חבילת טרייפל

עם שלוש שכבות של פירות, מוס שוקולד או נשיקות מרנג: אין כמו קינוחי טרייפל כדי להפוך כל ארוחה לחגיגה אמיתית

צילום: איתיאל ציון // טרייפל פירות העונה. כדאי להרכיב רגע לפני ההגשה

הטרייפל הוא קינוח שכבות משפחתי בקערה שמתאים לכל ארוחה. אפשר לשלב בו הרבה דברים כמו פירות טריים, עוגות ספוג, מוס שוקולד לבן, מוס שוקולד חלב, פירורי בצק פריך אפוי, מוס גבינה או כל דבר שרק תחשקו בו.  

טרייפל פירות העונה הוא המתכון הקל ביותר להכנה מבין השלושה. טרייפל מוס שוקולד מריר וקצפת הוא מתכון בדרגת קושי בינונית, וטרייפל מוס גבינה, רולדת וניל ופירות אדומים הוא הקשה מבין השלושה. כל המתכונים לכלי בקוטר 18 ס"מ ובגובה 8 ס"מ. 

טרייפל פירות העונה

קינוח פירותי המשלב סלט פירות, קרם וניל ופירורי בצק פריך אפוי. את הפירות שבמתכון אפשר להחליף בכל פרי עונתי שמתחשק לכם, ואת השטרויזל ניתן להחליף בעוגיות חמאה פריכות שבורות. 

את הקינוח הזה אני אוהב להרכיב ממש רגע לפני ההגשה, אך אפשר להכין את כל המרכיבים של המנה מראש ולשמור אותם עד ההרכבה. 

החומרים לשטרויזל (בצק פריך אפוי): 

√ 50 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות 

√ 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 

√ 70 גרם (1/2 כוס) קמח לבן מנופה 

לסלט הפירות: 

√ 2 אגסים בינוניים

√ 1 אננס בינוני (לא חובה)

√ 2 נקטרינות 

√ 2 תפוחים

√ 1 אשכולית אדומה 

√ 2 תפוזים בינוניים קלופים

√ ענבים ירוקים מ־1 אשכול

√ ענבים שחורים מ־1 אשכול

לרוטב: 

√ מים קרים עד שיא גובה הפירות שבקערה 

√ 5-6 כפות סוכר 

לקרם הווניל:

√ 500 מ"ל (2 מכלים) שמנת מתוקה 

√ 4 כפות סוכר 

√ 2 כפיות תמצית וניל איכותית

מכינים את השטרויזל: מחממים תנור לחום של 170 מעלות. מערבבים במעבד מזון או בידיים את החמאה והסוכר. מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שמתקבלת תערובת פירורית. מפזרים את פירורי הבצק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים 10-15 דקות, עד שהפירורים מזהיבים קלות. מצננים ושומרים בכלי אטום עד להגשת הקינוח. 

מכינים את סלט הפירות: שוטפים את כל הפירות היטב. קולפים את האגסים, האננס, הנקטרינות והתפוחים וחותכים אותם לקוביות בגודל 2X2 ס"מ. קולפים את האשכולית האדומה והתפוזים ומפלטים אותם. מערבבים בקערה את כל הפירות, כולל הענבים הירוקים והשחורים. ממלאים את קערת הפירות במים קרים עד שיא הגובה, מפזרים מעל את הסוכר ומערבבים היטב. מכסים בניילון נצמד ומכניסים לקירור עד להגשה. 

מכינים את קרם הווניל: מקציפים במיקסר עם בלון הקצפה את השמנת המתוקה עם הסוכר ותמצית הווניל, עד שמתקבל קרם אחיד. מעבירים לשק זילוף ומאחסנים במקרר עד לשימוש. 

מרכיבים ומגישים את המנה: שופכים את הפירות למסננת ומסננים את כל הנוזלים היטב. מניחים את הפירות על תחתית קערת ההגשה. מזלפים את קרם הווניל על גבי הפירות עד שיא הגובה ומפזרים מעל את השטרויזל. אפשר לשמור מעט מסלט הפירות ולקשט מעל העוגה.


טרייפל מוס שוקולד מריר וקצפת. מעטרים בשוקולד חלב מגורר // צילום: איתיאל ציון

טרייפל מוס שוקולד מריר וקצפת

קינוח ללא גלוטן המשלב מרנגים של נשיקות, שאותם אפשר לקנות ברשתות השיווק או להכין בבית. את הטרייפל מקשטים במוס שוקולד מריר וקצפת. אני אוהב לגרד מעל שוקולד מריר או חלב בעזרת קולפן, כך הקישוט יוצא דקורטיבי ומיוחד. 

החומרים למרנג הנשיקות: 

√ 160 גרם (4 יחידות) חלבונים מביצים בגודל L 

√ 160 גרם (3/4 כוס + 1 כף) סוכר 

√ 160 גרם (1 כוס + 1 כף) אבקת סוכר 

למוס השוקולד המריר: 

√ 5 גרם (1/2 1 כפיות) ג'לטין 

√ 30 מ"ל (2 כפות) מים קרים 

√ 300 מ"ל (1/4 1 מכלים פחות 1 כף) שמנת מתוקה 

√ 100 גרם שוקולד מריר קצוץ 

√ 1 כף סוכר 

לקצפת הווניל:

√ 500 מ"ל (2 מכלים) שמנת מתוקה 

√ 2 כפות אינסטנט פודינג וניל 

להגשה:

√ כ־50 גרם שוקולד חלב מגורר

מכינים את המרנגים: מחממים תנור לחום של 110 מעלות. מקציפים את החלבונים, עד שמתקבלת תערובת בועתית. מוסיפים את הסוכר תוך כדי פעולת ערבול המיקסר וממשיכים לערבל, 1-2 דקות, עד שמתקבל קצף יציב. עוצרים את פעולת המיקסר ומקפלים פנימה את אבקת הסוכר. מעבירים את התערובת לשק זילוף ומזלפים בכל צורה שמתחשק על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים 45 דקות, עד שמתקבלות עוגיות נשיקה שנפרדות בקלות מנייר האפייה. 

מכינים את מוס השוקולד המריר: מערבבים בקערה קטנה את הג'לטין עם המים הקרים ומשהים 10 דקות. מרתיחים בסיר קטן 3/4 מכל שמנת מתוקה ויוצקים אותו על גבי השוקולד המריר. מערבבים עד שמתקבלת תערובת חלקה. 

מחממים את הג'לטין 10 שניות במיקרוגל, מערבבים בזהירות ויוצקים על גבי תערובת השוקולד. מערבבים ומצננים מעט. 

מקציפים את יתרת השמנת המתוקה עם הסוכר, עד שמתקבלת קצפת רכה. מקפלים את הקצפת לתוך תערובת השוקולד ומערבבים בעדינות רק עד שמתקבל מוס חלק. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר עד לשימוש. 

מכינים את קצפת הווניל: מקציפים את השמנת המתוקה עם האינסטנט פודינג וניל, עד שמתקבלת קצפת יציבה. מעבירים לשק זילוף ומכניסים למקרר עד לשימוש. 

מרכיבים את המנה: לוקחים כ־200 גרם עוגיות מרנג (מתוך כ־450 גרם מרנג שמתקבל) ושוברים אותן לחתיכות גסות. מניחים את שברי המרנג בתחתית קערת ההגשה, מזלפים מעל את מוס השוקולד המריר ולאחר מכן את קצפת הווניל. מפזרים את השוקולד המגורר ומגישים.


טרייפל מוס גבינה, רולדת וניל ופירות אדומים. קינוח גבינתי אוורירי // צילום: איתיאל ציון

טרייפל מוס גבינה, רולדת וניל ופירות אדומים

קינוח גבינתי אוורירי ולא דחוס, המורכב מרולדת וניל, ממוס גבינה ומפירות אדומים מעל. קינוח מושלם.

החומרים לרולדת הווניל: 

√ 4 ביצים בגודל L 

√ 100 גרם (1/2 כוס) סוכר 

√ 1 כפית תמצית וניל איכותית 

√ 105 גרם (3/4 כוס) קמח רגיל 

√ 1/2 כפית אבקת אפייה 

√ ראש כפית מלח 

√ 1 כף שמן קנולה 

למוס הגבינה: 

√ 400 מ"ל (2/3 1 כוסות) שמנת מתוקה 

√ 180 מ"ל (3/4 כוס) חלב

√ 80 גרם (1/3 כוס + 1 כף) סוכר 

√ 80 גרם (1 שקית) אינסטנט פודינג וניל

√ 500 גרם גבינה לבנה 5%

לפירות האדומים: 

√ 2 סלסילות תותים טריים

√ 1 סלסילת פטל טרי 

√ 1 סלסילת דובדבנים טריים

מכינים את הרולדה: מחממים תנור לחום של 200 מעלות ומרפדים תבנית תנור ביתית בנייר אפייה. מקציפים במיקסר עם בלון הקצפה את הביצים, הסוכר ותמצית הווניל כ־7 דקות במהירות בינונית, עד שמתקבל קצף תפוח ובהיר. מקפלים לתוך הקצף בעזרת מרית את הקמח, אבקת האפייה והמלח ולבסוף גם את השמן. יוצקים לתבנית ומחליקים בעזרת מרית את החלק העליון. אופים כ־7 דקות עד להזהבה ומצננים היטב. 

מכינים את מוס הגבינה: מקציפים במהירות בינונית את השמנת המתוקה, החלב והסוכר, עד שמתקבלת קצפת רכה. מנמיכים את מהירות המיקסר, מוסיפים את האינסטנט פודינג וניל וממשיכים להקציף כ־1 דקה. מעבירים את הגבינה לקערה גדולה ומקפלים לתוכה את הקצפת, עד שמתקבלת קציפה חלקה ואחידה. 

מרכיבים את המנה: "קורעים" את הרולדה ומניחים את הקרעים בתחתית הקערה. בעזרת מרית מעבירים את מוס הגבינה לתוך הקערה ומחליקים מלמעלה. שוטפים את התותים, הפטל והדובדבנים ומפזרים מעל מוס הגבינה.

shemo1@bezeqint.netטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר