שתף קטע נבחר
צילום: shutterstock

3 מיליון דולר לזוכי פרס "דן דוד"

שטראוס מציגה ארוחת ערב, הנשים שגייסו עד היום 140 מיליון דולרים, לין ורז כבר לא ברוגז, שת"פ ננו-טכנולוגי של בר אילן ומא מגלה את התנ"ך. רכילות עסקית

התרגשות נרשמה באוניברסיטת תל אביב במהלך חלוקת פרסי "דן דוד", שחולקו לחמישה חוקרים וארבע חוקרות, בגובה כולל של 3 מיליון דולרים. הפרס, שנקרא על שמו של איש העסקים והפילנטרופ דן דוד ז"ל, מוענק מדי שנה לתורמים תרומה יוצאת דופן בתחומי המדע, הרוח והאמנות.

 

את משפחה ייצגו הרעיה גבריאלה דוד והבן אריאל דוד. סיבת ההתרגשות: בין מקבלי הפרס נמצאת הברונית מארי ווארנוק בת ה-93, שזכתה עם פרופ' יחזקאל עמנואל על תרומתם לביואתיקה. עמנואל, שידוע בכינוי החיבה "זיק", הוא אחיהם של ראש עיריית שיקגו רם עמנואל וסוכן השחקנים ההוליוודי ארי עמנואל.

 

בין הנוכחים הנוספים: מנהלת הפרס סמדר פישר, חגית מסר ירון, אורן מוסט, דן פרופר ושגריר בריטניה בישראל - דיוויד קוורי, שבא לעודד את שלושת הזוכים האנגליים.

הברונית מארי ווארנוק, פרופ' לוריין דסטון, פרופ' אוולין פוקס קלר ופרופ׳ מארי קלר קינג (צילום: ישראל הדרי)
הברונית מארי ווארנוק, פרופ' לוריין דסטון, פרופ' אוולין פוקס קלר ופרופ׳ מארי קלר קינג(צילום: ישראל הדרי)
 

סטארטפים בטעם

עתיד תעשיית המזון הוצג בכנס בינלאומי בתחום הפודטק, שיזמו קבוצת שטראוס והחממה The Kitchen. לכנס הגיעו כ-800 מוזמנים, בהם בכירים בתעשיית המזון בארץ ובעולם, שצפו בתערוכה של 70 סטארטאפים מהתחום, שגייסו עד היום כ-300 מיליון דולרים והציגו את החידושים האחרונים בתחום.

 

הפגינו נוכחות: יו"ר קבוצת שטראוס - עופרה שטראוס, סגנית נשיא ביוניליוור - איזבל אסר, נשיא חטיבת הטעם של ג'בודן - הנינג הארטנק, מנכ"ל הרשות לחדשנות - אהרון אהרון. השאלה המרכזית: איך תיראה ארוחת הערב ב-2050? תשובה סופית: ב-2050.

הארטנק, איזבל אסר, עופרה שטראוס (צילום: עזרא לוי)
הנינג הארטנק, איזבל אסר, עופרה שטראוס(צילום: עזרא לוי)
 

שת"פ ננו-טכנולוגי

המכון לננו-טכנולוגיה ולחומרים מתקדמים של אוניברסיטת בר-אילן (BINA) חתם על הסכם שיתוף פעולה ומחקר ראשון עם המכון לננו-טכנולוגיות של האו"ם בפורטוגל (INL). על החתום: ראש המכון באוניברסיטה פרופ' דרור פיקסלר וראש מכון ה-INL פרופ' לארס מונטליוס.

 

פרופ' פיקסלר הכריז שכבר בחודש הקרוב יוכלו החוקרים להגיש הצעה למחקר יישומי שניתן להוציא ממנו פטנט, כששלושה פרויקטים משותפים לחוקרים משני המוסדות יזכו את החוקרים בסכום של 30 אלף אירו.

 

בטקס החתימה נכחו: סגנית הנשיא למחקר באונ' בר-אילן פרופ' שולמית מיכאלי, המשנה לנשיא פרופ' משה לוינשטיין, דיקן הפקולטה להנדסה פרופ' אפי זהבי ודיקן הפקולטה למדעים מדויקים פרופ' ריצ'רד ברקוביץ.

חתימת הסכם ננו טכנולוגיה בבר אילן (צילום: דוברות בר אילן)
חתימת הסכם ננו-טכנולוגיה בבר אילן(צילום: דוברות בר אילן)
 

ברוגז - שולם מסחרי

שלום במזרח התיכון: בצעד מפתיע הזמין נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין את נשיא עמותת "מהיום - לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת" פרופ' איתמר רז להופיע בפני נשיאות האיגוד ולהציג את חזונו ותוכניותיו לגבי שינוי תפישה ומדיניות בתחום המזון בישראל.

 

בסיום באירוע, החליטו השניים על שיתוף פעולה למען קידום הבריאות בישראל. גם יו"ר איגוד המזון באיגוד ראובן שליסל נכח. למה זה מפתיע? כי בשעתו פצחו יבואני המזון במאבק נגד כוונתו של משרד הבריאות לחייב לסימון מוצרי מזון בריאים ולא בריאים, כשלטענתם, נציגי האיגוד לא הוזמנו לקחת חלק בצוות החשיבה. שולם לעולם?

איתמר רז ואוריאל לין (צילום: יח
אוריאל לין ואיתמר רז (צילום: יח"צ)
 

ארוחת בוקר ב-140 מיליון דולרים

כ-100 מוזמנים הגיעו לאירוע מועדון ארוחת הבוקר של פלטפורמת השקעות ההון סיכון iAngels, שהתקיים בשיתוף פירמת BDO ומשרד עו"ד יגאל ארנון ושות'.

 

בתוכנית: עדכון על כל החדש ומתחדש בתחום הבלוקצ'יין, ושיחה ערב בין היזמיות מור אסיא ושלי הוד מויאל, מייסדות הפלטפורמה, שגייסו עד היום כ-140 מיליון דולרים להשקעות בתחום הבלוקצ'יין וסטארטפים ישראלים, ורומן אנדרמט, יועץ בכיר בפירמת BDO שווייץ לתחום הבלוקצ'יין.

 

עוד השתתפו בדיונים: מייסד SAGA מפתחת מטבע דיגיטלי גלובלי עידו שדה ושותף במשרד עו"ד יגאל ארנון ושות' אדריאן דניאלס.

אסיא והוד-מויאל (שניה ושלישית מימין) (צילום: אפי שמח)
אסיא והוד-מויאל (שניה ושלישית מימין)(צילום: אפי שמח)
 

הוקרה לכוכב

סא"ל במיל. איציק כוכב, עד לא מכבר ממונה הגנת הפרטיות, המידע והסייבר בשירותי בריאות כללית, קיבל אות הוקרה במהלך כנס InfoSec18 על פעילותו בתחום אבטחת המידע והגנת הפרטיות בישראל.

 

הכנס התקיים על רקע כניסה לתוקף של תקנות הגנת הפרטיות המחמירות של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. כוכב הזכיר לנוכחים כי "כבר לפני 17 שנים טבעתי את האמרה 'הגנת מידע זה תרבות'", ולקח צילום למזכרת עם אופיר זילביגר, שותף ומנהל מרכז הגנת הסייבר BDO ישראל.

אופיר זילביגר ואיציק כוכב (צילום: ניב קנטור)
אופיר זילביגר ואיציק כוכב(צילום: ניב קנטור)
 

מא בתנ"ך?

אמנם ביקורו בישראל של מייסד עליבאבא, ג׳ק מא, הסתיים, אבל במוזיאון ישראל בירושלים עומדים להוסיף תמונה למזכרת של המיליארדר עם שר הכלכלה אלי כהן, וזאת בעיקר בשל התלהבותו של מא מהתנ"ך הקדום בעולם, שהציג בפניו מנכ"ל המוזיאון - עידו ברונו.

אלי כהן, ג'ק מא, עידו ברונו (צילום: עופרית רוזנברג)
אלי כהן, ג'ק מא, עידו ברונו(צילום: עופרית רוזנברג)
 

מיליון שקלים גרייגוס

גרייגוס העולמית תשיק בישראל סדרת רשת חדשה בשם Tape Cast בהשקעה של כמיליון שקלים. את הסדרה יובילו יוצרים, אושיות קולינאריה ואופנה, שישוחחו על הכל מול המצלמה.

 

מקור ההשראה לפורמט, שמבוסס על סדרת רשת שמפיק המותג במדינות שונות, הוא מפגש בין ביל גייטס לוורן באפט, שניהלו ביניהם שיחה אינטימית. כל סרט יציג ראיון הדדי, כשעל השולחן מונח רדיו טייפ קסטות "כמו של פעם", ובכל פעם תוצג בקלטת שאלה בנושא שונה כמו כסף, אהבה, הצלחה ועוד.

 

באירוע לקראת ההשקה נראו, בין היתר, מנהל אזור ישראל בבקרדי מרטיני העולמית אייל להב, מנהלת מותג בגריייגוס ביאטה סריקוב, השחקן תומר קפון (פאודה) והזמר גל תורן.

תומר קפון, אייל להב, ביאטה סריקוב, גל תורן (צילום: רפי דלויה)
תומר קפון, אייל להב, ביאטה סריקוב, גל תורן(צילום: רפי דלויה)
 

כלכלנים למען חברה שיוויונית

הכלכלנים איימן סייף ופרופ' צבי אקשטיין נבחרו לעמוד בראש המועצה הציבורית של גבעת חביבה לקידום חיים משותפים בישראל של יהודים וערבים.

 

נציין כי עד לאחרונה סייף שימש כמנהל הרשות לפיתוח כלכלי במגזר המיעוטים במשרד ראש הממשלה ובמשרד לשוויון חברתי. ופרופ' אקשטיין שימש כמשנה לנגיד בנק ישראל מ-2006 ועד 2011.

 

מנכ"ל גבעת חביבה יניב שגיא אמר במעמד, שחברה משותפת היא חברה שוויונית, שתוביל לפיתוח כלכלי, מקומי ואזורי.

איימן סייף, צבי אקשטיין, יניב שגיא (צילום: ראוף אבו סאנה)
איימן סייף, צבי אקשטיין, יניב שגיא(צילום: ראוף אבו סאנה)
 

חינוך ליו"ר, המנכ"ל והסמנכ"ל

יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין, מנכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער בישראל שלומי קסטרו וסמנכ"ל תפעול בסודה סטרים עידן זוארץ, נכחו בטקס בו חולקו אותות הוקרה ל-21 "מחנכי ומחנכות השנה": מדריכי ארגוני הנוער השונים, על פעילות מעוררת השראה.

עידן זוארץ, שלומי קסטרו, עוזי דיין (צילום: רונן חורש)
עידן זוארץ, שלומי קסטרו, עוזי דיין(צילום: רונן חורש)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים