התבטאות מפתיעה

אריה דרעי: "אסור להחליש לגמרי את בית המשפט העליון"

"צריך מורא של מלכות", כך הסביר יו"ר ש"ס את דבריו המפתיעים נגד החלשת כוחו של בית המשפט העליון וקרא לשמור על איזון. לדבריו, "אנחנו בעד נוסח לפסקת התגברות שתכלול את הגיוס" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הצהיר הבוקר (שלישי) כי אסור להחליש לגמרי את בית המשפט העליון, זאת לצד ביקורת על שרת המשפטים איילת שקד המבקשת להצר את היכולת של בג"ץ לפסול חוקים שחוקקה כנסת ישראל.

בראיון לבצלאל קאהן ברדיו 'קול חי' אמר דרעי: "אסור לנו להחליש לגמרי את בית המשפט כי צריך מורא של מלכות. אבל לא יתכן שאנחנו השרים ונבחרי העם מחליטים דברים כמו על המסתננים או חוק הגיוס ולבסוף מגיע בית המשפט ופוסל את החוקים. לכן אני חושב שצריך איזון. לא יתכן שכשיש הרכב של שלושה שופטים ושני שופטים מחליטים לפסול חוק של הכנסת שהגיע ברוב של 61".

דרעי מתח ביקורת על הצעת השרה איילת שקד המבקשת שהחוק יקבע כי יהיה ניתן לחוקק חוק עוקף בג"ץ ברוב של 61 ח"כים בלבד ואמר: "לצערי שרת המשפטים נתנה יותר כוח לבתי המשפט עם הצעת החוק שלה. ממשלת ישראל נמצאת עם ידיים אזוקות בגלל בתי המשפט. שבוע שעבר גם ראש הממשלה הבין שקשה מאוד עם הבעייתיות של בתי המשפט. ולכן הוא מחפש איזונים".

לדבריו: "אנחנו בעד נוסח לפסקת התגברות שתכלול גם את חוק הגיוס. אנחנו פועלים בנושא בשקט ולא לאור הזרקורים. אנחנו גם נפגשים הרבה פעמים עם גורמי הביטחון בכדי להגיע להסכמות. ההנחיה הברורה שקיבלנו מגדולי ישראל היא שכל בחור שרוצה לשבת ללמוד תורה יוכל להמשיך ללא שום סנקציות. ולכן אם פסקת ההתגברות תכלול את זה, פטרנו את הבעיה".

"כנראה שכל ההסתבכות שלנו עם המסתננים הגיע משמים בכדי לפתור את בעיית הגיוס", סיכם יו"ר ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר