התקשורת עוינת את נתניהו ומשפיעה על החקירות נגדו

לפי סקר מכון 'מאגר מוחות' עבור בית ספר סמי עופר לתקשורת בקמפוס המרכז הבינתחומי הרצליה, רוב הישראלים חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו צודק בטענתו שהתקשורת עוינת אותו • 52% מהנשאלים סבורים גם שהתקשורת משפיעה או משפיעה מאוד על חקירות ראש הממשלה
אריה ריבקינד
י"א ניסן התשע"ח / 27.03.2018 16:46

התקשורת עוינת את נתניהו? מסקר שערך מכון ‘מאגר מוחות’ עבור בית ספר סמי עופר לתקשורת בקמפוס המרכז הבינתחומי הרצליה, עולה כי רוב הנשאלים במדגם – 58% – מסכימים עם הקביעה לפיה התקשורת הישראלית עוינת את ראש הממשלה.

הסקר נערך לקראת כנס DIGIT לעיתונות דיגיטלית, שיתקיים במרכז ביום שני הקרוב.

יותר ממחצית מהנשאלים – 52%, סבורים גם שהתקשורת משפיעה או משפיעה מאוד על חקירות ראש הממשלה.

לשאלה עד כמה התקשורת הישראלית משפיעה על חקירות ראש הממשלה, 28% סבורים כי היא בהחלט משפיעה, 19% סבורים כי היא משפיעה מאוד, ואילו 12% סבורים כי איננה משפיעה כלל ועיקר.

“ברור כי העיתונות הישראלית אינה צריכה ואינה יכולה לסקר את חקירות ראש הממשלה רק על פי דעת הקהל. ובכל זאת, אמון הציבור במניעים של התקשורת ובתום הלב של העיתונאים הוא שיקבע את הרלוונטיות וההשפעה של התקשורת”, אמר בתגובה לנתונים רועי כ”ץ, יו”ר כנס Digit.

הסקר נערך בשיטה של סקר משולב: אינטרנטי (ע”ג פאנל רב משתתפים) וטלפוני (בקרב מגזרים), באמצעות ראיון מובנה במהלך חודש מרץ 2018, בקרב מדגם הסתברותי-אקראי של 504 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 16 ויותר).

טעות הדגימה ביחס לחלק מהאומדנים היא 4.5%. הסקר בוצע על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר וייעוץ בינתחומי בע”מ בניהולם של פרופ’ יצחק כ”ץ – מנכ”ל, פרופ’ ברוך מבורך – יועץ מדעי וד”ר אמיר הורקין – מנהל המחקר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות