שתף קטע נבחר

אנתוני ג'ושוע זכה בחגורת אלוף עולם שלישית

המתאגרף הבריטי ניצח את ג'וזף פארקר הניו-זילנדי מול 78,000 צופים, אך לראשונה בקריירה המקצוענית שלו הניצחון לא הושג בנוקאאוט. מיד לאחר שהוכרז כמנצח, הוא כבר פינטז על מה שאמור להיות אחד מהקרבות הגדולים במשקל הכבד בעשורים האחרונים: "אני רוצה את דאונטיי וויילדר בזירה, אקרע אותו!"

אנתוני ג'ושוע הזיע הלילה (בין שבת לראשון) כמו שלא הזיע מעולם בזירת האיגרוף בקריירה המקצוענית שלו. אחרי 20 קרבות שהסתיימו בנוקאאוט לטובתו, ג'ושוע לראשונה היה צריך להילחם במשך כל 12 הסיבובים ולחכות להחלטת השופטים כדי לאשר את ניצחונו.

 

השורה התחתונה, עם זאת, לא השתנתה: גם בסיום המפגש מול היריב העיקש ביותר שפגש עד כה, ג'וזף פארקר הניו-זילנדי, ג'ושוע נותר בלתי מנוצח (0:21). יותר מכך, הניצחון על פארקר העניק לג'ושוע חגורת אלוף עולם נוספת - וכעת הוא מחזיק בשלוש מתוך ארבע חגורות אלוף העולם העיקריות במשקל הכבד - IBF, WBA ו-WBO.

 

אנתוני ג'ושוע (צילום: רויטרס)
אנתוני ג'ושוע. עוד חגורה לאוסף(צילום: רויטרס)

78 אלף איש מילאו עד אפס מקום את אצטדיון המילניום בקרדיף כדי לראות את הגיבור המקומי ג'ושוע, במה שנראה היה גם על הנייר כקרב הקשה ביותר שלו עד כה בקריירה. פארקר היריב שמנגד הגיע לקרב אף הוא עם מאזן מושלם (0:24) ועם חגורת אלוף העולם של ארגון WBO.

 

למרות היריב המסוכן למדי, סוכנויות ההימורים ופרשני האיגרוף סימנו את ג'ושוע כפייבוריט המובהק בקרב - והוא אכן נראה טוב יותר במשך רוב אורכו, אך קשה לומר שהיה בשיאו ולפרקים הוא אף נראה הססן מדי. גורם נוסף שפגע באיכות הקרב היה שופט הזירה שהתערב יתר על המידה ונטה להפריד בין הצדדים פעמים רבות מדי, ולא בהכרח בצדק.

 

בסיום 12 הסיבובים, שלושת השופטים העניקו כצפוי את הניצחון לג'ושוע כשהניקוד המדויק שלהם היה: 110:118, 110:118 ו-109:119. אדם אחד שצפה בקרב ולבטח היה מרוצה מהתצוגה הפושרת יחסית של ג'ושוע היה דאונטיי וויילדר האמריקאי (מאזן ניצחונות - 0:40) המחזיק בחגורת אלוף העולם מטעם WBC, החגורה היחידה כיום במשקל הכבד שאיננה בבעלותו של ג'ושוע.

 

אנתוני ג'ושוע (צילום: AFP)
ג'ושוע מול פארקר. קרב שקול יחסית(צילום: AFP)

 

כל עולם האיגרוף מצפה כעת לקרב בין השניים – במה שאמור להיות אחד מהקרבות הגדולים ביותר של המשקל הכבד בעשורים האחרונים. ג'ושוע עצמו אישר שזה הקרב הבא שבו ירצה להשתתף: "את מי אני רוצה בקרב הבא? וויילדר או טייסון פיורי (מתאגרף בריטי נוסף שטרם הפסיד, א"ד). בכל מקרה, אני לא רוצה שהקרב יהיה בארצות הברית. במשך שנים המתאגרפים הבריטים נוסעים לארה"ב, אוהדי האיגרוף הבריטיים הוציאו המון כסף כדי לנסוע ולצפות בקרבות שם. אין סיבה שהקרב לא יהיה בלונדון, או בקרדיף. תביאו לי את וויילדר לזירה ואני אקרע אותו!"

 

סוכנו של ג'ושוע, אדי הרן, חימם עוד קצת את האווירה כשטען שהצד של וויילדר הוא זה שמונע את הקרב המסקרן: "מבחינתנו האפשרות שהקרב הבא יהיה מול וויילדר היא ריאליסטית. דאונטיי היה אמור להיות פה היום - והוא לא. הצוות שלו לא מעוניין בקרב". אם אכן יושג בסופו של דבר הסכם לקרב בין ג'ושוע לוויידלר, למתאגרף הבריטי תהיה הזדמנות להפוך למתאגרף הראשון בהיסטוריה של המשקל הכבד שמחזיק בכל ארבע החגורות העיקריות בו זמנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אנתוני ג'ושוע
צילום: רויטרס
מומלצים