סקירה: גיטרה קלאסית בגודל 1/2 CHERD C3400

מגוון הגיטרות קלאסיות הקיימות בחנויות בגודל 1/2 לילדים, הוא ממש קטן וברוב החנויות קשה להשיג, אולם קיבלנו לידינו לבדיקה את אחד מהדגמים הטובים בגזרת ה-1/2 וממש התרשמנו והופתענו לטובה (מוזיקה, שיווקי)

נחשון לוין | מקודם |
סקירה: גיטרה קלאסית. (צילום: יחצ)

הונחה לפנינו היום הבשורה הטובה עבור הילדים הלומדים לנגן בגיטרה קלאסית.

עד היום גיטרה קלאסית 1/2 המיועדת לילדים הלומדים לנגן בגיטרה הייתה גיטרה קלאסית ברמה בסיסית מאד מה שבהחלט השפיע באופן ישיר על איכות הנגינה והצליל של הגיטרה, ובכך נאלצו התלמידים לנגן בגיטרה פשוטה ובכך הייתה חסרה להם חווית הנגינה באופן די ברור.

כיום ניתן לומר שיש אלטרנטיבה מקצועית יותר של גיטרה קלאסית איכותית ומתקדמת במיוחד של חברת CHERD דגם C3400 שמגיעה במגוון גדלים המתאימים לכל גיל של תלמיד ובכך יזכה התלמיד ללמוד לנגן בגיטרה איכותית יותר עם צליל משובח וכמובן נוחות נגינה ברמה גבוהה.

פתיחת המארז

עם פתיחת האריזה נגלית לעיני גיטרה בגודל .34'' (1/2) אשר נראית בהחלט מיוצרת ברמת גימור גבוהה במיוחד כולל שלייף לק מתקדם כפי שאנחנו מכירים בגיטרות האיכותיות ביותר. כמובן שהמיתרים שאיתם מגיעה הגיטרה הינם מיתרים איכותיים במיוחד מצופי כסף עם צליל וסאונד משובח.

בכדי להתרשם באמת מאיכות הגיטרה ולא רק מהחיצוניות שלה אני חייב לנגן בגיטרה מעט בכדי לשמוע ולהרגיש באופן ברור את איכות הסאונד ונוחות הנגינה.

בעזרת טיונר התחלתי לכוון את הגיטרה וכאן חיכתה לי ההפתעה באופן שונה מכל הגיטרות הבסיסיות שפגשתי עד היום - הגיטרה הזו התכוונה בצורה מהירה וקלה במיוחד וזהו בעצם תעודת יושר ברורה שהגיטרה הזו היא אכן גיטרה ברמה גבוהה במיוחד.

כמובן שבגיטרה חדשה הכיוון הולך די מהר אז כיוונתי אותה שוב עשיתי מספר מתיחות למיתרי הגיטרה והתחלתי בבדיקה:

תחילה פרטתי מספר פריטות ארפג'יו בשילוב אקורדים גבוהים ונמוכים וכאן ראיתי ושמעתי באופן ברור איכות צליל מדויקת נעימה וטובה, הגיטרה בהחלט גיטרה מאוזנת ורואים שהתכנון של הגיטרה הזו נעשה על ידי מומחים בבניית גיטרות שכן בדרך כלל בגיטרות קלאסיות בגודל 1/2 הצליל נשמע קצת המום ולעיתים אף צורם וכאן זה היה שונה לגמרי הרגשתי שאני מתעסק עם גיטרה איכותית וטובה במיוחד.

אבל זה כמובן לא הספיק לי והחלטתי לאתגר את הגיטרה הזו באתגר לא פשוט בטח לא לגיטרות בגודל זה, החלטתי לבצע בגיטרה נגינה מקצועית בקצב הפלמנקו שזוהי בעצם הנגינה המקורית שנגנו בגיטרה הקלאסית עוד בספרד.

למי שלא יודע הנגינה בסגנון הפלמנקו הינה סוג של נגינה המשלבת פריטות מהירות בשילוב סוגי מקצבים (בצורת הפריטה) וזה בהחלט מה שמבחינתי יאפיין באופן מקצועי את איכות הגיטרה, וכאן חיכתה לי ההפתעה האמיתית: זה פשוט היה מדהים איך הגיטרה הגיבה לנגינה בצורה מאוזנת יציבה כולל סאונד מדהים וזה עוד כאשר הגיטרה הינה גיטרה שנפתחה ממש כמה רגעים לפני.

כמובן שלאחר תקופה של שימוש ונגינה בגיטרה הגיטרה נפתחת ונותנת סאונד משובח וטוב יותר ולכן מבחינתי אם כרגע הגיטרה נתנה סאונד מצוין וטוב כמובן שלאחר מכן הגיטרה תשמע בלפחות 20% טוב יותר אין ספק שזו גיטרה מדהימה...

סאונד מצויין וטוב. אילוסטרציה. צילום: יחצ

האם הגיטרה מתאימה ללימוד?

ועכשיו נפנה לתלמידים שמעוניינים להתחיל ללמוד ומעוניינים לרכוש גיטרה.

אחד הדברים החשובים ברכישת גיטרה לילדים הינה התאמת הגיטרה לתלמיד שכן אם הגיטרה הינה גדולה מידי עבור הילד הוא לא יוכל לבצע מספר אקורדים ותרגילי נגינה, כמו כן אם הגיטרה קטנה מידי עבור הילד אזי גם יכולה להיווצר בעיה בתחילת הלימוד שכן המיתרים והסריגים הינם צמודים יותר ובכך בזמן לחיצה על המיתרים עלולים להיווצר קצת זמזומים משום שהאצבוע איננו מדויק. לכן, חשוב מאד להתאים את גודל הגיטרה לתלמיד בצורה מקצועית (מומלץ להתייעץ עם המורה או איש מכירות בתחום).

דבר נוסף וחשוב: רוב ההורים כאשר הם באים לרכוש גיטרה עבור ילד המתחיל ללמוד לנגן הם באים בגישה לקנות כמה שיותר בזול, כי אולי הילד לא ירצה לנגן בסוף ועוד.. אני רוצה לומר שבתור מורה ללימוד נגינה בגיטרה קלאסית עם ניסיון רב של שנים לא הייתי ממליץ לבחור בגישה זו אלא להיפך, להשקיע עוד כמה עשרות שקלים ברכישת גיטרה טובה יותר עבור התלמיד ובכך התלמיד יוכל לנגן בקלות יותר וכן ליהנות מהנגינה ומאיכות הצליל.

לסיכום, שורה תחתונה...

אין ספק שהתרשמותי מגיטרה זו הינה חיובית למדי ואני ממליץ מאד לכל הורה ותלמיד שמעונין ללמוד ולנגן בגיטרה קלאסית לרכוש גיטרה כזו.

אמנם הגיטרה אינה בקטגוריה של הגיטרות הזולות במיוחד אבל ההפרשים אינם גבוהים והיא עדיין גיטרה לא יקרה בכלל, מהצד השני הגיטרה מדגם CHERD 3400C נותנת בהחלט מענה מקצועי וטוב עבור כל תלמיד באשר הוא גם מתחיל וגם מתקדם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר