שתף קטע נבחר

היום במט"ח: פישר לא בא וגם לא מצלצל

המגמה בעולם כולו ברורה - המצב בארה"ב משתפר, בקרוב תבוא עלייה בריבית הפד והדולר מתחזק מיום ליום. רק בישראל נרשמה עלייה קלה של 0.185%. מה קרה? האם יכול להיות שכולם חיכו לרכישות של פישר ואלו לא באו?

יום לאחר התערבותו של בנק ישראל במסחר, הדולר נסחר ביציבות בסביבת השערים שבה הוא נסחר אתמול - 3.79 שקלים לדולר. דריכה זו במקום, מעט בולטת לאור התחזקותו של הדולר בעולם, מגמה שלא הגיעה אל השוק המקומי.

 

אפשר שהיציבות בשוק המקומי היא תוצאה של נתונים כלכליים אבל היציבות מעלה גם מסקנה מעט שונה: השוק המתין לנגיד בנק ישראל כדי ש"יעשה את העבודה" ויעלה את השער באמצעות רכישות...והוא לא בא.

 

נתונים מאקרו-כלכליים חיוביים הממשיכים להגיע מהמשק האמריקני. הנתונים העיקריים מגיעים מהמגזר היצרני בארה"ב. הראשון, מדד מחירי התעשייה (PPI), המצביע על ביקושים גבוהים של באמצעות עליה של 1.8% בנובמבר לעומת צפי לעליה של 0.8%. במקביל, התפוקה התעשייתית עלתה בשיעור של 0.8% לעומת תחזיות לעליה של 0.5%, מה שמלמד על פעילות ערה.

 

נתונים אלה ממשיכים לחזק את הצפי של שוק האג"ח לעליה בריבית ולתמוך בדולר. שוקי האג"ח לא המתינו לנתונים ושם החלו לרכוש את הדולר במגמה מתחזקת משעות הבוקר ולהעלות את ערכו בשיעור של כ-0.75% מול האירו וכ-1% מול הין היפאני.

 

התחזקות הדולר נראית כמגמה ההולכת ותופסת תאוצה. רק לפני שבועיים נראה שהדולר נופל לתהום ללא תחתית אבל מאז הוא התחזק בכ-4% מול האירו, שיעור לא מבוטל. אחד הדברים המצביעים על כך הוא עלית עקום התשואות בארה"ב.

 

נכון שהעלייה יוצרת הפסדים למחזיקים, אבל התשואות החדשות מושכות כסף חדש לחניה ארוכת טווח בשוק האג"ח האמריקני, הנראה אטרקטיבי יותר לעומת זה האירופאי, מה שמחזק את הדולר על חשבון האירו. מגמה זו הולכת ומתחזקת ונראה שהיא תמשיך להוביל את הדולר להתחזקות מול האירו.

 

עוזי לוי הוא מנהל חדר מצב ואנליסט בשקל אג'יו מקבוצת שקל

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדולר מתחזק אבל לא אצלנו
צילום: IndexOpen
מומלצים