הגר”מ גרוס ואלוף פיקוד מרכז נכנסו לקבר שכם: פורעים ערבים השתוללו

כ-1500 איש נכנסו הלילה בשירה וריקודים להתפלל בקבר יוסף • לקראת הכניסה לקבר, הבחינו התצפיות בפעילות חשודה: שלושה ערבים נעצרו עם אמצעי לחימה בהם מחסניות, כדורים וסכין על גג אחד הבתים
חיים טוויל
כ' ניסן התשע"ח / 05.04.2018 11:51

מכל רחבי הארץ והעולם נכנסו הלילה (חמישי) כ- 1500 מתפללים לקבר יוסף שבשכם. בין המתפללים היו גם אורחים שהגיעו מניו יורק ומצרפת.

בין הנכנסים היו:  הגאון רבי מרדכי גרוס גאב”ד חניכי הישיבות, אלוף פיקוד מרכז הנכנס האלוף נדב פדן, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, סגנו דוידי בן ציון, מח”ט שומרון אל”מ גלעד עמית, קצין הגמ”ר חטיבת שומרון רס”ן שלומי כהן, מח”ט מנשה לשעבר אל”מ אורן זיני.

אלוף פיקוד מרכז הנכנס האלוף פדן הגיע, בין היתר, בכדי לעקוב מקרוב אחר הכניסה. ראש מועצת שומרון קיים יחד עם האלוף סיור במתחם, ועמד איתו על הצרכים ועל האתגרים במקום.

המתפללים קיימו תפילה חגיגית לרגל חוה”מ פסח, ופתחו בשירה וריקודים.

הלילה גם התקיימה אזכרתו של בן יוסף לבנת, שנרצח במקום על ידי שוטרים פלסטינים לפני 7 שנים, כאשר נכנס עם חבריו כדי להתפלל.

כוחות צה”ל, מג”ב והמנהל האזרחי איבטחו את כניסת המתפללים.

במהלך כניסת הכוחות לעיר שכם, נזרק מטען בסמוך לכוחות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

כמו כן, במהלך סריקת תצפיות לקראת הכניסה לקבר, הבחינו התצפיות בפעילות חשודה. כוחות צה”ל שקפצו לנקודה עצרו במקום שלושה חשודים ומצאו אמצעי לחימה בהם מחסניות, כדורים וסכין על גג אחד הבתים. החשודים והממצאים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

נשק בשכם

הנשק שאיתרו הכוחות. צילום: דוצ

במהלך יציאת הכוחות מהעיר התקיימה הפרת סדר אלימה. הכוחות השתמשו באמצעי לפיזור הפגנות על מנת לפזר את הפרת הסדר.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן: “מרגש לראות את ההמונים מגיעים בכל פעם מהארץ ומחול, דתיים חילונים חרדים חיילים מתרגשים ומזילים דמעה במקום הקדוש הזה, כל מי שמגיע לקבר יוסף מרגיש את הקדושה באוויר וזה משפיע. השמחה גדולה ומכופלת בחוהמ פסח, כשגם ביום מגיעים עשרות אלפי מטיילים לשומרון וגם בלילה לקבר יוסף. תמיד הכניסה מהולה בכאב על כך שצריך להכנס בלילה, ישיבת עוד יוסף חי לא פעילה, ואנחנו מאמינים שגם נחזור. יוסף מאחד את כל עם ישראל וזה גם מה שקורה כאן. נתחזק בבניין הארץ”.

דגן הודה לאלוף הפיקוד האלוף נדב פדן, למחט שומרון לקצין ההגמר ולמנהלת המקומות הקדושים על הבאת האלפים למקום.

 

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות