Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 27 במרץ 2018 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה     מחדל בטחוני חמור: 3 פלסטינים חדרו מעזה חמושים ברימונים וסכינים ונעצרו רק לאחר חמש שעות במרחק 20 ק"מ ליד בסיס צאלים (בטחוני)     חמאס תרגל: חטיפה והשתלטות על טנק (בטחוני)     ישראל ומדינות האזור נערכות למנוע התלקחות ב"צעדת השיבה" של חמאס; שטייניץ קרא להצניח מזון ותרופות ברצועה (בטחוני)     רכבת מסתורית מלווה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

    מחדל בטחוני חמור: 3 פלסטינים חדרו מעזה חמושים ברימונים וסכינים ונעצרו רק לאחר חמש שעות במרחק 20 ק"מ ליד בסיס צאלים (בטחוני)

    חמאס תרגל: חטיפה והשתלטות על טנק (בטחוני)

    ישראל ומדינות האזור נערכות למנוע התלקחות ב"צעדת השיבה" של חמאס; שטייניץ קרא להצניח מזון ותרופות ברצועה (בטחוני)

    רכבת מסתורית מלווה בשיירת שוטרים ולימוזינות; קים ג'ונג און הגיע לביקור מדיני ראשון בסין מאז עלה לשלטון (חוץ)

    מתקפת שיגורים מתימן על סעודיה: הרוג בתקיפת רקטות בסעודיה, החותים בתימן קיבלו אחריות (חוץ)

    רוסיה: לפחות 64 בני אדם נהרגו בשריפה במרכז קניות בסיביר (חוץ)

    פולין עצרה בכיר בחשד שריגל לטובת רוסיה (חוץ)

    בעקבות הרעלת המרגל: למעלה מ-140 דיפלומטים רוסים גורשו עד כה מ-24 מדינות; רוסיה: נגיב בהתאם (חוץ)

    המינהל האזרחי: בארץ ישראל קיים רוב ערבי; 6.5 מליון יהודים ו-6.8 מליון ערבים (חדשות)

    דיווח: שערי צדק לא תשמור על הנוהל האוסר להכניס חמץ לבתי חולים בפסח; הדסה כן (חרדים)

תחזית מזג אוויר

    התחזית: היום צפוי להיות מעונן חלקית עד מעונן בעננות גבוהה ובינונית. ייתכן אובך קל, בדרום הארץ ייתכנו גשמים קלים. הלילה יהיה מעונן חלקית וייתכנו גשמים מקומיים קלים. מחר סיכוי לגשם מקומי בצפון. ביום חמישי, ירידה ניכרת בטמפרטורות, רוחות ערות אובך ומשעות הערב גשם מדי פעם בצפון ובמרכז. ביום שישי, הגשם ייתמעט בהדרגה. בליל הסדר, קר ויבש

חדשות

משטרת ישראל סיימה את חקירת החשדות לעבירות מין באמצעות תוכנת המסרים

יחידה מרכזית במשטרת ישראל סיימה את חקירת החשדות לביצוע עבירות מין כלפי קטינות באמצעות תוכנת מסרים, במסגרתה נעצר ב-12/3/18 רונן ביטי בן 48 תושב הוד השרון.

החקירה נפתחה לאחר שהוגשה תלונה בסוף חודש ינואר האחרון, לפיה החשוד ביצע עבירות מין כלפי קטינות בנות 13-14 שהיו חברות במספר קבוצות וואטסאפ יחד עם החשוד, העיקרית שבהן- קבוצת "ביטי אימפריה" שנוהלה על ידו. כתב האישום צפוי להיות מוגש הימים הקרובים.

מעצר קטין בחשד לקיום קרבות כלבים

במסגרת חקירה בגין חשד לסחר בסמים מסוכנים נעצר קטין בן 17 תושב אחד הכפרים בגליל המערבי במהלך החקירה נחשפו החוקרים לסרטון שבו נראה הקטין נוהג את הכלב שלו כאשר בשלב מסוים הכלב שלו מתעלל בכלב אחר.
עם התפתחות החקירה עלה החשד כי הקטין מאתר כלבים משוטטים ומנהל נגדם "קרבות  כלבים" יחד עם כלבו להנאתו ולפעמים אף מצטרפים איליו גם צופים נוספים ברובם קטינים.

המינהל האזרחי: בארץ ישראל קיים רוב ערבי; 6.5 מליון יהודים ו-6.8 מליון ערבים

לפי נתונים שהציג ראש המינהל האזרחי בוועדת החוץ והביטחון עולה, כי בארץ ישראל קיים רוב ערבי. * לפי המינהל, בשטחי הגדה המערבית וברצועת עזה גרים חמישה מיליון פלסטינים. מלבד מאות אלפי הפלסטינים החיים במזרח ירושלים ואת הערבים אזרחי ישראל – המונים לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל 1.8 מיליון איש. * לפי הלמ"ס, בערב ראש השנה תשע"ח, חיו בישראל כ-6.5 מיליון יהודים. * הנתונים שהציגה המינהל האזרחי מבוססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של הרשות הפלסטינית. בעבר נמתחה ביקורת על אמינות המידע שברשותה, ובגופי הביטחון ככלל נמנעים מלהסתמך עליהם בביטחון מוחלט.

תחנת חלל סינית עומדת להתרסק בכדור הארץ; ישראל בטווח הפגיעה

חללית סינית במשקל 8 טון אמורה ליפול בימים הקרוב – החל מיום שישי ועד שלישי – במקום לא ידוע בכדור הארץ, אחרי שחדר הפיקוד בסין איבד עליה שליטה. ההערכות הן שאף חתיכה מספינת החלל Tiangong-1

    לאחר 14 חודשים: תושבי עמונה נכנסו לביתם ביישוב החדש * תושבי היישוב שפונה לאחר החלטת בג"ץ החלו לאכלס את 'עמיחי', וציינו את המאורע בטקס חגיגי: "זכינו להקים את היישוב בדם ליבנו מתוך נחישות ואמונה" (מעריב)

    שבוע אחרי פינוי בית המכפלה: מתנחלים נכנסו לשני בתים אחרים בחברון שפלסטינים טוענים לבעלות עליהם * קבוצת מתנחלים נכנסו אתמול לשני בתים בחברון שלטענתם, נרכשו בעבר. הבתים ממוקמים בין מערת המכפלה לישוב היהודי, שם הבתים בפי אנשי חברון – "בית רחל ולאה" * המשפחות קיבלו מהמנהל האזרחי היתר עסקה שהוא רק השלב הראשון בהוכחת בעלות על הקרקע

    המדינה ביקשה לדחות את תשובתה לבג"ץ; גירוש מבקשי המקלט יידחה * המדינה אמורה היתה לענות היום לעתירות נגד הגירוש, וביקשה לדחות את תגובתה בשבועיים ולהגיש לבג"ץ מסמך חסוי. המדינה הדגישה כי עד שתשיב יוקפא הגירוש ומבקשי מקלט לא ייכלאו (הארץ)

    זינוק בהריסות המבנים בכפרים בדואיים; המספר הוכפל בתוך שנה * בשנה שעברה נהרסו 2,200 מבנים. רוב ההריסות מבוצעות על ידי התושבים עצמם – לדבריהם, בגלל לחצים ואיומים מצד הרשויות ומחשש שייאלצו לשלם על ההריסה (הארץ)

    המדינה בוחנת הענקת מעמד למאות מבקשי מקלט מסודאן * בני הנובה נרדפו לצד תושבי חבל דארפור אך לא זכו למעמד הומניטארי בישראל. (הארץ)

    גובש "מתווה ה-70" לחנינת אסירים * על פי מתווה ההקלה יוכלו אסירים להקדים את התייצבותם בפני ועדת השחרורים אם הם עונים על קריטריונים שונים, אך לא תינתן חנינה גורפת. * בין היתר תישקל מתן חנינה לאסירים שריצו לפחות שליש מתקופת מאסרם, ועומדים באחד הקריטריונים הבאים: אסירים הסובלים ממחלות קשות ; אסירים בעלי לקויות קשות ; אסירים מעל גיל 70 ; אסירים שילדיהם הקטינים מטופלים על-ידי מי שאינו הורה שלהם, בשל המאסר ; אסירים המרצים מאסר חלף קנס ; אסירים המרצים עונש מאסר ראשון של עד שנתיים

פוליטי

"אני פטריוט ולא רציתי שיכתבו נגד אמא שלי. מה הבעיה?"; בני משפחת נתניהו נחקרו במקביל ועומתו עם עדויות חפץ ופילבר

נתניהו נחקר אתמול בבוקר במעונות בירושלים בתיק בזק, במשח 4.5 שעות, רעייתו התייצבה במשרדי להב 433 ובנו יאיר התייצב במשרדי רשות ני"ע לחקירה באזהרה * כשהציגו החוקרים בפני רעיית רה"מ הודעות טקסט שהעבירה לניר חפץ ובהם תלונות על הסיקור באתר וואלה, השיבה: "זה לגיטימי", וציינה כי "מחקנו הודעות כדי לפנות מקום בטלפון". יאיר נתניהו הוזהר כי הוא חשוד בקבלת טובות הנאה ושיבוש הליכי חקירה: "אני פטריוט ולא רציתי שיכתבו נגד אמא שלי. מה הבעיה?" * הכותרת המשפטית של החשדות נגד יאיר נתניהו: סיוע ושותפות (ביצוע בצוותא) בשוחד, בנוסף לשיבוש. מדובר בקונסטרוקציה משפטית לא פשוטה ודי נדירה, שנועדה לאפשר חקירה בתחום גם של מי שאינו עובד ציבור

– במקביל, נחקרו גם אלוביץ בעל השליטה בחברת בזק ורעייתו, וכן מעורבים נוספים, בהם איתן צפריר שהיה ראש המטה של נתניהו במשרד התקשורת, ודוד שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה.

– ע"פ הדלפות מוקדמות מהמשטרה רעיית רה"מ היתה אמורה להיחקר מול עדי המדינה חפץ ופילבר, שאף הובאו ליחידה לצורך עימות. כשכלי תקשורת אף דיווחו על כך בהרחבה, בפועל, רעיית רה"מ סירבה ולא התקיימו עימותים. נתניהו: "כתבים ופרשנים נפוחים מחשיבות עצמית מדווחים על עימותים עם עדי מדינה שלא היו ולא נבראו".

    בכירים בקואליציה מעריכים: נתניהו עדיין רוצה בחירות * שבועיים אחרי סיום המשבר הפוליטי סביב חוק גיוס חרדים, בקואליציה לא רגועים. גורמים פוליטיים בכירים סבורים שנתניהו לא אמר עדיין את המילה האחרונה בעניין הקדמת הבחירות. אחרי חג הפסח וחגיגות ה-70, הם אומרים, עוד יחזור להיות שמח (וואלה)

    ירושלים: לאחר הודעת ניר ברקת כי לא יתמודד שוב על ראשות עיריית ירושלים, בליכוד צפויים לערוך סקרים פנימיים כדי לבדוק למי מהשניים – אמסלם ואלקין, יש הסיכוי הגבוה ביותר להיבחר לראשות העירייה

בטחוני

מחדל בטחוני חמור: 3 פלסטינים חדרו מעזה חמושים ברימונים וסכינים ונעצרו רק לאחר חמש שעות במרחק 20 ק"מ ליד בסיס צאלים

למרות הכוננות בדרום לקראת "יום האדמה": שלושה פלסטינים חמושים חדרו הבוקר לעומק השטח הישראלי. לפי הערכות גורמי ביטחון, החשודים הצליחו לחצות את הגבול מבלי שיראו אותם בקו תפר סמוך לנחל הבשור. השלושה נעו על ציר של 20 קילומטרים מנקודת החדירה ועד לצאלים במשך כחמש שעות ולבסוף בשעה 10:35 נתפסו עם סכינים ורימונים בכניסה לבסיס צאלים * בשעות הלילה התקבלה התרעה על נגיעה בגדר המערכת. כוח צה"ל שהגיע למקום לא זיהה כי התרחשה חדירה מעזה ודיווח למפקדיו כי ניתן לחזור לשגרה. סביב השעה תשע בבוקר, בעת סיור שגרתי, גילו חיילים כי הגדר נחתכה וזיהו עקבות סמוך אליה, ובצבא פתחו במה שמכונה נוהל מרדף. * בשבת חדרו ארבעה פלסטינים לישראל דרך גדר המערכת ברצועה, ניסו להצית כלי רכב הנדסיים ונמלטו (מגפון ניוז)

חמאס תרגל: חטיפה והשתלטות על טנק

החמאס פרסם תיעוד ממהלך התרגיל הגדול וההיסטורי שביצע בשטחי רצועת עזה, במסגרתו תרגלו בין היתר לוחמה בשטח בנוי, חטיפת חייל והשתלטות על דגמי טנקים ישראליים

ישראל ומדינות האזור נערכות למנוע התלקחות ב"צעדת השיבה" של חמאס; שטייניץ קרא להצניח מזון ותרופות ברצועה

על פי דיווחים בעיתון "אילאף" הסעודי נעשה תאום בדרג הבטחוני בין שירותי הביטחון הישראלים לשירותי הביטחון של הרשות הפלסטינית, ירדן ומצרים. במטרה למנוע הסלמה לקראת תהלוכות השיבה שמתכננים הפלסטינים בעזה בחודש הקרוב. קיים חשש שהתהלוכות יובילו לאלימות גם בירדן ובסיני. * לקראת ההפגנות שיחלו ביום שישי בקרוב, תרגלו בצבא כמה תרחישים, כולל מעבר מאות מפגינים לישראל. ובישראל מתכוונים למנוע את חציית הגדר מרצועת עזה, גם במחיר של הרוגים פלסטינים * במהלך דיון בקבינט הציע שר האנרגיה דרך מקורית לפתות את הפלסטינים להתרחק מהגבול: "לפתות" את המפגינים העזתים על ידי הנצחת מזון ותרופות בעומק הרצועה – כדי שלא יסתערו על הגדר. * הרמטכ"ל: "הנפיצות בזירה הפלסטינית מחייבת דריכות מתמדת"

– דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "לקראת צעדת השיבה, התחלנו בשורה של תמרונים כדי לבדוק את מוכנותנו. ההתנגדות ונשקה תישאר קו ההגנה הראשון של האומה הערבית"

– גורמים בחמאס לגל"צ: פועלים למנוע התנגשויות אלימות ב"צעדת השיבה" לעבר גדר הגבול עם ישראל, המתוכננת ליום שישי. "אין לנו אינטרס או רצון באלימות"

ירי הקליעים זוהה כרקטות ואש ארטילרית נורתה לעבר עזה; בחמאס הגיבו: "לא נורו רקטות, נגיב בצורה קשה לתוקפנות"

תרגיל צבאי שניהל חמאס ברצועת עזה הפעיל את מערכת כיפת ברזל ששיגרה יותר מ-20 טילי יירוט בעקבות מה שהתברר כירי מקלעים פנימי בתוך רצועת עזה, ולאחמ"כ אף דווח על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר אזור בית לאהיא שבצפון רצועת עזה * דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "לא נורו טילים מעזה לעבר שטח האויב הישראלי. כיפת ברזל הופעלה נגד אש מקלעים שנורתה בתוך עזה במסגרת התמרונים של חמאס. האויב יישא בהשלכות של הסלמה ולא נשב בחיבוק ידיים אל מול תוקפנות כלשהיא"

– חמאס חיפש בעבר נקודות תורפה של מערכות היירוט באמצעות מטחי ירי מתואמים. ייתכן גם שרמת הרגישות של המערכת גבוהה מהרגיל. האירוע ביום ראשון בערב מלמד על תקלה חמורה, שבה זוהה ירי קליעים כשיגור רקטות, והוביל לכניסת תושבי העוטף למקלטים.

מדיני

    גרמניה לאבו מאזן: נפעל יחד להשיג את המימון הנדרש לאונר"א * לאחר שארה"ב הודיעה על הקפאת חלק מהכספים המיועדים לארגון אמר אתמול שר החוץ הגרמני לאבו מאזן בפגישתם כי "נפעל יחד עם השותפות שלנו להשיג את המימון הנדרש לאונר"א".

    מעבר השגרירות האמריקנית לירושלים: שר האוצר, הורה להעניק פטור מהיתרים שיאפשרו את העברת השגרירות * לאחר התערבותו של שר האוצר כחלון, המועצה הארצית לתכנון ולבניה הודיעה כי תמליץ להעניק פטור מהיתר להקמת התשתיות הנדרשות למבנה השגרירות האמריקנית * כחלון: "כפי שהתחייבנו, לא ניתן לבירוקרטיה מיותרת לעכב את העברת השגרירות"

    הקונגרס האמריקני אישר: 705 מיליון דולר לתכנית הישראלית להגנה מפני טילים * התקציב השנתי מיועד בין היתר להמשך הפיתוח של מיירטי כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ 3 ולהמשך פיתוח מערך ההגנה הרב שכבתית מפני איומים עתידיים

