17 חודשי מאסר למנהל מוסד חרדי שרימה במיליוני שקלים

בית המשפט גזר 17 חודשי מאסר בפועל וחילוט בסך 900 אלף ש"ח על פנחס זידמן, שהודה והורשע בהסדר • קיבל במרמה לפחות 2.2 מיליון שקל כספי תמיכות של משרד החינוך שהועברו עקב דיווחים כוזבים על אנשים הנמצאים בחוץ לארץ - כתלמידים במוסדות תורניים שניהל
חיים טוויל
י"ד אייר התשע"ח / 29.04.2018 11:42

השופט אברהם רובין מבית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) 17 חודשי מאסר בפועל, חילוט בסך 900 אלף שקלים ומאסר על תנאי על פנחס זידמן, שהודה והורשע, במסגרת הסדר, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ובהלבנת הון.

זיידמן הורשע בכך שקיבל במרמה לפחות 2.2. מיליון שקלים, בין היתר כספי תמיכות של משרד החינוך שהועברו אליו, בעקבות דיווחים כוזבים על אנשים הנמצאים בחו”ל, כתלמידים הלומדים במוסדות תורניים אותם ניהל.

מעובדות כתב האישום עולה כי הנאשם, מתוקף תפקידו כמנהל עמותות שונות ובעל תפקיד בהן, ביצע פעולות מגוונות בין השנים 2012-2015 במטרה להונות את המדינה ולקבל במרמה כספים, באמצעות  הגשת דיווחים ובקשות לקבלת כספי תקציב למוסדות חינוך תורניים, אשר כללו פרטים כוזבים ומצגי שווא שונים – בין היתר באמצעות שימוש בפרטיהם של מי שלא היו תלמידים בפועל במוסדות החינוך לגביהן הוגשו הבקשות.

כתוצאה ממעשי המרמה, קיבל הנאשם לחשבונות הבנק של מוסדות החינוך כספי תקציב של משרד החינוך בסכום של למעלה מ-2,200,000 שקלים.

לאחר ביצוע העבירות, ניסו הנאשם ואחרים להסתיר, להסוות ולטשטש את צורת השימוש בכספי המרמה, זהות המשמשים בכסף ואת מיקומו ותנועותיו.

עו”ד אורי גולדשטיין, פרקליטות מחוז ירושלים-פלילי: “המעשים בהם הודה והורשע הנאשם הם מעשים חמורים הן מבחינת היקפם והן מבחינת המרמה שבהם נגועים המעשים. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי אדם שגוזל באופן שיטתי ומתמשך את כספי המדינה באמצעות מעשי מרמה ומסירת דיווחים כוזבים, דינו מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אם גנב 2.200.000 מדוע משלם פחות מחצי?
    29/04/2018 12:07
    אזרח
  1. נתפס על סכום של2.2מיליון מדוע לא גובים לפחות את מלא הסכום.יוצא שהבחור ישב פחות משנה .כלומר יתוגמל במאה אלף לחודש ישיבה בכלא.

  2. אורי גולדשטיין, ומה דינה של המדינה הגוזלת אותנו 70 שנה?
    29/04/2018 18:19
    משלם
  3. ומחלקת לך כספים על חשבוננו משלם המיסים,, אההה?