שתף קטע נבחר

"נעבור את בית"ר וזה לא יפתיע אף אחד פה"

מהדי זועבי, שלקח בשתי ידיים את ההזדמנות בשער של עירוני קריית שמונה בעקבות פציעתו של איתמר ניצן, בטוח בעצמו לקראת המפגש עם מכונת ההתקפה המשומנת של בית"ר ירושלים בחצי גמר גביע המדינה (20:50): "יש להם התקפה טובה, אבל גם לנו יש הגנה טובה. בטוח שננצח"

 

מאז שמהדי זועבי הגיע לעירוני קריית שמונה הוא תפקד כשוער שני. תחילה הוא היה המחליף של גיא חיימוב, אחר כך של איתמר ניצן. לאחרונה נראה שהפציעה של ניצן גרמה לזועבי לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים, והוא מוכיח שמדובר בשוער איכותי ומצוין.

 

זועבי הגיע לקריית שמונה מבית"ר טוברוק אחרי שאיזי שרצקי שם לב לפוטנציאל הגדול שלו. למרות העובדה שישב על הספסל במשך תקופה ארוכה הוא נשאר חיובי מאוד בחדר ההלבשה, השקיע באימונים והיה סבלני. היכולת שלו כעת עשויה להוביל את שרצקי ללכת עליו כשוער ראשון בעונה הבאה. זועבי מכפר סולם שסמוך לעפולה מקווה לעשות הערב (ראשון, 20:50) צעד חשוב לעבר זכייה בגביע, עם הפתעה בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים.


זועבי. "קללות? זה רק מחמם אותי ונותן מוטיבציה" (צילום: אפי שריר) (צילום: אפי שריר)
זועבי. "קללות? זה רק מחמם אותי ונותן מוטיבציה"(צילום: אפי שריר)

בית"ר נמצאת בכושר נדיר. אתם חוששים?

"לא, אנחנו לא חוששים מאף קבוצה. אנחנו מתכוננים טוב למשחק, היה לנו משחק הכנה מול רעננה. זה משחק על כל העונה, נכשלנו העונה בליגה וזו ההזדמנות להחזיר לאיזי ולקהל. נעשה הכל כדי לנצח ולהחזיר לאיזי".

 

"עברנו משחקים לא קלים בגביע, עברנו את באר שבע ואנחנו מועמדים גדולים לקחת את הגביע", מזכיר זועבי את העובדה שקריית שמונה הדיחה את האלופה בשלב הקודם ומצהיר: "אנחנו נעבור את בית"ר ואף אחד לא יהיה מופתע, כי קריית שמונה היא קבוצה חזקה מאוד שלא מרימה ידיים".

 

זועבי ממשיך באותו קו: "כולם מאמינים, כי אנחנו קבוצה אחת שהיא משפחה. נעשה הכל כדי להביא תואר למועדון, אנחנו יודעים שרק דרך הגביע נוכל להגיע לאירופה, וחסרים לנו רק שני משחקים כדי לעשות את זה. נעשה הכל כדי להשלים את המשימה. בית"ר היא קבוצה טובה ויהיה לא קל, נצטרך לתת 200 אחוז אבל אני בטוח שנעבור אותם".

 

קלאודמיר, וארן ו-ורטה חוגגים (צילום: אוהד צויגנברג)
מהדי זועבי לא חושש מהעוצמות של בית"ר(צילום: אוהד צויגנברג)

 

אתה לא חושש מההתקפה של בית"ר, שכבשה העונה בליגה 62 שערים ב-27 מחזורים?

"אני לא חושש מאף אחד, אני צריך להגיע מלא ביטחון ולא להתרגש. צריך לבוא ולחשוב רק איך עוברים את השלב הזה, לא לחשוב על עצמי אלא רק על הקבוצה ועל האוהדים. יש להם התקפה טובה, אבל גם לנו יש הגנה טובה".

 

20 אלף אוהדי בית"ר מול 3,000 שלכם באצטדיון סמי עופר, זה כמו משחק חוץ.

"אנחנו רגילים ל-100 אוהדים במשחק, אבל פתאום נגמרו לנו כל הכרטיסים. אנחנו מבינים ש-3,000 אוהדים זו כמות גדולה עבורנו. לא משנה לנו כמה בית"ר תביא, הכי חשוב להחזיר לקהל שלנו. נחזיר להם בגדול".

