זמן קצר לאחר זכייתה של נטע ברזילי באירוויזיון הלילה (בין שבת לראשון), הזמרת ערכה מסיבת עיתונאים חגיגית בליסבון שבה הקדישה את הניצחון לעם ישראל, שיצא בהמוניו לרחבובות כדי לחגוג עם נטע מהארץ: "חברים, אני רוצה להגיד תודה, שוב. ראיתי חלק מהתמונות מהכיכר, זה מטורף".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"איזה טירוף, איזה כיף", המשיכה ברזילי הנרגשת. "הזכות לשמח כל כך הרבה אנשים והזכות לשמח את העם שלך זה משהו שלא הרבה אנשים מקבלים. אני גאה ונרגשת שזה המצב, שזו הסיטואציה וזה מה שקרה ושזה קרה בחיוביות עם מסר מטורף וגדול וחיובי. אני מאושרת, תודה רבה".

"אני לא חושבת שיש בן אדם שהניצחון הזה מגיע לו, הוא מגיע לכולנו", הוסיפה. "לכולנו מגיע לשמוח מתישהו נכון? איזו תקופה מגעילה עברנו ואיזה כיף שיש את הרגעים האלה מדי פעם שאנחנו יכולים להתרפק עליהם ולהגיד 'אהלן, אני ישראלי ואיזה כיף לי להיות ישראלית".

"תראו מה עשינו, כולנו ביחד עם האנרגיות של כולנו! כל הכוח שקיבלתי מהארץ, ממכתבים, מהודעות, מאנשים", הסבירה הזמר. "קיבלתי רוח מטורפת וגב מטורף מישראל. אני מקדישה את הניצחון הזה לכולם, זה של כולנו ומגיע לנו".

זמן קצר לאחר ההכרזה על ברזילי כמנצחת הגדולה, אלפי ישראלים יצאו לחגיגות ברחובות באופן ספונטני. בכיכר רבין קפצו מאות חוגגים למזרקה, וגם בשוק מחנה יהודה אלפי ירושלמים חגגו ברחובות את הניצחון עד השעות הקטנות של הלילה.

בתוך כך, לאחר הניצחון גם נחשף הלילה שישראל אף קיבלה את מספר הנקודות הגבוה ביותר בתחרויות חצאי הגמר. הנתונים היו חסויים מחשש שישפיעו על ההצבעות בגמר, אך באתר האירוויזיון פורסמו לראשונה התוצאות מיום שלישי האחרון: "לאחר שהשיר הזוכה בתחרות כבר ידוע לכל, אנו יכולים לחשוף את תוצאות שני חצאי הגמר". ישראל דורגה ראשונה עם 283 נקודות, קפריסין שנייה עפ 262 נקודות וצ'כיה הגיע למקום השלישי עם 232 נקודות.

אווירת אירוויזיון חינם ביורווילג' (צילום: רויטרס, חדשות)
החגיגות בליסבון | צילום: רויטרס, חדשות

"סוזי בום", שמגדירה עצמה כ- "מלכת הדראג של ישראל" ויוטיוברית, הגיעה לכיכר רבין לחגוג עם ההמונים: "מאז הבר מצווה לא התרגשתי ובכיתי ככה. כולי פרפרים, דמעות בעיניים". ישראל חייבת לזכות דווקא בגלל כל הבלגן שקורה לנו במדינה, הומואים, לסביות, טרנסים, חילונים, חרדים, רגע אחד של תרבות ישראלית איחד בין כולנו".

וגם בליסבון היו חגיגות של ישראלים שהגיעו לצפות בתחרות. "בשנה הבאה בירושלים", אמרו החוגגים. "העיקר שהבאנו את הניצחון ונטע אלופה. אין כמוה. האמנו בנטע לאורך כל הדרך, ולמרות שהיה נראה שזה הולך לחמוק מאיתנו, אבל באנו ועודדנו והיה מדהים".

"הייתה לנו משאלת לב 20 שנה", סיפר ישראלי נוסף. "אין דבר יותר משמח ויותר מייצג מנטע, היא אור. ומה שהמדינה הזאת צריכה זה נציג של אור, עצם זה שקיבלה מקום ראשון זה גושפנקא מטורפת לזה שאנחנו במקום הנכון".

התחרות היתה מותחת, ובסיום שלב הענקת הנקודות על ידי המדינות המשתתפות מוקמה ישראל רק במקום השלישי עם 212 נקודות, כאשר אוסטריה עם 271 נקודות במקום הראשון ושוודיה עם 253 נקודות במקום השני. 12 נקודות הגיעו לישראל מסאן מרינו, אוסטריה, פינלנד, צ'כיה וצרפת. אך הקהל ברחבי העולם, שחיבק את נטע לאורך כל הדרך - לא איכזב בשלב המכריע: ישראל סיימה במקום הראשון עם 529 נקודות. היריבה הצמודה קפריסין סיימה שנייה עם 436 נקודות.