ברחבי העולם עוקבים אחר תחנת החלל הסינית שצפויה להתרסק לכדור הארץ במהלך 24 השעות הקרובות. על פי הערכות התחנה תחדור לאטמוספירה של כדור הארץ במהירות של 26 אלף ק"מ בשעה בטרם רוב חלקיה ישרפו בשל החום והחיכוך.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

סוכנות החלל הסינית אמרה היום כי תחנת החלל טיאנגונג-1 ששוקלת מעל 8 טונות צפויה להתרסק ככל הנראה כבר מחר. לפי שעה עדיין לא ברור היכן תתרסק החללית אך על פי ההערכות האחרונות היא צפויה לפגוע בסמיכות ליבשת אפריקה.

בסוכנות החלל האירופאית הזהירו כי הזמן בו תתרסק תחנת החלל עדיין לא ברור וכי חלקים מהתחנה יכולים לפגוע במקומות שונים בכדור הארץ מניו זילנד שבדרום ועד מרכז ארצות הברית. שתי סוכנויות החלל מנסות להרגיע וטוענות כי "אין צורך להיבהל ויש לשמור על שגרת החיים".

תחנת החלל הסינית טיאנגונג 1‎ (צילום: CNN)
תחנת החלל הסינית (אילוסטרציה) | צילום: CNN

רוב המומחים מעריכים כי תחנת החלל, עמה אבד הקשר תישרף מיד עם כניסתה לאטמוספירה של כדור הארץ בשל החיכוך והחום הרב שיווצר ממנו. עם זאת, ישנן גם הערכות כי חלקים גדולים מהתחנה יגיעו לאדמה ויגרמו לנזקים.

תחנת החלל נחשבה לפסגת הטכנולוגיה הסינית כשבנייתה הושלמה בשנת 2011. היא שוגרה לחלל וכעבור שנתיים הועברה ל"מצב שינה" - כפי שתוכנן. בשנת 2016 הודתה סין כי איבדה את הקשר ואת היכולת לשלוט בתחנה והיא החלה במסלול איטי לעבר האמטוספירה של כדור הארץ.