בזמן שבמערכת הביטחון ממשיכים לתחקר את שני אירועי החדירה דרך גבול רצועת עזה תוך ארבעה ימים, כלי תקשורת פלסטיניים שידרו אתמול (שלישי) סרטון שבו מוצג מה שנראה כמו אירוע חדירה נוסף. בתיעוד נראית קבוצה של 6-7 צעירים מעזה שמשחיתים את הגדר החשמלית מול חאן יונס ונכנסים לתוך שטח ישראל באין מפריע.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפי דיווחים פלסטינים הסרטון שהופץ גם ברשתות החברתיות צולם לפני יומיים. עם זאת, בצה"ל מבהירים כי אין באפשרותם לומר ממתי התיעוד.

בסרטון ניתן לראות את הצעירים מכים בגדר באמצעות מקלות ומוטות ברזל ומפרקים את הכבלים החשמליים שבתוך הגדר, תוך שהם מפזרים קריאות צהלה ומריעים זה לזה. לאחר שנטרלו את המנגנון החשמלי, הצעירים חתכו את הגדר עם מספרי תיל ולפחות אחד מהם נראה חוצה לתוך שטח ישראל.

התקרית החריגה מתפרסמת שעות לאחר שפלסטינים חמושים מעזה תועדו מסתובבים בכניסה לקיבוץ צאלים באור יום ללא שום הפרעה. מצלמות האבטחה בקיבוץ בדרום תיעדו את שלושת הפלסטינים שחצו את הגדר מהרצועה ועברו מרחק של כ-20 ק"מ בתוך שטח ישראל עד שנתפסו מחוץ לבסיס צה"ל. בסרטון הם נראים מסתובבים בחופשיות מטרים ספורים מהשער הפתוח לרווחה של היישוב.

במוצאי שבת חדרו ארבעה פלסטינים את גדר המערכת. לאחר דקות ספורות כוחות צה"ל התקרבו אליהם והארבעה נמלטו חזרה לשטח הרצועה. ברשת אל גז'ירה פורסם תיעוד מהאירוע, בו נראים הצעירים מציתים כלי הנדסי ובורחים מהמקום ורק לאחר מכן מגיע הטנק. כתוצאה מהתקרית הכלי ניזוק קלות.