    גרמניה וצרפת לנתניהו: סנקציות על פרויקט הטילים עדיפות על שינוי בהסכם הגרעין; נתניהו: ישראל דורשת תיקון יסודי של ההסכם * רה"מ נועד עם שרי החוץ של שתי המדינות, המקדמות פשרה לפיה יוטלו סנקציות על פרויקט הטילים של איראן. * השרים הציגו את הצעותיהם, שכללו בעיקר הטלת סנקציות. * בפגישתו אמר רה"מ כי "ישראל דורשת תיקון יסודי" של ההסכם, והעריך כי ממשל טראמפ יפרוש ממנו בחודש מאי. * ראש הממשלה התייחס בפגישה גם לסוגיה הפלסטינית ואמר כי ממשל טראמפ עובד על תכנית השלום שלו ולא ויתר עדיין על הניסיון לקדם את הנושא * עוד ביקש ראש הממשלה משר החוץ הגרמני להפסיק את המימון מגרמניה לארגונים בצלם ושוברים שתיקה.

    נסראללה: סעודיה הציעה לסוריה לנתק את הקשר עם איראן תמורת סיוע בשיקום * מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, טוען כי לאחרונה התקיים מפגש רם דרג בין סעודיה לסוריה, שבו הציעה ריאד למשטר הסורי: נתקו את הקשרים עם איראן ועם ציר ההתנגדות, בתמורה להפסקת התמיכה במורדים בסוריה ולסיוע בשיקומה של המדינה במאות מיליארדי דולרים

חוץ

רכבת מסתורית מלווה בשיירת שוטרים ולימוזינות; קים ג'ונג און הגיע לביקור מדיני ראשון בסין מאז עלה לשלטון

דיווח: ברקע המגעים לקיים פסגה היסטורית עם נשיא ארה"ב, משלחת סודית חצתה את הגבול מהמדינה המבודדת, אל סין. ובה ככל הנראה היה קים ג'ונג און בביקורו הראשון מחוץ למדינה מאז עלה לשלטון ב-2011 *לפי חלק מהדיווחים, הוא נפגש עם נשיא סין כהכנה לקראת הפסגה עם טראמפ * רכבת מיוחדת הסיעה את קים לעיר הגבול הסינית דנדונג בצפון מזרח המדינה. הרכבת דומה לרכבת שבה השתמש אביו של קים, קים ג'ונג איל, כדי לבקר בבירת סין זמן קצר לפני מותו ב-2011.

מתקפת שיגורים מתימן על סעודיה: הרוג בתקיפת רקטות בסעודיה, החותים בתימן קיבלו אחריות

המורדים החות'ים בתימן שנתמכים על ידי אירן שיגרו אתמול לפנות בוקר מטח של שבעה טילים בליסטיים לעבר שלושה שדות תעופה במספר ערים בסעודיה, בהן הבירה ריאד. צבא הממלכה מסר כי כל שבעת הטילים שנורו יורטו ונהרסו. אך בתיעודים נראה אחד מטילי הפטריוט משנה מסלול באמצע הטיסה ופוגע בשכונת מגורים בריאד * אזרח מצרי נהרג, ושנים נוספים נפצעו לאחר שאחת הרקטות שיורטו נפלה על בית מגורים בבירה ריאד * מדובר בהרוג הראשון בבירה ריאד מאז תחילת המערכה הצבאית הבינלאומית בתימן לפני שלוש שנים.

– דובר הקואליציה הסעודית באיום ישיר על איראן – "סעודיה שומרת על זכות התגובה מול איראן בזמן ובמקום המתאימים"

– ארה"ב, כוויית, בחריין, ירדן, הממשלה הגולה של תימן ופקיסטן פרסמו הודעות גינוי בעקבות ירי הטילים הבליסטיים לעבר בירת סעודיה – ריאד

רוסיה: לפחות 64 בני אדם נהרגו בשריפה במרכז קניות בסיביר

לפחות 64 איש, מהם 41 ילדים קיפחו את חייהם לאחר שאש התפשטה במרכז קניות בעיר קמרובו הנמצאת במרחק של כ-3,600 ק"מ ממוסקבה * השריפה החלה בקומה העליונה במתחם והתפשטה לשטח של כ-1,500 מטרים רבועים. בתמונות מהאירוע נראו אנשים קופצים מהחלונות אפופי העשן * בין הגורמים להתפשטות המהירה של השריפה היו החומרים הדליקים ששימשו לבנייתו. * בטיחותו של המבנה מעולם לא נבדקה נוכח הטבות לעסקים קטנים, שהעניקו לו פטור מפיקוח למשך שלוש שנים. * על פי כלי התקשורת ברוסיה, מערך האזעקה והכיבוי האוטומטי לא הופעלו במבנה בעת השריפה. – איש האחזקה שכיבה את מערכת גילוי העשן בזמן השריפה נעצר * יום אבל לאומי הוכרז לזכר הנספים. * תושבים, שדורשים את התפטרות מועצת העיר בשל הטרגדיה, התאספו בספונטניות בכיכר העיר וטוענים שהממסד לא מפרסם את הנתונים האמיתיים של האסון: "מספר הקורבנות גבוה יותר ממה שפורסם" * מושל המחוז מוכן להתפטר

פולין עצרה בכיר בחשד שריגל לטובת רוסיה

בצל פרשת הרעלת הסוכן הכפול בבריטניה, הודיעה ורשה כי גורם שהיה אחראי על מיזמי אנרגיה חשף את הדרך שבה מתכוונת המדינה לעצור הקמת צינור גז מרוסיה לגרמניה. המידע הועבר לסוכנים רוסים בשגרירות בוורשה (וואלה)

בעקבות הרעלת המרגל: למעלה מ-140 דיפלומטים רוסים גורשו עד כה מ-24 מדינות; רוסיה: נגיב בהתאם

24 מדינות הודיעו על סילוק דיפלומטים רוסים משטחן בתגובה להרעלת המרגל הרוסי לשעבר בבריטניה * שר החוץ הבריטי: "זהו הגירוש המשותף הגדול ביותר של מרגלים רוסים אי פעם", "רוסיה לא יכולה לעבור על החוק הבינלאומי בלי להיענש על כך" * רוסיה: "גורמים רבי עוצמה בבריטניה ובארה"ב עומדים מאחורי הרעלת המרגל". "ארה"ב הורסת את המעט שנותר מהיחסים עם רוסיה" * מקור במשרד החוץ הרוסי אמר כי רוסיה תגיב בימים הקרובים, באופן סימטרי, לגירוש הדיפלומטים ממדינות האיחוד האירופי

– נאט"ו תגרש 7 דיפלומטים רוסים ותצמצם את נציגותם עקב הרעלת המרגל * מזכ"ל נאט"ו הודיע כי ביטל הכרה רשמית לשבעה דיפלומטים רוסים. נאט"ו הקטינה את הנציגות הרוסית בארגון ל-20 חברי צוות בלבד. הוא הבהיר כי לא מדובר בשינוי מדיניות וכי יימשך שיתוף הפעולה עם המדינה. אך היה צורך בתגובה

– ארה"ב תגרש 60 דיפלומטים רוסיים ותסגור את הקונוסוליה הרוסית בסיאט * לפחות 12 מהדיפלומטים שיגורשו הם עובדים במשלחת רוסיה לאו"ם. לטענת הממשל האמריקאי, הם ניצלו את חסינותם הדיפלומטית כדי לבצע פעולות ריגול על אדמת ארה"ב * גורם בכיר בממשל האמריקני: רוסיה ביצעה התקפה על בעלת הברית הקרובה ביותר של אמריקה (בריטניה). היא שמה בסכנה את חייהם של אינספור בני אדם תמימים, כולל חיי ילדים, וגרמה לפציעה קשה של שלושה אנשים, בהם שוטר. * "גירוש השגרירים הופך את ארה"ב למקום בטוח יותר, לאחר שצמצמה את היכולת של רוסיה לרגל אחר אמריקה"

– משרד החוץ הישראלי סירב להגיב על גירוש יותר ממאה דיפלומטים רוסים ממדינות המערב, ומקור דיפלומטי מסר כי בישראל לא מתכוונים לפעול בעקבות מדינות המערב ולגרש דיפלומטים רוסים, בתגובה להרעלת המרגל הרוסי לשעבר על אדמת בריטניה; לפני כשבועיים גינה משרד החוץ את "האירוע", מבלי לנקוב בשמה של רוסיה

