כל מה שרציתם לדעת על גיזום עצים

עצים אינם מדברים ואינם מביעים רגשות, מה שגורם לאנשים רבים לזלזל בהם ובחשיבות שלהם לעולם. עם זאת, חשוב להבין שהעצים כן חשובים לסביבה שלנו וזה לא במקרה שישנם חוקים שמטרתם להגן עליהם

צילום: //

גיזום של עצים זו פעולה שאפשר לעשות רק אחרי שמקבלים את האישורים מהגורמים הרלוונטיים וחשוב ביותר לדעת: אפילו גיזום עצים מגינה פרטית זו פעולה הדורשת אישור. כלומר, אם חשבתם לרגע שהעץ שמפריע לכם לראות את הים מהגינה הוא עץ שתוכלו בעצמכם לנסר או לכרות כי הוא הרי נמצא בשטח הפרטי שלכם, כדאי שתדעו שזו טעות. למעשה כריתת עצים בלי אישורים זו עבירה חמורה ביותר ואתם לא רוצים למצוא את עצמכם מסובכים בסיטואציה כזאת.

מתי ניתן יהיה לקבל אישור לפעולה כמו גיזום עצים?

יש לא מעט מקרים שבהם הבקשות שמוגשות לגיזום של עצים נענות בחיוב, כמו לדוגמא:

  • כאשר העץ, או חלק מהענפים שלו, מהווים סכנה כמו נגיעה או פגיעה בחוטי חשמל.
  • כאשר העץ חולה ועלול להדביק את העצים האחרים מסביבו.
  • כאשר ישנן תכניות בניה מאושרות והעץ הוא הגורם היחיד שמפריע להן.

כמו כן, יש גם מקרים שבהם אפילו כיוון שהעץ מסתיר נוף מסוים ניתן יהיה לקבל אישור, חלקי או מלא, להסרתו. לכן, אפילו אם נדמה לכם שבמקרה שלכם לא תקבלו אישור כזה, כדאי יהיה לפנות אל הגורמים המתאימים עם בקשתכם כי יכול להיות שכן תיענו בחיוב.

לאיזו חברה מקצועית מהתחום כדאי להתקשר?

יש לא מעט מומחים שעוסקים בגיזום של עצים בישראל ולכן עולה השאלה אל איזה איש מקצוע תרצו לפנות. האם אתם רוצים את המומחים המוכרים ובעלי המוניטין? או שאתם מעדיפים מישהו שגובה מחירים נמוכים כי הוא רק מתחיל לסלול את דרכו בתחום? שווה לפנות אל כמה חברות שונות, לראות מה מציעים לכם בכל חברה והאם מדובר על חברה מקצועית או לא.

כמו כן, כדאי לדעת שגם לשירות כמו גיזום עצים יכולות להיות עלויות שונות. משמעות הדברים היא שכדאי יהיה לפנות אל כמה חברות במקביל, לקבל הצעות מחיר ולבחור את זו האטרקטיבית ביותר. מה שכן, כדאי שתשימו לב האם הצעת המחיר כוללת גם את כל ההתעסקות באישורים או לא כי לא כל חברה תעניק לכם שירות מלא שכזה. ברוב המקרים בסופו של דבר ניתן למצוא סידור שיכול לספק את שני הצדדים ואין ספק שגם במצב שלכם תוכלו ליהנות מעץ שלא יפריע לכם בעתיד כפי הוא הפריע עד היום. אומנם אולי תקבלו אישור רק להסרת מספר ענפים אך זה גם יכול להיות פתרון לא רע ברוב המקרים.

המאמר מוגש לכם באדיבות חברת Gizum4u - גיזום עצים בישראל

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר