מגירות המקרר כבר עמוק באמבטיה? החלונות מפורקים ומוכנים לניקיון? הבית רגע לפני שטיפה, עצרו הכול ותענו על זה שנייה: כמה באמת אתם מתייחסים לתאריך הקטן הזה שמופיע על גבי כל אריזת מוצר? האם אתם מקפידים יתר על המידה ולא נותנים לקוטג' הזדמנות ולו להיכנס לתוך פשטידה גם יומיים אחרי שפג תוקף, או שנותנים לזמן לעשות את זה? ובכן, לא רק באוכל ובתרופות – גם למוצרי הניקיון בבית יש זמן שעליהם לצאת לפנסיה. 

מה זה אומר בעצם? במילים פשוטות זה אומר שאחרי שעוברים את התאריך המיועד, הם פשוט פחות יעילים. אפשר עדיין להשתמש בהם אבל ייתכן שתצטרכו להכפיל את הכמות של החומר כדי לגרום לו לעבוד. בואו רק נגיד ככה, אם שכחתם מתי בפעם האחרונה השתמשתם באקונומיקה וזה נראה לכם אי שם בפסח 2012 כשעוד הייתם רווקים, מתוחים ומלאי שיער? זה זמן מעולה לרכוש אחת חדשה.

ועכשיו לסדר פסח שלנו: לכמה זמן מוצרי הניקיון והטיפוח שלכם בבית תקפים? קבלו מדריך מזורז

אבקת כביסה

מכונת כביסה (צילום: שאטרסטוק)
כמה זמן יש לכם את מרכך הכביסה? | צילום: שאטרסטוק

עושה את העבודה עד חצי שנה לאחר פתיחתה. במידה ושמרתם על האריזה סגורה, היא תתרום לכם גם עד שנה. הבשורה הטובה: אם יש לכם ילדים, לא יהיה לכם צ'אנס להחזיק גם שבועיים בלי אבקת כביסה חדשה עם כמות הכביסה שמייצר בית בישראל.

קפסולה של אבקת כביסה מרוכזת

קפסולה היא למעשה מוצר המכיל כמות מרוכזת במיוחד של אבקת כביסה, מרכך וסוגים אחרים של סבון (כמו אלו של המדיח) והם סגורים במין דיסק פלסטי מסיס. היצרניים טוענים שיש להם חיי נצח, אבל בחיי מדף אל תיקחו סיכון יותר משנה וחצי. הקפידו לאחסן במקום יבש ואטום בכדי להימנע מהמסת החומר.

מרכך כביסה

סביב 6-12 חודשים אחרי פתיחת המיכל, החומר יתחיל לעשות לכם פרצופים של לא מעוניין לעבוד אצלכם יותר. במידה והשארתם את המרכך סגור, הוא גם יכול להישמר לשנתיים ואף שלוש. והנה המלצת הבית: נערו את המרכך לפני השימוש, וכך לא ייווצרו גושים וינוח ניחוח של גן עדן על בגדיכם. אין על מה.

סודה לשתייה

סודה לשתייה (צילום: Luis Echeverri Urrea, Shutterstock)
גיבור העל בבית. סודה לשתייה | צילום: Luis Echeverri Urrea, Shutterstock

החומר הזה שאף אחד לא יידע מה בדיוק הוא עושה, אבל ברגע האמת הוא היחיד שעוזר לנו (נניח מנטרל חומציות של עגבניה, משרה קטניות יבשות, מקל על צרבת, ניתן לעשות איתו כביסה ביד, יעיל בניקוי כתמים ואפילו מטפל במקרה חירום בשפיכת חומצה, לא עלינו). בקיצור, הוא גם קסם של ממש ואין לו תאריך תפוגה. הרווחתם.

דפים למייבש

זה נראה כמו דף רגיל נטול ערך, אבל למעשה מדובר בדף עם יכולות של גיבור על. הוא מרכך את הבגדים וממלא את הארון בריח נעים. עוד שימושים לדף המעולה: מנקה מחבתות וסירים, מנטרל חשמל סטטי, מנקה אבק ומנקה את מכונת הכביסה. ואין לו תאריך תפוגה. מה שכן, אם תשאירו את האריזה פתוחה – הריח המשגע שלו יתנדף, וחבל. 

אקונומיקה

ישראל מכורה לאקונומיקה (איור: מיתר הופמן)
מכורים לחומר מלבין? שימו לב לתוקף שלו | איור: מיתר הופמן

לחומר המלבין יש חיי מדף של 12 חודשים עם היפתחו. אם כי החומר מתחיל להיות פחות יעיל חצי שנה לאחר השימוש בו, אבל אל דאגה - זה לא שהוא הופך לרעיל ומסוכן אם יודעים איך להשתמש בו כמובן. זה לא נורא להשתמש באקונומיקה ישנה, אבל תצטרכו לגרום לה לעבוד עם תוספת חומר.


חומץ

מנקה אבנית, מטהר אסלות, מסיר חלודה, מנקה זכוכיות, מבריק סכו"ם, מסיר כתמים, מנטרל ריחות ומה לא: החומץ הזה שיש לנו בבית הוא חומר יקר וחשוב ואין לו תאריך תוקף. למה מגיע לנו כל הטוב הזה?

מבריק רהיטים ומנקה חלונות

יש לכם שנתיים להבריק כל דבר שתרצו. בהצלחה.

סבון כלים

מוצר הבסיס הזה תקף ל-12-18 חודשים. ברגע שתחלופנה שנה, תבחינו שהמוצר כבר לא לגמרי מתאמץ עבורכם. מצד שני, אם הצלחתם להחזיק סבון כלים שנה – ספרו לנו מי אתם בבקשה והראו לנו את הצלחות שלכם. או שבעצם אל. 

מגבונים לחים

מגבונים לחים (צילום: Sergiy Kuzmin, Shutterstock)
המגבונים יישארו חברים במשך שנה שנתיים | צילום: Sergiy Kuzmin, Shutterstock

המוצר שמציל לנו את העכוז (תרתי משמע) על בסיס יומי יכול להחזיק בכיף שנה, אם המגבונים הם אנטי-בקטריאלים. אם לא, קחו שנתיים גם.