תאונת אימונים טרגית בצה"ל: רב"ט מור כהן, חייל בן 18 מגדוד 12 בגולני, נהרג אתמול אחר הצהריים בתאונת אימונים של החטיבה ברמת הגולן. מבדיקה ראשונית עולה כי כהן, תושב עפולה עילית, נפגע בראשו מקליע שירה אחד מחבריו ונפצע אנושות בראשו. הודעה נמסרה למשפחתו.

מן העדויות מהשטח עולה כי במהלך תרגיל חוליה של פלוגת אימון, שהתקיים במתקן לוחמה בשטח בנוי בזעורה שברמת הגולן, בוצעה תרגולת הכולל ירי חי. במהלך התרגולת חדר כדור את קיר מבנה האימונים ואת אמצעי הבטיחות, יצא מצידו השני ופגע בראשו של החייל. לאחר המקרה פונה החייל במסוק לבית החולים בקרית שמונה, אך הוא מת מפצעיו במהלך הפינוי.

מור כהן (צילום: חדשות 2)
רב"ט מור כהן | צילום: חדשות 2

בעקבות האירוע הורה מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי איזנקוט, על הפסקת האימונים בירי חי בבסיס האימונים החטיבתי והנחה על הקמת ועדת חקירה בראשות אלוף משנה לבדיקת נסיבות האירוע. במקביל הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, על ביצוע בדיקת תקינות של כלל מתקני האימונים בשטח בנוי בצה"ל באופן מיידי. עד לסיום הבדיקות ובחינת נסיבות האירוע, האימונים בירי חי במתקנים אלה הופסקו.

שני הרוגים בתאונות אימונים בחודש אחד

לוחם השייטת גל אזולאי (צילום: חדשות 2)
גל אזולאי ז"ל | צילום: חדשות 2

רק בתחילת החודש נהרג סמל גל אזולאי, חייל בן 19 מזכרון יעקב, בתאונת צלילה בשייטת. מחקירת האירוע עלה כי במהלך אימון צלילה שגרתי הבחין שותפו של הלוחם לצלילה ביחידת הקומנדו של חיל הים כי הוא במצוקה וניסה לחלץ אותו מהמים. לאחר ניסיונות החייאה שנערכו לו בחוף, קבע רופא צבאי את מותו.

בעקבות המקרה הורה מפקד חיל הים, האלוף אלי מרום, על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירוע, ובמקביל נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת. שני הגופים טרם הגישו את ממצאיהם לצה"ל.

בחודש אוגוסט נהרג מפליטת כדור סמל אור חדד, חייל בן 20 מבית דגן, לאחר שנורה בטעות על-ידי חברו לגדוד, דניאל דרזנר, ששיחק בנשקו. חדד פונה לבית החולים "זיו" שבצפת כשהוא במצב אנוש ולאחר מכן נקבע מותו. בשחזור האירוע סיפר דרזנר כי הוא רק רצה לבדוק את הכוונות של הנשק, כשהחליט לכוון אותו לעבר חדד. לדבריו, לא היה ידוע לו כי בקנה הרובה היה כדור. "למה עשיתי את זה? טעות", הסביר אז דרזנר. על דרזנר נגזרו 27 חודשי מאסר.