ארגון זכויות האדם הבינלאומי Human Rights Watch  קרא לרשויות באיחוד האמירויות לחשוף את מקום הימצאה של שייחה לטיפה בינת-מוחמד בן ראשיד אל-מקתום, בתו של שליט הנסיכות.

לפי הדיווחים, ניסתה שייחה לטיפה לברוח ממשפחתה לאחר שזו כלאה אותה והתעללה בה. היא יצאה מהמדינה לעומאן השכנה, בעזרתם של מרגל צרפתי לשעבר וחברה פינית וותיקה, שם עלו השתיים על סירה קטנה כדי לחבור למרגל הצרפתי ביאכטה שלו ולהפליג ביחד להודו.

אלה שעוד לפני שהגיעה היאכטה לחוף ההודי, הם נתפסו על ידי שתי ספינות מלחמה אמיריות ושלוש הודיות. לפי עדותה של החברה הפינית, היא ושייחה לטיפה היו מתחת לסיפון כששמעו צעקות ויריות. הן נעלו את עצמן בחדר האמבטיה, אך זה התמלא אט אט בגז והן נאלצו לעלות לסיפון, שם מצאו את המרגל כשפניו מדממות ו"בלתי ניתנות לזיהוי", לדבריה.

ההודים הכחישו כל קשר לאירוע, זאת למרות שמפרסומים בתקשורת עולה כי הפשיטה אושרה על ידי ראש הממשלה נרנדרה מודי. ממשלת דובאי או גורמים אחרים באמירויות סרבו להגיב לפרשה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בלונדון בחודש שעבר, אמרה החברה הפינית כי במהלך הפשיטה והתקיפה אמרה שייחה לטיפה כי היא מבקשת מקלט מדיני. "הם אמרו לי לשמור על עיניים עצומות, עם איום שיירו בי אם לא אסכים "ואז שמעתי מישהו מדבר ערבית ולטיפה אמרה לו: 'תירה בי, אל תחזיר אותי לאיחוד האמירויות'. היא נלקחה משם כשהיא בועטת וצועקת".

בהודעה ששחררו בשבת, אמרו Human Rights Watch כי הרשויות בדובאי צריכות לחשוף את מקום הימצאה של שייחה לטיפה והוסיפו כי "אי-גילוי מקום הימצאה ומצבה של הנסיכה יכול להיחשב כהעלמה כפויה, בהתחשב בראיות המצביעות על כך שהיא נראתה לאחרונה כאשר רשויות איחוד האמירויות הערביות מעכבות אותה".

שייחה לטיפה, בת 32, היא בתו של שיח 'מוחמד בן רשיד אל מאקטום, שליט דובאי, ראש ממשלת האמירויות וסגן הנשיא לו יש כמה עשרות ילדים ממספר נשים, כמו גם בנות רבות העונות לשם לטיפה.

בסרטון בן 40 דקות שמופץ ברשת ניראית שייקה לטיפה כשהיא מספרת שאחותה הגדולה, שאמסא, ברחה גם לבריטניה, אך הרשויות של איחוד האמירויות חטפו מאוחר יותר והחזירו אותה בכוח לנסיכות. לטיפה גם אומרת בסרטון שהיא ניסתה לברוח קודם לכן, אך נתפסה, נעצרה ועונה.