כמה זמן לוקח להתגבר על פרידה?

מומחית היחסים אמנדה מיג'ור מציעה ארבעה צעדים שיאפשרו להמשיך הלאה לאחר פרידה • וגם: מחקר בדק כמה זמן זה לוקח לנו

הזמן הוא לא קלישאה // צילום: GETTY

סיום מערכת יחסים זוגית הוא מעשה שתמיד לא קל לעשות אותו. הדבר נכון עוד יותר כשאנו רוצים להמשיך את המערכת הזוגית והצד השני הוא זה שרוצה לסיים את הקשר. למרות ששברון הלב מרגיש כמו סוף העולם, הכאב לא נמשך לנצח. 

על פי מחקר שערך כתב העת Journal of Psychology Psychology, לוקח לנו בדרך כלל 11 שבועות כדי להתגבר על שברון לב מסיומו של קשר. במחקר אחר שעוסק בהפסקת קשר נישואין נקבע כי זמן ההתאוששות יותר ארוך ועומד על 18 חודשים, הפער כמובן בעוצמת הקשר שנוצר עם הזמן, בילדים משותפים וכן במקומות וזיכרונות.                                                   

שברון לב הוא תהליך אבל לכל דבר, לכל אחד מאתנו יש זמן משלו כדי לעכל את מה שקרה וכדי להכיל את הרגשות והשבר שנוצר. גם בשיא הכאב, כשאתם מרגישים שעולמכם חרב עליכם לחלוטין, כדאי שתדעו כי מדובר ברגש אוניברסאלי שחווים מיליונים בעולם.  

מומחית היחסים אמנדה מיג'ור מציעה ארבעה צעדים שיאפשרו לכולנו להתגבר על משבר זוגי:

קחו את הזמן: "אנשים לפעמים רוצים להמשיך הלאה, לצאת לדרך חדשה. למרות שהחגיגות קורצות, כמו גם הרצון לחפש עוד מערכת יחסים, כדאי מאד לעצור, לעכל ולעבד את כאב הלב. כלומר במקום לדכא את הכאב, את הבדידות ואת הצער, אפשרו לעצמכם לחבק את הרגשות הללו, להרגיש אותם. תהליך האבל הוא חלק מתהליך הריפוי, כך תתחזקו לקראת מערכת היחסים הבאה שלכם".

כשיש ילדים, לוקח יותר זמן להתגבר // צילום: GETTY

תהנו מהעצמאות: "אחד התהליכים שקיימים בזוג הוא אובדן האני הפרטי, חשיבה של "אנחנו". מבחינה זו, סוף מערכת יחסים היא זמן טוב לבחון מחדש את האישיות שלנו, את מי שאנחנו ללא האחר, ללא בן הזוג. זה הזמן לחזק קשר עם חברים ולמצוא תחביב חדש. המהלכים הללו ישפרו את מצב הרוח ויעלו את המודעות העצמית שלכם, מה שיכין אתכם לקשר זוגי חדש". 

אל תתביישו לבקש עזרה: "משבר בעקבות קשר שנפסק עלול לפגוע בדימוי העצמי שלכם", אומרת אמנדה. "כדאי מאד לא להכחיש את התחושות שעולות ולבקש עזרה, להיעזר ברשת המשפחתית והחברתית שלכם כדי לחזק את הדימוי העצמי". 

הזמן הוא התרופה הטובה ביותר: "תשננו שעם הזמן והמרחק הרגשות כהים והמערכת זוגית הבאה שלכם עוד תגיע בזמן הנכון, אל תמהרו ואל תנסו לקדם את הימים, הזמן שיעברו בסופו של דבר ייטיב עמכם" היא מסכמת.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר