החרדים חוששים

"אנחנו בצרות": הממשלה לא תצליח להעביר "חוק גיוס"?

ככל שמתקרב תאריך היעד שהציב בג"ץ, שבו יבוטלו הסדרי הדיחוי משירות בצה"ל הקיימים כיום בעולם הישיבות, במידה והם לא יעוגנו בחוק חדש - גובר החשש כי זה לא יקרה בכנסת הזו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני, ליצמן ודרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

כשלושה וחצי חודשים נותרו עד שהכנסת תיאלץ לסיים את חקיקת חוק הגיוס החדש, "חוק הדיחוי" בלשון החרדים, כפי דרישת בג"ץ. אלא שבמפלגות החרדיות חוששים כעת, כי לא יצליחו להגיע עד אז להסכמה על חוק חדש, מה שעלול להוביל לבחירות מוקדמות ולחשש אמיתי לעתיד עולם התורה.

הוועדה שהקים שר הביטחון אביגדור ליברמן, המורכבת מגורמי צבא, ממשיכה לגבש את המלצותיה בנושא, כדי להציג לו את הצרכים של צה"ל בכל הקשור לגיוס חרדים. בוועדה יושב יועצו הבכיר של ליברמן, אבי אבוחצירא, שעוקב מקרוב ומעדכן אותו.

הפוליטיקאים החרדים אינם שותפים לישיבות הוועדה הזו, אך מעודכנים דרך הרב חיים אהרן קאופמן יו"ר ועד הישיבות והשר לשעבר אריאל אטיאס החבר בצוות המשא ומתן החרדי בנושא.

ל"כיכר השבת" נודע כאמור, כי במפלגות החרדיות, שעוקבות אחר הנעשה בוועדה, לא מודאגים מהמלצותיה, שכן הכיוון המסתמן דומה ל'חוק הגיוס' הקודם. אך הדריכות היא סביב מה יכיל התוכן עצמו. לדוגמה: אלו סנקציות יוטלו במידה ולא יעמדו ביעדי הגיוס המתוכננים.

עם זאת, הלחץ והדאגה האמיתית היא משר הביטחון ליברמן. בישיבות פנימיות של בכירי המפלגות החרדיות העוסקים בנושא, הם מעריכים כי ליברמן לא יתמוך באף חוק שהחרדים יתמכו בו.

"הוא צריך להגיע לבחירות כמי שלא מאפשר לחרדים שלא להתגייס", הם אומרים. "הוא, מבחינתו, נמצא בשנת בחירות, ולא יאפשר ללפיד את התענוג לתקוף אותו כביכול הוא מסייע לחרדים 'להשתמט' מצה"ל".

האיום שהושמע בעבר: "אם חוק הגיוס לא יסתדר - נלך לבחירות" (ארכיון כיכר השבת)

עוד הם מעריכים, כי גם אם החוק לא יעבור בתוך שלושה וחצי חודשים, כפי שסוכם בקואליציה, לא מדובר כי המשלה תיפול בשל כך ויתקיימו בחירות, שכן משרד הביטחון צפוי לבקש מבג"ץ ארכה של חצי שנה.

עם זאת, שניים מראשי המפלגות החרדיות התבטאו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר יריב לוין לא יאפשרו לחוק הגיוס לעבור ללא תמיכת ליברמן, כך שסיכוי סביר שהחוק לא יעבור עד הבחירות, גם אם הן לא יוקדמו בטווח הזמן הקרוב: "זה יהיה נזק גדול, אף אחד לא יודע מה יהיה בממשלה הבאה, אנחנו בצרות", התבטא אחד מהם.

גרם בסיעת 'אגודת ישראל' אמר ל"כיכר השבת", כי החרדים צפויים להציב אולטימטום לראש הממשלה, "אבל נפעל חכם, כי בסוף זה נושא רגיש - אתה לא יודע איך אתה מסיים כזה תהליך. 'לא שופכים את התינוק עם המים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר