אדמו טגניה, תיעד בנחישות ובקור רוח אישה שגילתה כלפיו גזענות במהלך קנייה שגרתית בסופר: "זבל! אתה כושי! אתה שחור והלב שלך שחור!". אחרי שהסרטון הגזעני פורסם הוא מספר: "זה מאוד קשה אבל לא נגיע לרמה שלהם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

לפני מה שרואים בסרטון היו עוד הרבה דברים, סיפר אדמו טגניה בריאיון ל"שש עם": "היא קיללה, רק בדקה האחרונה צילמתי אותה לפני שאני הולך. החלטתי שמפה אני אעשה סוף, ואתקדם הלאה עם הסרטון הזה, בלי סרטונים אין הוכחה ואז אנחנו נדפקים".

התקרית הגזענית, רמת גן
התקרית הגזענית, רמת גן | צילום:

"אני עובר את זה מיום ליום ולא משתנה שום דבר", אומר טגניה ומתכוון לכך. כבר לפני ארבע שנים פגשנו אותו, במקרה קשה ביותר, אז גילו כלפיו גם אלימות פיזית רק בשל צבע עורו.

ב-2014 אדם חלף לידו עם הרכב ודרך חלון המכונית תקף אותו עם קרש בפניו. "אני נתקל הרבה בגזענות, יש לי כמה סרטונים, אבל אני מאמין שהכי טוב לשתוק", אמר. "גם הפעם אחותי פרסמה את זה בפייסבוק, אני לא רציתי לפרסם".

"הפעם עם המקרה של הסופר לא אעבור בשתיקה, הגשתי באותו יום תלונה במשטרה", סיפר טגניה. "אישה שואלת אותי אם אני סודני או אריתראי, וצועקת: 'תחזרו למדינה שלכם', אמרה מילים קשות, קללות, בלי שפניתי אליה. כולם שמעו, חלק שתקו, אישה אחת מבוגרת עזרה לי והעידה במשטרה מה שראתה".

"זה מאוד קשה, לא יעזור, נמשיך ללכת קדימה, לא נגיע לרמה שלהם", הוא מסכם, "כשזה יגיע לכיס שלה אולי היא תפסיק. בטח יש לה נכדים ששומעים אותה שהיא גזענית והיא מחנכת אותם גם, זה קשה לי".