צילום: Oliver Hardt/Getty Images // קונצ'יטה וורסט

זוכת האירוויזיון קונצ'יטה: "אני נשאית HIV"

הזמרת האוסטרית ,"האישה עם הזקן", החליטה לחשוף בפומבי את היותה נשאית הנגיף מזה זמן רב, לאחר שבן זוגה לשעבר איים לפרסם זאת

לא רבים יזכרו מה שם השיר שזכה באירוויזיון בשנת 2014, אך את המבצעת שעומדת מאחוריו סביר להניח שרבים יזהו גם היום.

קונצ'יטה וורסט (29) הצליחה להדהים את העולם, כשעלתה לבמת האירווזיון במראה נשי אך התהדרה בזקן מפואר, שזיכה אותה בכינוי "האוסטרית המזוקנת".


"האוסטרית המזוקנת". קונצ'יטה וורסט // צילום: AP Photo/Ronald Zak

מאחורי דמותה של קונצ'יטה מסתתר הדראג תומאס (טום) נויווירת, שלאחר הזכייה באירוויזיון החליט להתרחק מעט מהדמות שלמעשה הפכה אותו לכוכב בינלאומי ובשלב מסויים אף הכריז כי הוא רוצה שטום האמיתי ייצא החוצה והוא צריך להרוג את קונצ'יטה. לשמחתם של המעריצים, זה לא קרה, עד עתה.

בן ה-28 העלה לאינסטגרם שלו תמונות חדשות בהן הוא החליף את השמלות הזוהרות והנצנצים לטובת מכנסיים רחבים, מעיל עור וסרבל אופנתי. בראיון למגזין לעיתון הגרמני Die Welt הוא סיפר שהגיע הזמן להשאיר את קונצ'יטה מאחור ולהכיר לעולם את טום האמיתי.

"אני מרגיש שאני רוצה ליצור אדם חדש. להשאיר מאחור את הגברת המזוקנת", הוא אמר, "השגתי כל מה שרציתי מאז שהשתתפתי באירוויזיון והגיע זמנו של טום לצאת החוצה, להראות את עצמו". כשנשאל מה יעלה בגורלה של קונצ'יטה, ענה: "אני צריך להרוג אותה".


ליצור אדם חדש. טום נויווירת (קונצ'יטה וורסט) // צילום: מתוך הטוויטר

כעת, לאחר שבן זוג לשעבר איים לחשוף כי נויווירת' הוא נשא של נגיף ה-HIV, החליטה קונצ'יטה להקדים תרופה למכה והעלתה פוסט ארוך לאינסטגרם שלה בו אישרה את השמועה.

"אני נשאית של הנגיף מזה שנים רבות" כתבה. "זה ממש לא רלוונטי לציבור, אבל בן זוג לשעבר איים לצאת עם המידע הפרטי הזה לציבור ואני מסרבת לתת למישהו את הזכות להפחיד או להשפיע על החיים שלי בעתיד". קונצ'יטה הוסיפה כי היא נמצאת במעקב ובטיפול רפואי מאז שאובחנה וכי הנגיף נמצא בשליטה ועוד לא התפרץ.


נשאית מזה שנים רבות. קונצ'יטה במצעד הגאווה של תל אביב, 2015 // צילום: קוקו

"לא רציתי לחשוף את המידע הזה לציבור משתי סיבות עיקריות", פירטה הזמרת: "המשפחה שלי, שיודעת על מצבי ותמכה בי באופן מוחלט מההתחלה והייתי שמחה לו יכולתי לחסוך מהם את האבחנה שלי כנשא, כבן, נכד ואח, וכך גם החברים שלי שתומכים בי באופן שאני מאחל לכל מי שחווה התמודדות דומה לשלי.  מלבד זאת אני מאמין שזה מידע שרלוונטי רק עבור מי שמגע מיני איתו הוא אופציה".

לסיום הוסיפה כי היא מקווה שההחלטה שלה לחשוף את מצבה לציבור, תסייע במלחמה נגד הסטגימה שעמה נאלצים נשאים רבים להתמודד, והודתה למעריציה על התמיכה שלהם. "אני חזקה, מלאת מוטיבציה ומשוחררת יותר מתמיד".

הקונצ'יטה החדשה:

A post shared by conchita (@conchitawurst) on

Mar 27, 2018 at 12:58am PDT

A post shared by conchita (@conchitawurst) on

Mar 12, 2018 at 8:54am PDT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו