פרטים חדשים

פרשת פייסבוק: חברה ישראלית פרצה למחשב של נשיא ניגריה?

פרשת דליפת המידע האישי מפייסבוק לקיימברידג' אנליטיקה: חושף הפרשה טוען כי בלאק קיוב הישראלית נשכרה לפרוץ למחשבו של נשיא ניגריה ולשלוף מידע רפואי אודותיו. החברה הישראלית: "שקר מוחלט והזייה, נתבע דיבה" (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
מוחמדו בוהארי, ברקע: מחיקת אפליקצית פייסבוק (צילום: שאטרסטוק ו-Chatham House, CC BY 2.0)

כריסטופר ויילי, לשעבר בכיר בחברת קיימברידג' אנליטיקה ומי שחשף את פרשת דליפת הפרטים האישיים של מיליוני משתמשים בפייסבוק - טען בדברים שמסר לחברי פרלמנט בריטים כי קיימברידג' אנליטיקה השתמשה בשירותיה של חברת "בלאק קיוב" הישראלית בכדי לפרוץ למחשבו האישי של נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי.

ויילי טען כי החברה הישראלית נדרשה על ידי קיימברידג' אנליטיקה להשיג את פרטיו האישיים של בוהארי, בדגש על המידע הרפואי ותכתובות האימייל שלו. בקיימברידג אנליטיקה פרסמו מאוחר יותר הכחשה לטענותיו של ויילי ומסרו כי "החברה מעולם לא עבדה או היתה בקשר עם בלאק קיוב".

בבלאק קיוב הגיבו כי "מדובר בשקר מוחלט והזייה פרי דמיונו של אדם בשם כריסטופר ווילי שלא שמענו אודותיו מעולם. בלאק קיוב / מנהליה / בעליה או כל חברה השייכת להם, לא עבדה מעולם עם קיימברידג אנליטקס / scl / מנהליה / בעליה או כל חברה השייכת להם. כמו כן אף עובד בחברה מעולם לא עבד עבור כל גורם בניגריה או הקשור לניגריה וכף רגלו של אף עובד בחברה מעולם לא דרכה בניגריה בכל הקשור לבלאקיוב".

"אנו מוחמאים מכך שבכל פרשייה בינלאומית נזרק שמה של בלאקיוב לאוויר וכנראה מדובר בספורט בינלאומי בימים אלה" טענו בחברה והוסיפו כי "בלאקיוב תתבע דיבה את כריסטופר ווילי, scl ואת קיימבריג׳ אנליטיקס בכל פאונד שנשאר לה או שלא נשאר לה. כמו כן, בלאק קיוב תחקור פרו בונו את הפרשה ותחשוף את האמת בקשר לפרשיה ולמניעיו של ווילי לפרסם דברי דיבה אלה".

"יודגש כי בלאק קיוב עבדה, עובדת ותעבוד תמיד בהתאם לחוק, בכל מדינה בה היא עובדת ובהתאם לחוות דעת של משרדי עורכי הדין המובילים בעולם" נמסר.

ההסתבכות של פייסבוק החלה בעקבות הגילוי כי קיימברידג' אנליטיקה, החברה שנשכרה על ידי אנשי הקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ, השתמשה במידע על משתמשי פייסבוק באופן אגרסיבי ושנוי במחלוקת. את ההשלכות ספג מנכ"ל קיימברידג' אנליטיקה אלכסנדר ניקס שפוטר מיידית מתפקידו.

מארק צוקרברג מנסה לתקן (צילום: פייסבוק)

מייסד הרשת החברתית השנויה במחלוקת, מארק צוקרברג, התייחס בשבוע שעבר בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו לפרשת הדלפת המידע ל"קיימברידג' אנליטיקה", וכתב לגולשים כי "אם אנחנו לא יכולים להגן על המידע שלכם - אנחנו לא ראויים לשרת אתכם... יש לנו אחריות".

"החדשות הטובות הן שנקטנו צעדים בכדי למנוע מאירועים אלה לקרות שוב שנים רבות קודם לכן, אבל גם עשינו טעויות, יש עוד לעשות, ואנחנו צריכים להתקדם" כתב הערב צוקרברג בפייסבוק. "זו הייתה הפרת האמון בין אלכסנדר קוגן, קימבריידג' אנליטיקה ופייסבוק, אבל גם הפרה של האמון בין פייסבוק והאנשים שמשתפים איתנו את המידע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר