צעד נוסף בהתקדמות החוק שינטרל את סמכויות בית המשפט העליון: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק ההתגברות, לפיו הכנסת תוכל לחוקק חוק שנפסל על ידי בג"ץ ברוב של 61 חברי כנסת. שר החינוך נפתלי בנט שדחף להעברת החוק בוועדה למרות בקשת רה"מ לדחות התייחס להחלטה: "זהו יום גדול לדמוקרטיה הישראלית".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"נחזק את המשילות של הממשלה", הוסיף בנט. "ונעצים את אמון הציבור בבית המשפט. ‏אני מודה לחבריי בממשלה על התמיכה בחוקים". 

שר האוצר משה כחלון, שלא נכח בדיון, הבהיר כי מפלגתו תתנגד להעברת החוק בכנסת. "יש לי הסכם עם נתניהו ולא עם בנט, לא נכנע לקיצונים", אמר. "סיעת כולנו תתנגד לחוק פסקת ההתגברות במליאת הכנסת. העברת החוק בוועדת שרים לחקיקה היא הפרה של ההסכם הקואליציוני ופגיעה בשלטון החוק".

_OBJ

"סיעת כולנו תמשיך להיאבק נגד חקיקת פסקת ההתגברות ונלחם לא נתן לגורמים קיצוניים להוביל את סדר יומה של מדינת ישראל", הוסיף שר האוצר. "אמרנו בשבועות האחרונים שאנו מוכנים לייצר דיון רחב על הסדרת היחסים בין בית המשפט לכנסת , זהו מהלך שיש לעשות בהסדרה לאחר שנים שהנושא לא טופל ולא בקיצוניות כפי שהתרחשה היום ובצד צדדיות כפי שפעלו היום".


בפתח הדיון אמר המשנה ליועמ"ש לעניינים חוקתיים, רז נזרי, כי הוא מתנגד לכל ההצעות. "אנחנו לא אומרים שזה לא חוקתי, אבל אנחנו מתנגדים לזה. חוק יסוד החקיקה מטפל בכל המורכבות של היחסים בין הרשויות".

באופוזיציה איימו שיעשו הכול למניעת העברת החוק בקריאה ראשונה בכנסת. יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון צייץ בטוויטר כי "לא נקזז את ראש הממשלה בזמן שהותו ברוסיה או כל חבר כנסת ושר מהקואליציה. מדובר בחוק לא לגיטימי המנוגד לאינטרס הציבורי ופוגע בדמוקרטיה ואין בכוונתנו לסייע לקואליציה להעביר אותו".

לאחר מכן החמיר כחלון את הביקורת שלו, הפעם בגלל המצב בדרום תל אביב, וכינה את השרים בנט ושקד "חבורת הזויים" שגוזרים קופון על התושבים. בציוץ בעמוד הטוויטר שלו כתב השר כי "‏עצוב לראות איך חבורת קיצונים לוקחת את תושבי דרום תל אביב כבני ערובה בשביל מאבק על כמה מנדטים וכותרות בעיתונים. כפי שהתחייבתי, נתמוך בכל פיתרון שיביא מזור אמיתי לתושבי דרום תל אביב ולהרחקת המסתננים. אם הם לא מסוגלים להביא את הפתרון, אנחנו נביא אותו".