– שגרירות רוסיה בארה"ב מיהרה להתייחס להרחקת הדיפלומטים ופרסמה סקר: "איזו קונסוליה אמריקנית אתם הייתם סוגרים?". * בקרמלין הודיעו כי פוטין "שוקל את צעדיו" ובכירים נוספים הזהירו מהסלמה" * סגן שר החוץ הרוסי: "מוסקובה תגיב בנחרצות על גירוש דיפלומטים רוסים מארה"ב, אך עדיין תהיה פתוחה לדיאלוג"

– הבית הלבן: ערוכים לפעול עם רוסיה נגד טרור למרות גירוש הדיפלומטים

    ארה"ב: כמה חבילות המכילות חומר נפץ נשלחו ללפחות שלושה מתקנים צבאיים בוושינגטון הבירה

    – חקירת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ארה"ב: אחד מעורכי הדין של טראמפ אמר כי שני עורכי דין נוספים שהיו אמורים להצטרף לצוות המשפטי הודיעו כי לא יעשו זאת

    – יו"ר בית הנבחרים מכחיש את הדיווח: "אני לא פורש מתפקידי" * חבר קונגרס רפובליקני טען בשיחה עם מקומון בנוואדה כי פול ראיין שוקל את עתידו המקצועי, ובמהלך 30-60 הימים הקרובים הוא צפוי להודיע כי הוא עוזב את תפקידו (מעריב)

    – חשד בבית הלבן: חברות הלוו מאות מילוני דולרים למשפחת חתנו של טראמפ * משרד האתיקה האמריקני פתח בהליכים לבדיקת שתי הלוואות ענק על סך של יותר מחצי מיליארד דולר שניתנו לחברה המשפחתית של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ ומי שאחראי על קידום השלום הישראלי-פלסטיני, היו מנוגדות לחוק או לרגולציות הפדרליות. * הבדיקה מתמקדת בפגישות שקיים בבית הלבן עם נציגי חברות השקעות, שאחריהן העניקו החברות הלוואות ענק לעסק הנדל״ן המשפחתי של קושנר. * בבית הלבן אישרו שהבדיקה נפתחה בניסיון להבין האם קושנר ביצע עבירה פלילית

    מצרים: החלה ההצבעה בבחירות לנשיאות; המצביעים אדישים * הבחירות לנשיאות מצרים החלו, והנשיא המכהן, א-סיסי, צפוי לזכות בכהונה נוספת. הבחירות יימשכו 3 ימים והתוצאות הרשמיות יפורסמו בעוד כשבוע. כשישים מיליון מצרים יבחרו בין הנשיא א-סיסי למועמד יחיד אחר – מוסא מוסטפא מוסא, שנרשם להתמודדות ברגע האחרון אחרי שכל יתר המועמדים פרשו מחשש לחייהם או נעצרו * המשטר מעודד את האזרחים להצביע, כדי להעניק מנדט מבוסס לגנרל לשעבר.

    מקסיקו: חייל אחד נהרג ו-12 נוספים נפצעו לאחר שחמושים פתחו באש בעיר הסמוכה לגבולה הצפוני של המדינה

    סוריה: רוסיה: המורדים האחרונים בפרברי דמשק מוכנים להיכנע; המורדים מכחישים

    סעודיה: דיווח: רשויות הביטחון בערב הסעודית עצרו מספר אזרחים זרים על אדמת הממלכה, במסגרת מה שהוגדר "מבצע מתמשך בכמה מישורים". המקורות מסרו כי על פי החשד העצורים היו מקורבים לתנועת האחים המוסלמים (חליג' און ליין)

    ספרד: בגרמניה הוארך מעצרו של נשיא קטולוניה לשעבר, קרלס פוג'דימון * דוברת משרד המשפטים הגרמני: מעצרו של נשיא קטלוניה המודח קרלס פודג'מון נעשה בעקבות צו מעצר אירופי. דובר הממשלה בגרמניה: ההחלטה בנוגע לפודג'מון נמצאת בידיהם של בתי המשפט האזוריים. ספרד היא מדינת חוק, וניתן לפתור את המשבר בקטלוניה רק במסדרת החוק הספרדי

    – במחאה על מעצר הנשיא המודח: מפגינים חוסמים את הדרכים בקטלוניה * התנועה בכבישים מרכזיים במחוז שובשה בתגובה להחזקת המנהיג הגולה פוג'דמון במעצר בגרמניה. חלקים מרכזיים בבירה ברצלונה נחסמו אף הם. ממשלת ספרד: מצפים שגרמניה תסגיר אותו (וואלה)

