל מוניטין ידוע בקרב המעסיקים, ובזכות קשריו ושיתוף הפעולה של לוסטיג עם מעסיקים במגזר הפרטי והציבורי, אחוזי ההשמה במכון גבוהים במיוחד, גם בזכות מחלקת השמה פעילה מאוד. עד כמה פעילה? הצלחה של כ- 93% השמת בוגרות בחברות המובילות במשק.

השקעה והשמה: זה כל מה שצריך

אבל זה לא הכול, שמועה עוברת בעולם העובדה שבוגרות קמפוס לוסטיג הן מותג בשוק התעסוקה. למה זה קורה? מכון לוסטיג לוקח את הפוטנציאל אצל מצטיינות במגזר ומעצים אותו. הלימודים אינם פשוטים, אפילו קשים, ואינם מתאימים לכל אחת ואחת. לכן מי שבדרך ללימודי מגמות הלימוד בקמפוס לוסטיג, אם זה הנדסת תוכנה, מדעי המחשב, מנהל עסקים או חשבונאות, יודעת שאם "היא תשרוד" את התואר הדרך שלה לעבודה היא בטוחה, אבל מאידך היא חייבת לקבל על עצמה השקעה. כנראה שזו הסיבה המרכזית שללומדות בקמפוס בלוסטיג יש הצלחה של 95%(!) מעבר בבחינות המועצה בפיננסית, ו-86% מעבר בביקורת במסלול של חשבונאות (ראיית חשבון), כאשר בכל שאר המכללות והאוניברסיטאות אחוז ההצלחה עומד על 84% לכל היותר.

אם כבר חשבונאות שנחשב מקצוע "לא פשוט" בכלל, ההשמה במכון לוסטיג היא הרבה מעבר לנדרש, מבדיקה עם קמפוס לוסטיג הנתונים שקיבלנו היו חסרי פרופורציות עד כדי כך שישנן פניות כל כך רבות של מעסיקים בתחום, עד שהביקוש עולה על ההיצע, והתלמידות כולן משובצות בהתמחויות עוד לפני סיום לימודיהן.

התפתחות ההכשרה התעסוקתית לנשים החרדיות הצליחה לשלב עולמות שהיו רחוקים בעבר. מצד אחד נפתחו מסלולי לימוד ועבודה לנשים שנאלצו להתספק עד כה בהיצע עבודה מועט ולא מכניס. בד בבד גם המשכורות עלו בהתאם, וכך מתאפשר ליותר נשים לפרנס בכבוד בית של תורה.

כיום, בפרספקטיבה של כמה שנים ניתן לראות שרובן המוחלט של בוגרות קמפוס לוסטיג מקימות בית של תורה והן שותפות משמעותיות ולעיתים אף עיקריות בפרנסת הבית. הלימודים נשמרו באווירה חרדית, מלווה במערך של מחנכות ורבנים במסגרת החינוכית המובנית לתלמידות הקמפוס. ההצלחה הגיעה מבפנים בדרך חרדית, ומקומות העבודה כבר מכירים את הערך של בוגרת קמפוס לוסטיג החרדית.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר