"השבת הבנים כתנאי לכל החלטה" (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90, חדשות)
לאה ושמחה גולדין, הוריו של הדר | צילום: יונתן סינדל / פלאש 90, חדשות

המאבק של משפחת גולדין להשבת הדר ז"ל מידי החמאס עולה שלב: לאחרונה נפגשו בני משפחתו של הדר גולדין ז"ל, שגופתו מוחזקת בידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן" ב-2014, עם מבקר המדינה - שהודיע היום (שלישי) כי פנה לנתניהו על מנת לקבל את התייחסותו לנושא.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף (חיים) שפירא, הודיע כי קיבל ממשפחת גולדין "מסמך מפורט בנוגע לדרך הטיפול של מדינת ישראל בהשבת סגן הדר גולדין לישראל". שפירא לא פירט אילו טענות העלתה משפחת גולדין, אך ציין כי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו כדי "לקבל את התייחסותו לטענותיה של משפחת גולדין".

הדר גולדין ז"ל (צילום: חדשות)
הדר גולדין ז"ל | צילום: חדשות

לאחר שיקבל את התשובה נתניהו, מבקר המדינה ישקול את אופן טיפול משרדו בנושא: המבקר שפירא ציין כי הוא מבקש את התייחסות נתניהו "בהקדם". המכתב נשלח גם אל שר הביטחון אביגדור ליברמן.

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא (צילום: פלאש 90, חדשות)
מבקר המדינה, השופט יוסף שפירא | צילום: פלאש 90, חדשות

לפני כשבועיים בג"ץ השאיר על כנה את ההחלטה להודיע למשפחת גולדין 72 שעות לפני החזרת גופות מחבלים, עד להצגת תחקיר השחרור השגוי של גופת המחבל מהר אדר. על פי החלטת בג"ץ, עד להצגת ממצאי התחקיר המדינה תמשיך להיות מחויבת להודיע למשפחת גולדין 72 שעות לפני שחרור גופות מחבלים.

לפני כשלושה שבועות בג"ץ הוציא צו ביניים המורה למדינה שלא להחזיר גופה של גבר פלסטיני שנהרג בתקרית עם חיל הים הישראלי מול חופי עזה. ההחלטה מגיעה לאחר בקשה שהגישה משפחתו של סגן הדר גולדין. משפחתו של גולדין דרשה מהמדינה שתבטיח כי הלווייתו של הפלסטיני בעזה לא תהפוך ל"פסטיבל תודעתי של חמאס".