שתף קטע נבחר

צילום: גטי אימג'ס

ג'ירו: פלסטינים הפגינו נגד סייקלינג אקדמי

מפגינים קראו קריאות נגד המדינה, פרצו למסלול בסיציליה וחסמו אותו, בטרם פונו על ידי השוטרים. גיא ניב: "הם רק מוסיפים לי מוטיבציה". האקרים פרצו לאתר התחרות והעלימו את דגל ישראל. טים וולנס סיים ראשון את הקטע הרביעי

הפגנות קולניות של ארגונים פרו-פלסטינים התקיימו היום (ג') בקטניה שבסיציליה נגד הקבוצה הישראלית, סייקלינג אקדמי, בעת שהג'ירו ד'איטליה חזר לארץ המגף לקראת הקטע הרביעי במרוץ שהתקיים אחרי שלושה קטעים בישראל.

 

על קו הזינוק עמדו המפגינים וקראו קריאות נגד מדינת ישראל. המשטרה האיטלקית עמדה חמושה באלות כדי לחסום את דרכם ולחצוץ בינם לבין הרוכבים. לאחר שהמרוץ יצא לדרכו פרצו הפלסטינים למסלול וחסמו אותו, אבל המשטרה פינתה אותם מהמקום. 

  

מפגינים פלסטינים בג'ירו (צילום: סייקלינג אקדמי)
מפגינים פלסטינים בג'ירו(צילום: סייקלינג אקדמי)

מפגין עם שלט
מפגין עם שלט "ישראל רוצחת, איטליה שותפה"(צילום: AFP)
 

 

ה-BDS וארגונים אנטי-ישראלים נוספים מנהלים בחודשים האחרונים קמפיין נגד סייקלינג אקדמי, פנו להנהלת המרוץ בדרישה להחרים את הקבוצה והפגינו נגדה ברחבי אירופה.

הם אף ניסו, ללא הצלחה, למנוע את קיום המרוץ בישראל.

 

הרוכב הישראלי, גיא ניב מסייקלינג אקדמי, אמר: "ההפגנות שלהם רק מוסיפות לי מוטיבציה". תגובתה הרשמית של קבוצת סייקלינג אקדמי: "סייקלינג אקדמי היא קבוצת אופניים ישראלית שרוכביה מישראל ומרחבי העולם מייצגים את ישראל ואת מדינותיהם כספורטאים רודפי שלום. הקבוצה מאמינה שבאמצעות ספורט אפשר לחבר בין אנשים, עמים ותרבויות. רוכבים מ-16 מדינות מייצגים את סייקלינג אקדמי והיא פתוחה לכולם".

 

"כל רוכבי הקבוצה מונו לשגרירי שלום מטעם מרכז פרס והיא נושאת את יונת השלום על מדיה - הקבוצה היחידה בעולם שעושה זאת. הקבוצה מכבדת את זכותם של אנשים להפגין בכל מקום ולהביע עמדותיהם אבל מתנגדת ומגנה כל גילוי אלימות. ניסיונות להחרים את הקבוצה עלו ויעלו בתוהו משום שאין לכך כל בסיס. אנחנו גאים בהיותנו קבוצה ישראלית ומבינים שלעתים יש לכך תג מחיר". ניב וגיא שגיב זינקו היום לקטע שאורכו 202 ק"מ.

 

אליה ויויאני חותם למעריצים (צילום: AFP)
אליה ויויאני חותם למעריצים(צילום: AFP)

 

רוהן דניס (צילום: AFP)
רוהן דניס(צילום: AFP)

 

גם האקרים נגד ישראל

אם הבלגן שהיה בתחילת הקטע לא הספיק, באתר האינטרנט הרשמי של ג'ירו ד'איטליה, דגל ישראל שהוצמד לקבוצת סייקלינג אקדמי נעלם, והוחלף בדגל אירלנד. יש לציין כי ביתר הקבוצות לא חל שום שינוי.

 

מבדיקה ראשונית עולה כי מדובר ככל הנראה בהאקרים שפרצו לאתר ואחראים למעשה. בשעה זו מנסים לתקן את התקלה ולהחזיר את דגל ישראל לאתר.

 

הרוכבים בסיציליה (צילום: AFP)
הרוכבים בסיציליה(צילום: AFP)

 

טים וולנס חצה ראשון את קו הסיום

הרוכב הבלגי, טים וולנס, מקבוצת UCI סיים את הקטע הרביעי בג'ירו במקום הראשון. וולנס חצה את קו הסיום אחרי 5:17:34 דקות. זו הפעם השנייה בקריירה של הבלגי בה הוא מסיים ראשון קטע במרוץ.

 

6.7 קילומטרים לסיום קרתה התאונה הגדולה הראשונה של הג'ירו השנה. רוכב מקבוצת אסטנה נתקע בגדר וגרם לתאונת שרשרת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים