המכונית נחצתה לשניים: שני הרוגים בתאונה בין רכבת לרכב סמוך לרמלה

רכב נפגע מרכבת לא הרחק מרמלה: מותם של שני נוסעים נקבע בשטח, שניים נוספים נפצעו באורח קשה וקל • רכבת ישראל: מדובר במכונית שככל הנראה פרצה לשטח מסילה באזור שבו אין מפגש מוסדר בין הכביש למסילה
חיים טוויל
כ"ג ניסן התשע"ח / 08.04.2018 00:47

שני בני אדם נהרגו ושניים נוספים נפצעו קשה וקל בתאונה שאירעה הערב (מוצאי שבת), סמוך לשעה 20:30, כשרכבת פגעה במכונית, כשני קילומטרים לפני רמלה מכיוון מודיעין.

בכלי הרכב שנפגע היו ארבעה נוסעים, כבני 30, והוא נחצה לשניים כאשר הרכבת בו.

בעקבות התאונה, תנועת הרכבות נפסקה לשני הכיוונים.

חובש מד”א, דודי חדד: “עליתי עם האופנוע על הפסים וראיתי במרחק של כקילומטר מנקודת מפגש המסילה רכב מעוך ומפורק לגמרי, לכוד מתחת לרכבת.

“המשכתי ברכיבה על אופנוע עוד כקילומטר, עד למקום שבו התרחשה התאונה שם ראיתי סמוך לחלקים נוספים של הרכב שהיה מפורק לגמרי גבר כבן 30 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית וגבר נוסף שהתהלך בזירה.

“הענקנו לגבר ששכב טיפול רפואי מציל חיים, שכלל חבישות ועצירת דימומים, ופינינו אותו במהירות בניידות טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים כשמצבו קשה”.

לוי יצחק אופן, חובש באיחוד הצלה, סיפר: “כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו טיפול רפואי ראשוני בזירת התאונה לשני נפגעים באורח קשה. תוך כדי הטיפול הרפואי הראשוני שהענקנו בזירה לפצועים, פעלו צוותי הכיבוי לחילוץ שתי גופות מחלק נוסף של הרכב שנחצה לשניים כתוצאה מפגיעת רכבת. כמו כן צוותי חוס”ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה הגיעו לזירה להגיש סיוע לנוסעי הרכבת שראו את התאונה ולקו בחרדה”.

מנדי חביב, מפקד זק”א שפלה אמר: “מדובר ברכבת שהתנגשה ברכב פרטי לאחר שנסע על פסי הרכבת. התוצאה קשה מאוד – הרכב פשט נחצה לשניים. ארבעת נוסעי הרכב נפגעו, שניים מהם נלכדו מתחת לרכבת ומותם נקבע במקום. כשהגעתי לזירה כוחות הכיבוי סייעו למתנדבי זק״א לחלץ את ההרוגים ומתנדבי זק״א מצוות שפלה טיפלו בגופות ואיסוף הממצאים בזירה הקשה. לפי הממצאים בשטח, הרכב סיכן את נוסעי הרכבת ובנס הרכבת לא ירדה מהפסים”.

מרכבת ישראל נמסר כי מדובר במכונית שככל הנראה פרצה לשטח מסילה בין רמלה לנען, באזור שבו אין מפגש מוסדר בין הכביש למסילה. למקום הוזנקה רכבת נוספת כדי לפנות את הנוסעים והקו בין לוד לבית שמש נסגר לתנועת רכבות. לפיכך, רכבות יסיימו לאורך הערב את נסיעתן בתחנת לוד.

הממרכז הרפואי אסף הרופא ע”ש שמיר נמסר: “שני פצועים הגיעו אלינו הערב. אחד במצב קשה מאוד עובר סידרת בדיקות מקיפה על ידי הצוות הרפואי וירד בקרוב לחדר ניתוח.

השני פצוע קל מטופל במיון הכירורגי.

עשרות בני משפחה של יושבי הרכב נמצאים ברחבת המיון. הסדר נשמר”.

צילום: משה חדד, זק”א

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות