שתף קטע נבחר

הקמתם עסק קטן. מה עכשיו?

חשיפה קטנה ללקוחות, קשיי מימון וקשיי ניהול הם רק חלק מהעננים השחורים המרחפים מעל בעלי העסקים העצמאיים. עם קצת תושיה ויצירתיות אפשר להתגבר על המכשולים. כך תקימו עסק קטן ותנהלו אותו בחוכמה

הקמת עסק היא לא דבר קל. בידוד גיאוגרפי, חשיפה קטנה ללקוחות פוטנציאלים וקשיים אחרים המאפיינים עסקים זעירים וקטנים כמו קשיי מימון וניהול, עשויים להביא לאורח חיים קצר ביותר לעסק שהקמתם. 

חלק מהדרכים להתמודד עם סוגיות אלו, כמו התייעלות ארגונית וצמצום הוצאות, נחשבות למובנות מאליהן, אולם יש כלים נוספים העומדים לרשותכם, היזמים הטריים.

 

 

במסגרת פרויקט "צינור להצלחה", פרי שותפות של תאגיד נטפים, מרכז "מעברים", מרכז טיפוח יזמות באר שבע ושותפות 2000 (מיסודה של סוכנות היהודית), מתכנסים אחת לתקופה בעלי עסקים מאזור באר שבע והמועצה האזורית בני שמעון, משתפים אחד את השני בחוויות מהקמת העסק והרצתו ומאזינים להרצאות יישומיות להרחבת פעילותם העסקית.

 

גם אם אינכם נמנים על תושבי הדרום ואתם מתמודדים עם הקמת עסק קטן, לפרויקט "צינור להצלחה" יש טיפים נוספים עבורכם:

  

ודאו בלעדיות: לפני בחירת מקום לעסק שלכם, בדקו את מצב המתחרים בסביבה ובחנו אפשרויות להגבלת הגעת מתחרים בעתיד. אם העסק נמצא במרכז מסחרי או בקניון, עגנו בהסכם עם בעלי המקום סעיף שעל פיו לא יפתחו בשכנות אליכם עסקים מתחרים.

 

צרו לעצמכם ייחוד: בענף שבו אתה פועלים, אתרו נישה ייחודית והתמחו בה. כך תשפרו את כושר התחרות שלכם מול המתחרים.  

 

דאגו לפתח יציאה: בחוזה השכירות שלכם, פעלו לתקופת התחייבות מינימלית. במקרים בהם העסק נכשל ונאלץ להפסיק את פעילותו, אחת ההתחייבויות שמהן הכי קשה להשתחרר היא תקופת השכירות ארוכה, דבר המגדיל את ההפסדים.

 

יתרון הביתיות: חשבו על האפשרות להפעיל תחילה את העסק מהבית, ורק לאחר שתצברו ניסיון, מוניטין וקהל לקוחות - צאו החוצה. הקמת עסק בבית מצמצמת באופן מהותי את הסיכון. אם העסק אינו מצליח, ניתן לסגור אותו מבלי להיכנס לחובות גדולים מדי. עבודה מהבית גורמת להקטנת ההוצאות התפעוליות ולרווחיות גבוהה יחסית.

 

בחרו שם עם מסר: לשם העסק, ללוגו ולצבעיו יש משמעות ומסרים  גדולים מכפי שנראה במבט ראשון. דאגו להשתמש בהם בהתאם לתדמית שאותה אתם מבקשים לשדר ללקוחותיכם: עסק בתחום הנופש והפנאי כדאי שיבחר בגווני הכחול שמשקפים ים ושמיים אבל גם רוגע; עסק מעולם הנוף והגנים כדאי שיבחר בגווני ירוק - המתקשרים לפרחים, למים, לעצים, לאדמה.

 

שתפו את העובדים: כבעלי עסק, אין מעליכם מנהל מכוון ומייעץ. מומלץ שתשתפו את עובדיכם והתייעצו עמם – לעובדים יש, לעיתים קרובות, ניסיון ומידע רב משלכם, וייתכן שיוכלו לסייע לכם ברעיונות. עובד שיהיה אחראי על סידור העבודה, למשל, ירגיש מחויב יותר לעסק.   

 

השוו מחירים: לפני רכישת מוצר או שירות בצעו סקר שוק, השוו הצעות ונהלו משא ומתן. מדי תקופה כדאי לבחון שוב את הצעות המחיר של הספק איתו אתם עובדים ולבדוק אם הן עדיין הטובות ביותר שניתן לקבל.

 

 

חסכו לציוד חדש: הציוד שרכשתם לעסק בעת הקמתו עשוי להתבלות בתוך כמה שנים,  לכן, מרגע רכישתו מומלץ לחסוך סכום מתאים כל חודש, כך שבבוא העת ניתן יהיה לחדשו באמצעות הון עצמי ולהימנע מנטילת הלוואה למטרה זו.

 

בצעו סקר מחירי בנקאי: בצעו סקר שוק ונהלו משא ומתן גם בתחום הבנקאי. התייחסו לריביות ולעמלות שתקבלו מהבנקים ומהגופים הפיננסיים השונים כאל עוד מוצר או שירות שהעסק רוכש. התמקחו על מחירים בבנק ותופתעו לגלות כי אלו אינם קבועים מראש.

 

הפרסום תמיד עובד? אל תתפתו לכל סוכן מכירות שיקיש על דלת העסק שלכם. בחנו את פוטנציאל תפוקות הפרסום שיציע, האם יביא אליכם לקוחות חדשים, האם יחזק את הנאמנות של הלקוחות הקיימים. אם הפרסום באפיקים אלה נכשל – הגיע הזמן לבדוק דרכים חדשות.

 

ערכו מבצעים בחוכמה: בעלי עסקים רבים סבורים כי הנחות ומבצעים יימשכו לקוחות. הנחות אמנם יגבירו את מכירות היום - אבל הן עלולות לפגוע בתדמית ובמכירות מחר, זהו ההבדל הבסיסי בין מכירות לשיווק. עבודה שיווקית נכונה תבנה את היכולת של העסק למכור היום וגם בעוד שנה, מבלי לפגוע בפרמיה.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: index open
הקמתם עסק? שתפו את העובדים
צילום: index open
מומלצים