צרכנות

    ממחר: הוזלה משמעותית בתעריפי התחבורה הציבורית * במסגרת הרפורמה שתיכנס לתוקפה מחר, יוזלו מנויי "חופשי-יומי" בעשרות אחוזים ולראשונה יונהג מנוי "חופשי-יומי" ארצי, מקריית שמונה ועד למצפה רמון, במחיר של 60 שקלים בלבד

בריאות

    400 תקני מתמחים יתווספו למערכת הבריאות * משרד הבריאות יוסיף עוד כ-400 תקני מתמחים למערכת הבריאות כדי להתמודד עם המחסור הנוכחי בתקני רופאים בקופות החולים ובבתי החולים. עלות המהלך – 110 מיליון שקלים בשנה (כאן)

תחבורה

    מצלמות תנועה מתעדות שיחת טלפון בנהיגה * מאות דוחות חולקו בעזרת האמצעים החדשים שהוצבו על ידי המשטרה. כעת, יוכל שוטר לצפות ממרחק בנעשה בכלי הרכב שבכביש, ולהציג להם את תיעוד העבירה. (חדשות10)

    ארה"ב: מושל אריזונה השהה את האישור שניתן לאובר לקיים ניסויים ברכב אוטונומי * מושל אריזונה השהה את האישור שנתן ל"אובר" לבצע מבחנים במכוניות אוטונומיות בדרכים ציבוריות במדינה. זאת בעקבות תאונת דרכים קטלנית שהתרחשה במדינה בשבוע שעבר, בה נהרגה הולכת רגל בת 49 שנפגעה מרכב ללא נהג של החברה

כלכלה

    שערים יציגים (27/03/18): דולר =3.487 ; ליש"ט = 4.9202 ; אירו = 4.3258 ; פרנק שוויצרי = 3.6773

    החלטה דרמטית: טיפים ייחשבו חלק משכר מלצרים גם לצורכי פנסיה וביטוח לאומי * לאחר מחלוקת של שנים, קבע בית הדין הארצי לעבודה בהרכב מורחב כי הטיפים שמקבלים מלצרים ייחשבו כחלק משכר העבודה שלהם. המעסיקים יחויבו לשלם עבור התשר שהתקבל זכויות סוציאליות כמו דמי ביטוח לאומי, פנסיה, מס הכנסה ומס בריאות. * הביטוח הלאומי צריך יהיה להתחשב בכלל שכר המלצרים, כולל התשרים, כשהוא מחשב את דמי האבטלה שלהם זכאי מלצר * ההסדר ייכנס לתוקף רק בינואר 2019 שכן הוא דורש היערכות מצד המעסיקים

    סין תדון עם ארה"ב בפתרון מחלוקות הסחר * אחרי חילופי איומים הדדיים בין שני הצדדים, ממשלת סין הודיעה לארה"ב כי היא מוכנה לקנות ממנה מוליכים למחצה כדי לתרום לצמצום אי־השוויון בסחר בין המדינות. בייג'ינג הודיעה כי תאיץ את הסרת המגבלות על השקעות זרות במגזר הפיננסי. במקביל היא הציעה להגדיל את רכש השבבים מחברות אמריקאיות על חשבון חברות מדרום קוריאה וטייוואן.

חרדים

דיווח: שערי צדק לא תשמור על הנוהל האוסר להכניס חמץ לבתי חולים בפסח; הדסה כן

מספר בתי חולים, ביניהם, איכילוב, רמב"ם, וולפסון וברזילי הודיעו כי עקב עתירה נגד הנחיית משרד הבריאות והרבנות בנושא, הממתינה להחלטת בג"ץ, לא יפעילו את הנוהל למניעת הכנסת חמץ לבית החולים. מנגד, יצויינו לשבח בתי החולים הדסה, לניאדו והלל יפה שישמרו על ההנחיות ויקפידו למנוע הכנסת חמץ * בגל"צ דווח כי גם בבית החולים שערי צדק לא יוודאו כי המבקרים אינם מכניסים חמץ. * בראיון לגל"צ תקף סגן שר הבריאות ליצמן: "הנוהל אומר שבתי חולים בפסח לא מכניסים חמץ, בודקים אנשים. אין רשות לאף מנהל בית חולים לא לבצע את הנוהל. זה נהוג כבר 70 שנה וזה הנוהל שנשאיר"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן