צילום: אוהד קב, באדיבות HOT // אביב אלוש וחן אמסלם זגורי ב"שלטון הצללים"

"שלטון הצללים": עושים צחוק מהכנסת

הזיווג של מפיק הטלוויזיה המצליח רם לנדס והיועץ הפוליטי משה קלוגהפט התברר להיות טלוויזיה טראשית במיטבה • תוסיפו את השחקנים הכי רלוונטיים של ימינו, ותקבלו ניקוי ראש יומי שפוגע בול לטעם הישראלי

השילוב של המפיק רם לנדס מצד אחד, מפיק ואיש טלוויזיה רב זכויות, ומשה קלוגהפט, היועץ הפוליטי שחיסל והעלה קריירות של גורמים פוליטיים בארץ ובעולם, הוא זיווג ציני, משעשע ונועד בעצם לסדרת טלוויזיה. לא ברור איך לא חשבו על זה קודם, אבל טוב ש-‭HOT‬ הצליחה להפגיש ביניהם.

"שלטון הצללים" היא אחת הפרודיות הגדולות ביותר שנעשו על כנסת ישראל. מדובר ביצירה חדה ומושחזת, הומוריסטית במהותה, שקולעת בול לכל הקהלים: הדור הצעיר שלא מסוגל להתרכז בלי שמקפיצים לו למסך עוד ועוד אלמנטים, הציבור הבוגר שמכור לטלנובלות שטחיות, וכמובן השחקנים הכי רלוונטיים לטלוויזיה העממית של ימינו: חן אמסלם זגורי, אביב אלוש, תום אבני ועוד פרצופים מוכרים ואהובים.

ומדוע הסדרה הזו מוצלחת כל כך? לנדס, אנחנו יודעים, כבר הסתלבט על הקולגות מההיסטוריה החדשותית שלו בסדרה המצליחה "חשופים" וגרם לטלי בן עובדיה, עורכת החדשות המיתולוגית, להתאהב בדמותה של צופית גרנט, מרב בן בסט, שהיתה מבוססת עליה עצמה. אבל משה קלוגהפט, שלפחות בראיונות הטלוויזיוניים והעיתונאיים עמו נראה אדם שמבואס מזה שהחיים הובילו אותו להתפרנס מהשעמום הקיומי שבו הוא עוסק מדי יום, והוא בכלל היה שמח לכתוב שירה, מתגלה כתסריטאי שלא רק שלא לוקח את חברי הכנסת ברצינות, זה הרי טבעי עבור כל אזרח ישראלי, אלא שהוא גם יודע לצחוק על עצמו יותר טוב מכולם. זו תכונה חשובה מאוד לאנשים, בטח כאלו שנתפסים בציבוריות הישראלית כרציניים כל כך. קלוגהפט מתגלה כאדם שמסוגל לכתוב בדיחה מצחיקה, חף מגינונים ובשל לפורמט רדוד כמו טלוויזיה.


פארודיה מושלמת על הכנסת. שחקני "שלטון הצללים" // צילום: אוהד רומנו, באדיבות HOT

אמנם יש בסדרה הזו עלילה, אך אני מודה שלא כל כך הצלחתי להתרכז בה, אלא ניסיתי לזהות על מי מסתלבטים בכל רגע נתון במציאות ועל מי מבוססות הדמויות. לכאורה הסדרה מביאה את סיפורם של הלוביסטים ויועצי התקשורת בכנסת, כאלו שמנהלים באמת את כל מה שמתרחש במשכן - סכסוכים, בגידות ותככים, ואילו חברי הכנסת הם רק הפיונים שלהם והפנים כלפי הציבור. בסדרה ישתתפו כמה חברי כנסת בתפקיד עצמם, כדי להראות כמובן שיש להם חוש הומור, אבל חבל שהבדיחה הזו היא על חשבוננו.

בתפקיד הראשי אנחנו פוגשים את דודי גרציאנו (אביב אלוש עם צרידות שלא נשמעה בישראל מאז "דרך ארץ" של גידי גוב), שמתפרנס מקרבות רחוב בברלין (למה אתם צוחקים?) ונקרא לארץ כדי לברר מי רצח את אחיו. הוא משתחל לכנסת בזהות בדויה ומבין בעזרת פסקול תקופתי ושימוש מוגזם בסלואו-מושן כמה העולם הזה ציני וקר.

תחושת הבטן אומרת ש-‭HOT‬ שוב פגעו בומבה היישר לישראליות המזיעה, החולמת בענק אבל חיה בקטן, שתקבל מדי ערב מנה של כל מה שצריך עבור טלוויזיה טראשית במיטבה.

"שלטון הצללים", HOT3 ימי ראשון עד רביעי, 20:15, וב-HOT VOD

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו