מירי רגב במתקפה על יולי אדלשטיין

שרת התרבות בהשקת קמפיין ה-70: "מי שלא רוצה שלא יבוא לטקס" • "למי זה מפריע שרה"מ ינאם?!" • יו"ר הכנסת כינה את השרה בשיחות סגורות: "מטרד"

מאיר רגב // צילום: מאיר פרטוש

שרת התרבות נגד יו"ר הכנסת: שרת התרבות והספורט מירי רגב השיבה היום (ראשון), במסגרת דרבים שנשאה במסיבת עיתונאים להשקת קמפיין ה-70, לאיומו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא להגיע לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא נאום. בנוסף, כפי שדווח בשבוע שעבר ב"חדשות 2" כינה בשיחות סגורות יו"ר הכנסת את רגב, חברתו למפלגת הליכוד, "מטרד".

צילום: זוהר קליגמן

"ניסיתי להימנע מלהתייחס לכל מה שקורה בתקשורת בשבועיים האחרונים", אמרה רגב "אני מאוכזבת מההתנהלות של יושב ראש הכנסת שבאמירות שלו ובהתנהלות שלו הוא פוגע בממלכתיות של הכנסת ושל הממשלה. ואני רוצה לתת את העובדות: מאז ומעולם טקס המשואות הוא טקס של הממשלה. מעולם זה לא היה כנס של הכנסת מי שמנהל את הטקס היא ממשלת ישראל באמצעות מרכז ההסברה ובאמצעות יושבת ראש ועדת טקסים וסמלים (שרת התרבות – מ.כ). טקס המשואות עובר אישור תכניות שלי בלבד. אין לאף אחד שום 'סיי' בטקס הזה. הכנסת לא שותפה לטקס המשואות". 

הממשלה החליטה לכבד את יושב ראש הכנסת לנאום בהמלך הטקס, אבל זה לא הופך את הטקס לשלו. מותר לממשלה לקבל החלטה שבנוסף ליו"ר הכנסת יופיעו בטקס גם נשיא המדינה וגם ראש הממשלה.  אני לא מבינה למי מפריע שבאירוע שבעים למדינה, אחת לעשר שנים, יופיעו נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת - ומה זה פוגע בממלכתיות, ריבונו של עולם? יש משהו יותר ממלכתי מזה שעל במה אחת עומדים נשיא - ראש ממשלה ויו"ר הכנסת". 

"סתיו שפיר ילדותית"

עוד הוסיפה רגב: "מדוע מסיתים נגד ראש ממשלה ואומרים שהוא לא ממלכתי? לא יהיו בתקופתי שני אירועים גדולים רק כדי שינאם לבד יו"ר הכנסת בטקס המשואות. שום סיבה שזה יקרה. חבל לי שזה בא דווקא מיושב ראש הכנסת שאמור לכבד את הממלכתיות ואת החלטת הממשלה. זאת החלטה המחייבת את נשיא המדינה, ראש הממשלה ויושב ראש הכנסת. אני לא אשנה שום החלטה. 

אני קוראת לנשיא המדינה, לראש הממשלה וליושב ראש הכנסת - לקחת חלק באירוע הממלכתי המרגש והמכובד. כל אחד מהם צריך לכבד את החלטת הממשלה ולהגיע לכבד את טקס השבעים של מדינת ישראל. אני אשמח שיושב ראש הכנסת יחזור בו מהאמירה שלו - וגם הוא ומשמר הכנסת יהיו חלק. במידה והוא לא יגיע אנחנו נקבל החלטה מה עושים. הטקס הזה הוא לא טקס שישתנה אם גורם ממלכתי כזה או אחר לא יגיע. הוא טקס לכבודה של מדינת ישראל. הטקס יהיה שמח ומרגש גם אם יו"ר הכנסת, ראש הממשלה או הנשיא יחליטו לא להגיע. 

אני לא מתכוונת לפנות באופן ישיר לנשיא כמו שלא פניתי באופן ישיר לראש הממשלה. בוועדת הסמלים נמצאים נציגי הנשיא ורוה"מ. מהרגע שמתקבלת בוועדה החלטה - היא החלטת ממשלה לכל דבר והיא מופצת לכל הגורמים. ההחלטה הזאת הופצה על ידי מזכירות הממשלה לכל הגורמים. בין היתר גם לבית הנשיא. הסוגיות הטכניות מטופלות על ידי מרכז ההסברה. 

אני חושבת שראוי שאחת לעשר שנים - יופיעו וידברו מעל הבמה בהר הרצל - נשיא המדינה, ראש הממשלה ויו"ר הכנסת. אני מקווה שאנחנו לרגע נשים את כל מה שלא רלוונטי בצד ונתכנס לממלכתיות שנדרשת בחגיגות השבעים".

השרה הגיב גם לפנייתה של ח"כ סתיו שפיר ליועץ המשפטי לממשלה, שדרשה למנוע את השתתפותה בקליפ של העיבוד המחודש לשיר "הללויה": "סתיו שפיר תמיד היתה ילדה קטנה וילדותית ולכן היא מעלה נושאים  קטנים וילדותיים. פעלנו על פי חוק ועל פי דין. אני אמשיך להוביל את אירועי מדינת ישראל במטרה מדרשת. הלוואי שחברים מהאופוזיציה היו מגיעים לרבע ושליש מהסיעה שלי". 

 

--

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר