סערת מידן: "זכותו לומר את דעתו" (צילום: החדשות)
קובי מידן, ארכיון | צילום: החדשות

לאחר ששדרן הרדיו הוותיק פרסם ביום שישי פוסט בו הגיב לאירועים בעזה וכתב "אני מתבייש להיות ישראלי" – ל"החדשות" נודע הערב (ראשון) כי מפקד גלי צה"ל צפוי להפסיק לחלוטין את המשך עבודתו של מידן בתחנה הצבאית.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בתגובה לפוסט שפרסם מידן, ערך עמו היום מפקד התחנה הצבאית שמעון אלקבץ שיחת בירור טלפונית. בשיחה אמר מידן שכתב את הדברים מבלי שהייתה לו את כל התמונה, ושבכל מקרה לא אמר מילה על חיילי צה"ל.

בשונה מרוב המגישים שמזוהים עם התחנה, מידן אינו איש גלי צה"ל או אפילו אזרח עובד צה"ל אלא פרילנסר בלבד. למרות זאת, ההבנה היא שלמרות שהדברים לא נאמרו במהלך שידור, הטקסט הזה מכוון ישירות נגד פעילות צה"ל ולא יכול להתקבל.

שמעון אלקבץ (צילום: פלאש 90)
שמעון אלקבץ | צילום: פלאש 90

רק לאחרונה הושעתה השדרנית עירית לינור מהתחנה לאחר שקראה לנשיא ריבלין חצוף, והורחקה לשבוע, אבל ההבנה היא שבמקרה האחרון יש משהו מהותי יותר: מבקריו של מידן טוענים שבעיתוי רגיש כל כך, מי שמתבייש במדינה ובצבא שמגן עליה לא ראוי לשדר בתחנה.

הפרסום מגיע שעות לאחר ששר הביטחון ליברמן קרא למידן לעזוב את גלי צה"ל. "אני מתבייש שיש לנו שדרן מן הסוג הזה בתחנה הצבאית", אמר הבוקר ליברמן בריאיון ל-103FM. "אם הוא מתבייש, אז כדאי שלבד יסיק את המסקנות ויעזוב את התחנה".

שר הביטחון הוסיף כי הוא "חושב שזו בושה שזה שדרן בתחנה הצבאית, אבל גם זה חלק מהמציאות שלנו": "במקום אותו שדרן, אם יש לו אינטגריטי מינימלי, אם יש לו איזשהו כבוד עצמי ויושר - שיסיק מסקנות ויעזוב את התחנה". ליברמן טען כי הוא לא מעוניין להיכנס לשיקולים של מפקד התחנה, אך הדגיש: "מקווה שמפקד התחנה יעשה את מה שמוטל עליו".