האוהלים שנפרשים בעזה
תיעוד ההכנות ל"צעדת המיליון" | צילום:

ברצועת עזה משלימים את ההכנות לקראת "צעדת המיליון" המתוכננת להתקיים ביום שישי הקרוב. בתמונות מהצד הפלסטיני של הגדר ניתן לראות את ההכנות של חמאס לשהייה ארוכה בשטח של ההמונים שיגיעו להפגין. לשם כך, חמאס הוביל לאזור מבנים, אוהלים ומכלי מים. השטח עובד באמצעות טרקטורים ודחפורים על מנת לאפשר את השהייה הממושכת. בחמאס קוראים להמונים להגיע לגדר במספר מוקדים שונים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על פי דיווחים פלסטיניים כ-150 בני אדם התפרעו הערב (שלישי) בשני מוקדים בגדר המערכת. המתפרעים תקפו את כוחות צה"ל וניסו לפגוע בגדר באזור נחל עוז ובאזור נירים. בצה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

טרקטורים מכשירים את השטח, רצועת עזה
טרקטורים מכשירים את השטח, רצועת עזה | צילום:

בתחילת השבוע התייחס גורם בכיר בצה"ל לצעדה המתוכננת ואמר כי בצבא לוקחים ברצינות את ההכנות ויפעלו על מנת למנוע חדירה של פלסטינים לשטח ישראל. בין היתר, פרסם צה"ל סרטון בערבית לתושבי עזה בו הוא קורא להם להימנע מהגעה לאזור גדר המערכת ביום שישי.

בצה"ל מתכננים לפרוס כוחות גדולים בגזרה, במיוחד סביב ובתוך היישובים הסמוכים לגדר הגבול עם עזה. היחידות שיופנו להתמודד עם הצעדה כבר השלימו את ההכנסות לקראת יום שישי.

מתכוננים לשהייה ארוכה, רצועת עזה
מתכוננים לשהייה ארוכה, רצועת עזה | צילום:

על פי המארגנים הפלסטיניים של הצעדה, לא צפויים לצעוד אלפי פלסטינים צועדים לעבר הגדר. הקריאות של המארגנים לתושבי הרצועה מתמקדות בהזמנה של משפחות, צעירים, נשים וילדים להתנחל באוהלים שהחלו להתמקם כחצי ק"מ מהגבול. הדגש הוא לא להתעמת עם חיילי צה"ל כי המפתח לראייתם הוא המשכיות. מנסים לייצר סדר יום שיימשך חודש וחצי, עד חודש מאי והחשש הוא שעימותים קשים והרוגים יבריחו את המפגינים.