פעם, הכל היה פשוט יותר. אינטרנט בחו"ל? אין דבר כזה. הפינוק של גישה לרשת מכל מקום שבו אתם נמצאים היה מוצר יוקרה, כזה שיכול היה להקפיץ את החשבון שלכם תוך דקות בעשרות אלפי שקלים. רוצים לשלוח למשפחה תמונות או מייל? חפשו מקום עם ווייפיי חופשי, או חכו בסבלנות לשיבה הביתה.

אבל בשנים האחרונות דברים השתנו. גלישה בחו"ל היום עדיין יקרה יותר מאשר גלישה בארץ, אבל המחירים כבר ממש לא בשמיים, ואתם אפילו לא חייבים להשתמש ברשת אליה אתם מחוברים בישראל. זה גם אומר, לרוע המזל, שעכשיו חייבים לבחור - ויש לא מעט אפשרויות טובות. אז איך בוחרים במוצר המוצלח ביותר? אנחנו עשינו עבורכם את כל הבירורים, כדי שלכם יישאר רק לעבור על המספרים ולקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

בהצלחה!

החברה שבה אתם מנויים בישראל

פלאפון

פלאפון מציעה פתרון בשם "גלובל סים" הכולל תעריפי גלישה נמוכים במיוחד, ופרטים עליו תמצאו בהמשך. למי שחשוב לו לשמור על מספר הטלפון שלו בחו"ל, מציעה החברה מספר חבילות הכוללות גלישה ושיחות, או גלישה בלבד, במחירים שבין 49 ל-349 שקלים. הן תקפות לרוב היעדים אליהם ישראלים טסים בדרך כלל, וכוללות גם חיבור 4G היכן שיש רשת התומכת בכך. חלק מהחבילות כוללות גלישה ללא הגבלה במספר אפליקציות שבפלאפון בחרו עבורכם: וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, ווייז ואפליקציית המפות של גוגל.

פרטנר

גם בפרטנר מציעים מגוון חבילות הכוללות גלישה ודקות שיחה, או גלישה בלבד, התקפות ברוב היעדים הפופולאריים בעולם. שימו לב: הצטרפות לחבילות דרך אתר השירות העצמי של פרטנר זולה בכמה עשרות שקלים מהצטרפות באמצעות מוקד השירות הטלפוני, ואלו המחירים המופיעים כאן. חלק מהחבילות כוללות תקציב משותף לגלישה ושיחות, עם תעריף המחושב לפי כל מגה או דקת שיחה מתוך "בנק" התקציב הכולל. חבילת "Passport משפחה" כוללת הצעה ייחודית: תקציב המשותף למספר קווים המשויכים לאותו החשבון.

סלקום

סלקום מציעה לכבוד חג הפסח שתי חבילות בנפח גלישה נדיב במיוחד ובמחירים אטרקטיביים. יתר החבילות כוללות, כרגיל, גלישה או שילוב בין חיבור רשת ודקות שיחה, ונתמכות ברוב יעדי הטיסות מישראל.

גולן טלקום

חבילת 99 השקלים הקלאסית של גולן טלקום כוללת פינוק שנותר ייחודי לחלוטין בשוק הישראלי: גלישה בחו"ל (עד 6 גיגה בחודש) ללא תוספת תשלום ב-24 מדינות, בהן יעדים פופולריים כדוגמת ארה"ב, אנגליה, יוון וצרפת (כאן תוכלו למצוא את רשימת היעדים המלאה). למנויי חבילות אחרות מציעה גולן את חבילות הגלישה+דקות הסטנדרטיות, אך מנויים חדשים המתניידים מרשת מתחרה יקבלו זיכוי חד-פעמי של 99 שקלים לחשבונם לצורך רכישת אחת החבילות הללו בעת הטיסה, או חבילת גלישה של גיגה אחד ללא תשלום.

הוט מובייל

הוט מובייל מציעה ללקוחותיה שתי חבילות הכוללות "גלישה חופשית" לפי פרסומי החברה, אך למעשה מוגבלות לגיגה אחד ביום. יתר החבילות כוללות נפח קבוע לגלישה, ודקות שיחה בתוספת תשלום ברוב היעדים הפופולאריים.

פתרונות חיצוניים

פלאפון גלובל סים

כאמור, מלבד חבילות השיחה לחו"ל למנוי קיים, מציעה פלאפון שירות בשם "גלובל סים" המיועד ללקוחות כל החברות. מדובר בכרטיס סים נפרד, הניתן לטעינה חוזרת לפני כל טיסה. הוא נתמך ב-143 מדינות, ומציע גלישה בתעריף נמוך יחסית. היתרה אינה נמחקת או נעלמת, אלא ממתינה בסבלנות לטיסה הבאה. את הכרטיס ניתן לאסוף מחנויות פלאפון ללא עלות, או לקבל אותו בשליחות עד הבית תמורת 35 שקלים. שימו לב כי בעוד שניתן להמשיך ולהשתמש בוואסטאפ עם המספר הנוכחי, כדי שיוכלו להתקשר אליכם מהארץ תצטרכו לדאוג ולהפעיל שירות "עקוב אחרי" למספר הסים החדש עד לשיבה מהחופשה.

019 מובייל

בדומה לפלאפון, גם 019 מובייל מציעה כרטיס סים ללקוחות כל החברות המיועד לטיסות לחו"ל, בתעריפים נמוכים יחסית. היתרה שלו אומנם נמחקת בסוף תקופת החבילה, אך את הכרטיס של 019 תוכלו לרכוש גם בטרמינל עצמו (טרמינל 3 או 1), כך שמדובר בפתרון מעולה אם נזכרתם ברגע האחרון.

SimTerra

חברה נוספת המציעה לתיירים ישראלים כרטיס סים המיועד לנסיעות. הכרטיס פועל באופן מעט שונה: מטעינים אותו בסכום כסף לבחירתכם, ואז משתמשים בתעריפי שיחה וגלישה שאמורים להיות קרובים לתעריפי הרשתות המקומיות. יתרת הכרטיס לא נמחקת לעולם, והוא תקף כמעט בכל מקום (לרבות ביעדים שישראלים לא אמורים להיות בהם). יתרון נוסף הוא אפשרות לשימוש במספר מקומי ב-60 יעדים שונים, כך שמקומיים יוכלו להתקשר אליכם בקלות, מבלי שיידרשו לשלם יותר מאשר על שיחה רגילה באזורם. לקוחות כרטיסי האשראי של כאל נהנים מהנחה בגובה 50% על כל התעריפים.

Webbing

הפתרון של וובינג הוא אחד הוותיקים בשוק, ולמעשה כלל אינו נשען על מכשיר הטלפון החכם שלכם. במקום כרטיס סים, תקבלו מהם יחידה עצמאית שהיא למעשה מודם סלולרי בינלאומי, ומשדר ווייפיי אליו יכולים להתחבר מספר מכשירים בו-זמנית. כולם ניזונים מאותה חבילת גלישה, המוצעת בדרך כלל במחיר תחרותי. את המכשיר עצמו מקבלים בהשאלה, עם שליח או באיסוף בנמל התעופה. החיסרון המרכזי הוא, כמובן, שמדובר בגאדג'ט נוסף שאותו תאלצו לסחוב איתכם, וגם לדאוג שיהיה טעון בכל עת. כנראה שמדובר בפתרון המתאים יותר לגיבוי מאשר לשימוש עיקרי בעת נסיעות.

לקנות סים בחול

בקניית סים בחו"ל אתם עשויים לחסוך כסף, והמספר שלכם אף יכול להיות זמין לשיחות אם תפעילו שירות "עקוב אחרי" (אפשר לשמור על המספר בעבור וואטסאפ בכל מקרה). המחירים נעים באירופה סביב ה-10-20 אירו ל-1-3 גיגה, ובארה"ב כ-10 דולרים לגיגה. אתם צריכים לבקש בחנויות סלולר prepaid – שלא תמצאו את עצמכם חותמים לשלוש שנים. אפשר לברר מחירים של כל מדינה בחיפוש פשוט בגוגל (לדוגמא - מחירים בארה"ב), אבל לא תמיד הם עדכניים ופשוט כדאי לשאול חבר שטס למדינה הזאת לאחרונה.

עוד משהו שצריך לקחת בחשבון: האם יש חנות סלולר קרובה למלון או לשדה התעופה, והאם יש לכם זמן לזה - שכן התהליך עשוי לכלול חתימה על טפסים והמתנה ארוכה לקבלת הסים וטעינתו (אם אתם עושים וויקאנד, זה עלול לשרוף לכם זמן לעמוד בתור סתם). עוד חסרון שעלול לצוץ: יש מדינות שמבקשות דרכון כתנאי לקניית סים. גם זה שורף זמן שאתם יכולים להעביר בלהצטלם בפוזה מגוחכת מול מגדל פיזה.