נס גדול: 3 מחבלים חדרו מעזה עם רימונים – והסתובבו שעות בישראל

שלושת המחבלים, בני אותה משפחה מרפיח, לא ניסו להשתמש בשלושת הרימונים ושני הקאטרים שהיו ברשותם גם כשפגשו בחיילים בסמוך לבסיס צאלים, במרחק של 20 ק"מ מהגבול • "היו להם כמה הזדמנויות לפגוע בחיילים ובאזרחים והם לא ניצלו אותן" • צה"ל: "אירוע שלא היה צריך לקרות"
חיים טוויל
י"א ניסן התשע"ח / 27.03.2018 13:40

 נס גדול בדרום:  שלושה מחבלים שחדרו הבוקר (שלישי)  מרצועת עזה לשטח ישראל עם רימונים וסכינים – נתפסו בסמוך לבסיס צאלים, במרחק של 20 ק”מ מהגבול.

מהתחקיר הראשוני שנעשה בפיקוד הדרום עולה, כי האירוע החל בשעה 9:10 בבוקר, כאשר כוח מהחטיבה הדרומית גילה עקבות סמוך לגדר המערכת באזור דרום הרצועה.

כוחות גדולים של צבא, משטרה ושב”כ חיפשו במשך כשעה וחצי אחר שלושת המחבלים, ובשעה 10:35 כוח צה”ל זיהה אותם במרחק 200 מטרים מצאלים.

שלושת החשודים, בני אותה משפחה מרפיח, לא ניסו להשתמש בשלושת הרימונים ושני הקאטרים שברשותם גם כשפגשו בחיילים.

בצה”ל אומרים: “אנחנו בודקים זיהוי חריג שהתרחש בלילה בגדר כאשר כוחות שהגיעו לא זיהו חדירה. מדובר באירוע שלא היה צריך לקרות עם פוטנציאל גרוע. הפלסטינים ככל הנראה הלכו ברגל ולא עלו על רכב”.

שעת החצייה של המסתננים טרם ידועה. השלושה הועברו לחקירת שב”כ.

חבלן משטרתי פעל לנטרל את אמצעי הלחימה שהיו ברשותם.

בדובר צה”ל תא”ל רונן מנליס אמר בתדרוך לכתבים: “מדובר באירוע שלא היה צריך לקרות, עם פוטנציאל חמור. אנחנו מתחקרים, לומדים ונפיק את הלקחים הנדרשים”.

לדברי מנליס, למחבלים היו כמה וכמה הזדמנויות לפגוע בחיילים ובאזרחים והם לא ניצלו אותן.

דובר צה”ל הוסיף: “בודקים אם יש קשר לזיהוי חריג שהיה בלילה על הגדר, ולא זיהו חדירה”.

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול: “אירוע חדירת החמושים הבוקר לשטחנו ותפיסתם ליד צאלים טופל בשילוב כוחות ושיתוף פעולה הדוק ומיטבי של אנשי הבטחון במועצה עם כוחות הצבא.

“עצם החדירה ותפיסת המחבלים סמוך לבסיס צאלים היא חמורה ותתוחקר על ידי הצבא. יחד עם זאת, התפיסה מוכיחה את היעילות של כוחות הבטחון ואת עוז הרוח של אנשינו, חיילי צה״ל ואנשי הבטחון בישובים, שמרגע שזיהו את העקבות בשטחנו, התגייסו בצורה מוחלטת עד לתפיסתם. אני מבקש להודות לאנשי הבטחון במועצה אזורית אשכול ובישובים שמנעו הבוקר אסון ומחזקים את בטחוננו”.

האירוע החמור התרחש על רקע תגבור כוחות משמעותי של צה”ל  בעוטף עזה, לקראת אירועי ‘יום האדמה’ ביום שישי הקרוב – ושלושה ימים בלבד לאחר החדירה של ארבעה מחבלים לשטח ישראל מדרום הרצועה, במהלכה הצליחו לשרוף כלי הנדסי צה”לי ולברוח בחזרה לשטח הרצועה. ‎

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות