שתף קטע נבחר

צמוד לאיקאה נתניה: מתחם עיצוב חדש בהשקעה של 300 מיליון שקל

סוהו, מתחם חדש לעיצוב הבית יכלול 42 חנויות ומסעדות. 99% מהרשתות הן ישראליות ופונות אל בעלי תקציב בינוני. איך הגיבו לעניין באיקאה וברשת סוהו לאקססוריז לבית והאם יהיה "קרב" על החניון הציבורי הסמוך? בדקנו

התחרות במתחם פולג מתגברת: ממש מתחת לאף של איקאה נתניה, ייפתח השבוע מתחם עם 42 חנויות ומסעדות, רובן של רשתות ישראליות. המתחם הוקם על ידי חברת בן-אפרים בנייה וייזום ואלקטרה נדל"ן, בהשקעה של 300 מיליון שקל ועוצב על ידי האדריכל רמי וימר. הוא משתרע על שטח של כ-27 אלף מ"ר (כשהשטח המסחרי הוא 16 אלף מ"ר), כולל שלוש קומות מסחר, ארבע קומות משרדים ו-שלוש קומות חנייה.

 

תמהיל החנויות פונה לבעלי תקציב בינוני וצפוי להגביר את התחרות הגדולה ממילא שקיימת באיזור, סניף איקאה המשתרע על פני 22.5 אלף מ"ר, מתחם הום דיזיין וכמות גדולה של רשתות נוספות הממוקמות בסביבה.

 

סוהו ()
סוהו

במתחם החדש ניתן יהיה למצוא רשתות מוכרות יותר ופחות, ביניהן: ריביירה, שומרת הזורע, שבירו ריהוט גן, סימפלי ווד, צמר שטיחים, שוורץ הום קולקשן, איטליה רפובליקה ועוד. בקומת הקרקע, שם ממוקמות המסעדות ובתי-הקפה, יהיו לחם ארז, לנדוור, אגאדיר, טוני ווספה ועוד. כמו כן, ישנו סופר של רשת סטופמרקט המשתרע על פני 3,500 מ"ר.

  

"בהתחלה באיקאה לא אהבו את הרעיון", אמר מנכ"ל בן אפרים ובניו, יניב אפרים. "מהר מאוד הם הבינו שאנו לא מתחרים ישירים שלהם - לא במחירים, לא בסגנון העיצוב ולא בנגיסה בנתח השוק שלהם. אנו מאמינים שהעובדה שמתחם פולג בכללותו יאפשר מגוון גדול יותר, יגדיל את תנועת המבקרים במקום וכולנו נרוויח מהסיפור הזה".

 

החניון שלהם ציבורי, פתוח ובחינם ואילו שלכם סגור ובתשלום?

"החניון שלנו מקורה ועם גישה ישירה למתחם", אומר אפרים. "ללקוחות המתחם שלנו יהיה סידור חנייה נפרד, כך שאני לא צופה בעיה מיוחדת".

סוהו ()
סוהו
 

האם יש כוונה לפתוח מתחמים בעתיד ליד סניפי איקאה נוספים בראשון לציון ובאר-שבע?

אפרים: "יש לנו כוונה שבסופו של דבר יהיו שלושה מתחמי סוהו בישראל: האחד כאן, השני בדרום והשלישי בצפון. בנוסף, אנו מחפשים מיקום מנצח לפתיחת מתחם סוהו גם בארה"ב".

 

מי קהל היעד של המתחם?

"נתון ראשון ומשמעותי הוא העובדה שזהו סניף איקאה הכי חזק בארץ, ואנו בהחלט בונים על תנועת הלקוחות שלהם", מודה אפרים. "בנוסף, מבדיקות שערכנו, למתחם פולג בכללותו מגיעים 30 אלף מבקרים ביום. קהל היעד שלנו הוא תושבי השרון והמרכז, בעלי תקציב בינוני ומעלה".

 

לגבי שם המתחם, "סוהו", הרי שהוא בהחלט מעלה את השאלה כיצד הגיבה רשת סוהו הישראלית המחזיקה ב-11 סניפים בישראל. אפרים: "רשת סוהו אכן ניסתה למנוע מאתנו את השימוש בשם. אבל בית המשפט קבע שזה שם גנרי ואנו יכולים לעשות בו שימוש. רשת סוהו היא לא מתחם מסחרי, אלא רשת לאקססוריז לעיצוב הבית ואין קשר בין שני סוגי העסקים".

 

סוהו ()
סוהו

לגבי הבחירה בתמהיל רשתות, הכולל רוב מוחלט לרשתות ישראליות, אומרים מקימי המתחם כי הסיבות הן העובדה שהרשתות הישראליות בתחום העיצוב קולעות טוב יותר לטעם הישראלי במחיר משתלם וכן הרצון לחזק את התעשייה הישראלית. אפרים: "פנו אלינו מרשתות באירופה וראינו שהקולקציות פחות מתאימות לקו העיצוב ולגודל הדירות בישראל, שהוא קטן יותר".

 

אי אפשר להתעלם מהשינויים שעובר ענף הקמעונאות. פתיחה של עוד מתחם נוסף, באזור רווי חנויות עיצוב, על רקע משבר לא בעייתית?

"המשבר הוא בקטגוריה ספציפית של האופנה ובקניונים שבהם שכר הדירה גבוה במיוחד", מסביר אפרים. "מכיוון שאין לנו אף רשת אופנה במתחם ואנחנו לא קניון, אלא מרכז מסחרי פתוח, אנו לא מודאגים".

 

יניב אפרים (צילום: קובי לחמיש)
יניב אפרים(צילום: קובי לחמיש)

מה גובה דמי השכירות שתגבו?

אפרים: "הבחירה במתחם פתוח נעשתה מתוך מחשבה להוזיל עלויות שכירות. אין לנו ג'ימבורי, שטחים להפעלות ילדים, בית קולנוע או חלל הסעדה משותף לתחזק. מתחם סגור מייקר עלויות שוטפות בשל הצורך במיזוג של שטחים משותפים והוצאות אבטחה גבוהות יותר. בתי-העסק בקומת הקרקע ישלמו 180-250 שקל למ"ר (בהתאם לשטח שלהן), ובקומות העליונות שבהן חנויות גדולות יותר ישלמו 100-130 שקל למ"ר.

 

האם יש כוונה לאתר אינטרנט משותף לסחר מקוון לכלל בתי-העסק?

אפרים: "בעוד כחצי שנה יעלה אתר כזה לאוויר, כולל סידורי משלוח משותפים לכלל החנויות במתחם".  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים