שתף קטע נבחר

יוזמה בארה"ב: ויזה בקלות למשקיעים ישראלים

הצעת חוק שהוגשה לקונגרס צפויה לסייע בביורוקרטיה ממנה סובלים ישראלים רבים. החקיקה לא תעזור לאזרח הקטן - אלא רק לאנשי עסקים שמשקיעים סכומים משמעותיים בארה"ב

רוצים ויזה לארה"ב? אם תשקיעו שם בעסקים - אולי זה יהיה יותר קל. הקונגרס האמריקני מקדם חקיקה שתקל על אנשי עסקים ומשקיעים ישראלים לקבל אשרת שהייה בארה"ב. היוזמה נועדה למנוע את הביורוקרטיה, ממנה סובלים משקיעים רבים, בהשגת אשרות שהייה ועבודה לשליחיהם בארה"ב.

 

מדובר באשרה ממנה נהנות מדינות רבות במערב, ואשר ישראל אינה חלק ממנה מסיבות היסטוריות. לפני שלושה ימים נעשה הצעד הראשון לתיקון המעוות: ציר בית הנבחרים האמריקני, היהודי אנתוני וינר מניו-יורק, הניח על שולחן הוועדה המשפטית הצעת חקיקה שתאפשר גם למשקיעים ישראלים ליהנות מהטבות אלו.

 

החקיקה המתוכננת מיועדת למגזר מאוד מצומצם של אנשי עסקים ישראלים, המבקשים להשקיע בארה"ב בהיקף משמעותי. הצעת החוק אינה נוקבת בסכום ההשקעה, אולם מדובר רק בעסקים בהיקף גדול שיעניקו מספר משמעותי של מקומות עבודה לאמריקנים.

 

ניסיון החקיקה אינו קשור למהלך שיזם ח"כ מאיר שטרית (קדימה) כאשר כיהן כשר הפנים. שטרית ביקש להסיר את המגבלות, שיאפשרו לכלול את ישראל ברשימת המדינות שאזרחיהן אינם נזקקים לוויזה. הרשימה כוללת את מדינות האיחוד האירופי ומדינות אחרות במערב, שאזרחיהן יכולים להיכנס לארה"ב בהצגת דרכון - לצורך שהיה של פחות משלושה חודשים.

 

המחסום העיקרי שעומד כיום בפני הכנסתה של ישראל לרשימת המדינות המועדפות, הוא הנפקת

 הדרכונים הביומטרים. החקיקה שעברה בשנה שעבר בכנסת היא צעד חשוב לקידום הפטור מאשרות כניסה, אם כי אין זה התנאי היחידי. בארה"ב חוששים בין היתר מכמות הישראלים ששוהים במדינה בניגוד לחוק - מעבר לזמן השהייה המותר כפי שאושר להם בוויזה.

 

לאחר פיגועי 11 בספטמבר 2001 סבלו ישראלים רבים מקושי להוציא אשרת כניסה לארצות הברית. אזרחים שביקשו לבקר באמריקה, נאלצו להמתין לתור בשגרירות במשך שלושה חודשים. מדובר גם בעסק לא זול: עלות הגשת בקשה לאשרה עומדת על יותר מ-100 דולר, מתוכם 12 דולר הם עבור שם משתמש וסיסמה לאתר השגרירות לצורך מילוי טופסי הבקשה.

 

עסקי האשרות בשגרירות בת"א ובקונסוליה האמריקאית בירושלים מגלגלים, על פי הערכות, קרוב ל-65 מיליון שקל בשנה. הערכות אלו מסתמכות על נתונים לא רשמיים לפיהם מדי שנה מוגשות כ-130 אלף בקשו

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מיכאל קרמר
תורים משתרכים משגרירות ארה"ב אחרי 11/9 (ארכיון)
צילום: מיכאל קרמר
מומלצים