 

קיבלת לאחרונה הזדמנות גדולה. אתה מרגיש שאתה מספק את הסחורה?

"אני עובד קשה ויש לי ביטחון, בזכות הצוות ובזכות ההורים שלי שתומכים בי אני מרגיש טוב ובטוח, אני מקווה להחזיר לכולם עם תואר".

 

מהדי זועבי הודף כדור (צילום: אפי שריר)
"אנחנו רגילים ל-100 אוהדים בכל משחק, פתאום נגמרו הכרטיסים"(צילום: אפי שריר)

 

מדברים עליך כשוער הראשון בעונה הבאה?

"ראיתי את הכתבות על זה, אבל אני מתרכז רק בגביע כי זה משחק על כל העונה. כשנסיים את העונה נראה מה יהיה. מה שבא - ברוך הבא".

 

הקהל של בית"ר לא ידוע כידידותי לשחקנים ערבים.

"זה לא מזיז לי, זה דווקא מחמם אותי יותר. כשמקללים אותך זה נותן לך מוטיבציה גבוהה יותר. אני לא מדבר על גזענות, בשבילי כדורגל זה משחק ולא מלחמה".

 

נראה שרק זכייה בגביע תשאיר את סילבס כמאמן בעונה הבאה. השחקנים רוצים את חיים?

"אני אישית אוהב מאוד את חיים, הוא מאמן גדול ואדם טוב שמקרב את השחקנים והפך את הקבוצה למשפחה. אני מוכן לתת הכל לחיים אבל ההחלטה אם הוא ימשיך היא לא שלי. מבחינתי הלוואי שהוא ימשיך".

 

מהדי זועבי (צילום: גיל נחושתן)
מהדי זועבי. בונה על סבלנות ועבודה קשה(צילום: גיל נחושתן)

 

הנבחרת קורצת לך?

"צריך עבודה קשה וסבלנות ואני מאמין שגם זימון לנבחרת יגיע מתישהו".

 

אירופה?

צריך סבלנות, עבודה קשה, לא להיות עם אגו והכל יגיע בעזרת השם".

 

איזי שרצקי: "מרגיש מוכנות, בטח שאפשר לעבור את בית"ר"

חודש ימים מתכוננים בקריית שמונה רק למשחק אחד. הקבוצה של חיים סילבס, שאיבדה עניין בליגה ומשחקת בפלייאוף התחתון, התכוננה באופן יסודי למשחק הערב - החל משיחות אישיות, וידאו אישי וקבוצתי, תרגול מספר מערכים שעשויים להשתנות במהלך המשחק והכנה מיוחדת לגבי כל שחקן בבית"ר.

 

חיים סילבס. חודש של הכנה למשחק אחד (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
חיים סילבס. חודש של הכנה למשחק אחד(צילום: אביהו שפירא)

איזי שרצקי מקווה שהערב לא תסתיים לו העונה ואמר ל-ynet ספורט: " אני מרגיש מוכנות של הקבוצה, בטח שאפשר לעבור את בית"ר". סילבס צפוי לעלות במערך הכולל את מרקוס דיניז וקרלוס קוויאר בצוותא בהגנה. דיניז נעדר בחודשיים האחרונים בגלל פציעה וחזרתו להרכב מרגיעה מאוד את הצוות המקצועי. בהתקפה צפויים לפתוח נייג'ל האסלביינק ושובל גוזלן, בעוד מוחמד שכר ישחק באגף. אוהדים שאספו כסף במטרה לדאוג לתפאורה מיוחדת הבטיחו לשחקנים שהם לא באים ל"קונצרט", אלא כדי לתמוך בקבוצה כך שהשחקנים ירגישו את העידוד במהלך המשחק.

 

הרכב משוער: מהדי זועבי, איאד אבו עביד, מרקוס דיניז, קרלוס קוויאר, עידן נחמיאס (מילוש ראדיווייביץ'), סאן מנחם, אפונסו טיירה, עומר לקאו (שגיב יחזקאל), מוחמד שכר (שון וייסמן), נייג'ל האסלביינק, שובל גוזלן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל נחושתן
מהדי זועבי
צילום: גיל נחושתן
מומלצים