מעצר המחבלים בצאלים, היום (צילום: שמואל הס TPS)
מעצר המחבלים בצאלים, היום | צילום: שמואל הס TPS

האירוע היום (שלישי) בו חדרו שלושה מחבלים מרצועת עזה והגיעו, כשהם חמושים ברימונים ובסכין עד לצאלים הוא אירוע חמור מאוד. בינתיים עדיין לא ברור מה היו המטרות של השלושה, ואי הוודאות סביב התקרית עדיין גבוה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

תחילת האירוע בהתראה שהתקבלה שהצביעה על נגיעה בגדר. מגיע לשם סיור של צה"ל שכנראה לא עושה את עבודתו באופן יסודי ועד הסוף, ולכן בחלוף דקות אחדות הוא מודיע שאין שום דבר. מכאן כולם בעצם "הולכים לישון".

בבוקר הגיע סיור אחר שזיהה לא רק את הנקודה, אלא גם עקבות - מפה זה מתחיל להתגלגל. יש פה שתי אפשרויות, שתיהן לא הוסרו מסדר היום. האחת, וראינו את זה גם בעבר, שצעירים מעזה עוברים לשטח ישראל, נתפסים בכוונה. הם מבלים כמה שבועות בכלא ישראלי - מקבלים שלוש ארוחות ביום, מקלחת ודברים נוספים שאין להם בעזה בימים האלה.

אם החשודים שחוצים את הגבול באים עם רימונים או סכינים, אז מטבע הדברים עוצרים אותם לפרקי זמן ארוכים יותר מכאלה שלכאורה סתם באים לחפש עבודה. מנגד, אם הם היו רוצים לעשות פיגוע, הרי הם היו יכולים.

רוני דניאל (צילום: החדשות)
"אירוע חמור", רוני דניאל | צילום: החדשות

במקביל נשאלת השאלה אם הם רצו אגב שיתפסו אותם למה הם צריכים ללכת 20 ק"מ, היו יכולים לשבת ליד הגדר ובאותו רגע היו אוספים אותם. את כל האירועים האלה, צריך לקחת בהקשר של מה צפוי כאן, או מה מתכננים ברצועה ביום שישי הקרוב.

לסיכום, זה אירוע לא טוב, בשפה עדינה - אסור שכך זה יקרה. על רקע ההכנות לצעדה לגדר, כל כניסה כזו, זה ערעור ביטחון של תושבי עוטף עזה. צה"ל עוד לא הביא לשם את כל הכוחות שלו, אבל את האירוע הזה, צריך ללמוד, ולתחקר.