יומיים לפני "צעדת המיליון" במהלכה צפויים עשרות אלפי פלסטינים לצעוד לכיוון גדר המערכת, ארגון הטרור חמאס התייחס למחאה הצפוייה והצהיר: "המטרה של הצעדה היא לכפות משוואה חדשה בסכסוך עם הכיבוש הישראלי".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בפוסט שהפיץ הארגון בחשבון הפייסבוק הצהיר דובר התנועה פאוזי ברהום כי "צעדת השיבה הגדולה ושבירת המצור הן חלק מפעולות ההתנגדות נגד הכיבוש הישראלי".

עימותים בגבול הרצועה. ארכיון
עימותים בגבול הרצועה. ארכיון | צילום:

ברהום ציין כי מטרת הצעדה היא לגרום לפלסטינים לקדם את הרעיון של זכות השיבה. "רוצים למנוע כל מהלך שמפר את הזכות של האנשים שלנו ולמנוע את כל התוכניות של האויב".

ברצועת עזה משלימים את ההכנות לקראת "צעדת המיליון" המתוכננת להתקיים ביום שישי הקרוב. בתמונות מהצד הפלסטיני של הגדר ניתן לראות את ההכנות של חמאס לשהייה ארוכה בשטח של ההמונים שיגיעו להפגין. לשם כך, חמאס הוביל לאזור מבנים, אוהלים ומכלי מים. השטח עובד באמצעות טרקטורים ודחפורים על מנת לאפשר את השהייה הממושכת. בחמאס קוראים להמונים להגיע לגדר במספר מוקדים שונים.

בתחילת השבוע התייחס גורם בכיר בצה"ל לצעדה המתוכננת ואמר כי בצבא לוקחים ברצינות את ההכנות ויפעלו על מנת למנוע חדירה של פלסטינים לשטח ישראל. בין היתר, פרסם צה"ל סרטון בערבית לתושבי עזה בו הוא קורא להם להימנע מהגעה לאזור גדר המערכת ביום שישי.

בצה"ל מתכננים לפרוס כוחות גדולים בגזרה, במיוחד סביב ובתוך היישובים הסמוכים לגדר הגבול עם עזה. היחידות שיופנו להתמודד עם הצעדה כבר השלימו את ההכנסות לקראת יום שישי.

על פי המארגנים הפלסטיניים של הצעדה, לא צפויים לצעוד אלפי מפגינים לעבר הגדר. הקריאות של המארגנים לתושבי הרצועה מתמקדות בהזמנה של משפחות, צעירים, נשים וילדים להתנחל באוהלים שהחלו להתמקם כחצי ק"מ מהגבול. הדגש הוא לא להתעמת עם חיילי צה"ל כי המפתח לראייתם הוא המשכיות. מנסים לייצר סדר יום שיימשך חודש וחצי, עד חודש מאי והחשש הוא שעימותים קשים והרוגים יבריחו את המפגינים.