"יצאתי ממוות לחיים". קליין

חזר לחיים אחרי ארבע החייאות: "אחגוג את השחרור מביה"ח"

לאחר ארבע החייאות ולא פחות מ-30 שוקים חשמליים, ישראל קליין חזר לחיים באורח נס והשבוע שב להעביר את השיעור היומי שלו

ארבע החייאות ומעל 30 שוקים חשמליים קיבל הרב ישראל קליין (66) רב קהילת "יפה נוף" בירושלים. הוא עבר ניתוח מעקפים ופעמיים התמוטט וחובר למכשיר ECMO המחליף את פעילות הלב והריאות, אך יצא מבית החולים "שערי צדק" על רגליו והשבוע אף חזר לתת את השיעור היומי שלו לתלמידיו.

במשך כחודש עבר הרב קליין, לשעבר ראש כולל להכשרת דיינים בפסגות ובעל מפעל ליצור תפילין כמעט כל הליך קרדיולוגי וכירורגי אפשרי בניסיון להציל את חייו. פעם אחרי פעם עבר החייאות וחזר לחיים.

קליין סבל מהיצרות של עורקי הלב במשך שנים, ולמרות צינתור שעבר המחלה התקדמה. לפני כחודש וחצי בילה הרב קליין במסיבת פורים עם אשתו ד"ר רבקה קלייין. המאמץ של הריקודים ככל הנראה השפיע עליו והוא עבר דום לב. למזלו אחד המבלים היה חובש מתנדב והיה לו מכשיר דפיברילטור מכשיר ההחייאה ששולח אותות חשמליים ללב והוא עבר החייאה.

בצינתור שעבר הסתבר שמחלת הלב הכלילית חזרה והיא מפושטת ומשמעותית ושלא די בצינתור כדי לטפל בלבו. הרב קליין אושפז בבית החולים שערי צדק, שם החליט ד"ר סליס תג'ר מנהל המחלקה לכירורגיית לב וחזה לעשות לו ניתוח מעקפים, במהלכו הושתל בלבו גם בלון, מעין משאבה שמסייעת ללב לתת תפוקה מלאה.

"יצאנו מהניתוח מרוצים והכל נראה היה טוב, אך למחרת המטופל סבל באופן פתאומי מהפרעת קצב", מתאר ד"ר תג'ר. הרב קליין עבר החייאה ממושכת של כעשרים דקות והדופק שלו חזר אך לאחריה עבר אירוע חוזר של פרפורים בחדרי הלב- מצב מסכן חיים.

הרב קליין הונשם והורדם וחובר לראשונה למכשיר ECMO, מכשיר המחליף את פעילות הלב והריאות, כאשר המטרה היתה לתת ללבו להתאושש. כעבור כמה ימים נראה היה שהמצב משתפר והרופאים החלו לנתק אותו בהדרגה מהמכונה. 24 שעות לאחר שלבו חזר לתפקד באופן עצמאי הוא עבר פרפור חדרים נוסף ושוב חובר למכשיר ה-ECMO. אחרי האירוע הזה נעשה לו צנתור נוסף והורחבו וד עורקים שלאחר מכן זרימת הדם בהם היתה יותר טובה.

"לאחר דום  הלב לא נתנו לי הרבה סיכוי, אמרו שיש אחוז קטן שיוצאים מזה, ואחרי הטיפול המסור והטוב בשערי צדק וכל השתדלויות שעשו אני מרגיש שיצאתי ממוות לחיים. והשחרור שלי מבית החולים זה יום הולדת נוסף שלי שאחגוג מעתה", אומר הרב קליין כשהוא כבר בביתו. "הרופאים לא הרימו ידיים, טיפלו בי כאילו אני הבן להם. אני תולה את החלמתי במסירות של הרופאים, שפועלים  בשליחות של הקב"ה ובזכות תפילת רבים".

ד"ר תג'ר: "לא עשינו בטיפול משהו שאף פעם לא עשו, אבל הרצף של הדברים הכתיב לנו לא להרים ידיים ולא לעצור וזה מה שעשינו. שלוש מחלקות היו מעורבות בטיפול בו. טיפול נמרץ כירורגי, טיפול נמרץ כללי וטיפול נמרץ לב וכל אחד נתנה את מה שאפשר לתת. ואחרי כל זה הוא היום בבית, מתפקד, מסתובב, הולך לבית הכנסת. זה דבר גדול".

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו