שחרור האסירים בדרך (צילום: רויטרס, חדשות)
אסירים ביטחוניים (ארכיון) | צילום: רויטרס, חדשות

ההיערכות ל"צעדת המיליון" - גם בשב"ס: לצד ההיערכות שהגדולה של צה"ל וגורמי הביטחון השונים, גם בשירות בתי הסוהר נערכים לתרחישים קיצוניים שיחייבו מעצרים המוניים של המפגינים שינסו לחצות את הגדר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

בדיונים שקיים היום (שלישי) השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, עם צמרת שירות בתי הסוהר ומפקדי היחידה המיוחדת - נחשון, נדונו הדרכים בהן יהיה אפשר להסיע את מאות העצורים לבתי הכלא בישראל. המטרה בשירות היא להוריד את החיכוך שייווצר בין העצורים לאזרחים ישראלים - למינימום.

עם זאת, הסוגיה העיקרית שעלתה בישיבה היא - היכן ישכנו את אותם עצורים - זאת לנוכח הצפיפות שכבר קיימת בבתי הכלא בישראל ובעיקר בשל החלטת "תנאי המחייה" של בג"ץ שקובעת מינימום של 3 מטרים רבועים לכל עצור.

הפרות סדר ברצועת עזה (ארכיון)
הפרות סדר ברצועת עזה (ארכיון) | צילום:

במהלך הדיון התברר שכיום יש לשב"ס מקום לכלוא 426 אסירים ביטחוניים נוספים. אם המספר העצורים ביום שישי, או באירועים שיבואו לאחר מכן יהיה גדול יותר בכוונת השר ארדן לפנות בטלפון לשרי הממשלה ולבקש אישור מיוחד לעשות שימוש בתקנות שעת החירום שיאפשרו לעקוף את ההנחיה של בג"ץ.

"האיום המרכזי הוא תרחיש החדירה", אמר השר ארדן. "הרי כל התרחישים אפשריים, בין אם זה הפרות סדר המוניות שיצריכו מעצרים בהיקף גדול, בין אם זה אותם מעצרים שיובילו לצורך לשנע ולפזר את הצירים, כך שלא ייווצרו מוקדי כוח חדשים. וכמובן שאנחנו צופים פני עתיד לקראת יום האסיר".