העתירו בתפילה

ישראלית נפלה מהמטוס; מצבה עדיין קריטי

אם לשניים, תושבת לוד, נפצעה קשה מאד כאשר ניסתה להימלט מהמטוס בבודפשט לאחר שהורגש בו עשן. היא נפלה מגובה רב מבלי שהספיקה לגלוש. "מבקשים שיתפללו" (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת הנפילה (צילום: באדיבות המצלם)

דקלה אביטבול (ספירין), בת 38 מלוד ואם לשני ילדים, בני 6 ו-13 נפצעה קשה מאד באירוע החירום ביום שישי האחרון בשדה התעופה של בודפשט. בגלל שרשרת תקלות של צוות האוויר המקומי, היא נפלה מגובה רב מדלת מטוס הבואינג 737 של חברת התעופה הצ'כית "סמרט ווינגס" על כביש האספלט

אימה ריקי ספירין סיפרה ל-ynet: "היא לא גלשה. היא לא הספיקה לגלוש. היא עמדה בפתח המטוס, בין חמשת הנוסעים הראשונים שעמדו בתור כדי שיפתחו את המגלשות". היא סיפרה כי כנראה רוח המנועים החזקה או דחיפות שהיו מצד הנוסעים - הן שגרמו לה ליפול".

"הבנו שעשן חדר לתוך המטוס. אמרו שהטייס ביקש מהדיילות לא לפתוח את דלתות החירום, אבל הפניקה שהייתה במטוס הכריחה אותם לפתוח. יש עוד בחור שבסוף הגלישה כנראה נחבל, אבל הוא בארץ, ודקלה עפה מדלת המטוס למטה על האספלט".

לדבריה, דקלה במצב קריטי, מורדמת מונשמת לאחר שהגיעה לבית החולים מחוסרת הכרה. "היא נותחה בראש, סובלת משבר בצלעות, גבס בידיים, זה המצב כרגע. אנחנו שוהים כאן בבודפשט".

דקלה אביטבול, באדיבות המשפחה

דקלה יצאה לחופשה בהונגריה של עובדי "קרסו מוטורס" וחברת השכרת הרכב "ליס פור יו" והייתה אמורה לשוב לישראל בשבוע שעבר. "דקלה נסעה לטיול של חמישה ימים מהעבודה לבודפשט וסיפרה לנו כל הזמן כמה היא נהנית", סיפרה האם. "היא קנתה מתנות לילדים, סיפרה שירד שלג, ואז הגיעה בבוקר הבשורה".

מנתח ורופא בכיר מבית החולים בילינסון בפתח תקווה הוטס לבית החולים בבודפשט כדי להיות לצד המשפחה ולסייע לה ככל האפשר. "מקום העבודה של דקלה שלח נציגה שמלווה אותנו כל הזמן ודואגת לנו להכול. עשינו אתמול פדיון נפש ואנחנו מתפללים שמשהו טוב יקרה ושהיא תחזור להכרה. אנחנו מבקשים מכל מי שיכול שיתפלל לרפואתה".

שרשרת התקלות החלה כבר ביום חמישי, כאשר נוסעי המטוס אמורים היו לשוב מהחופשה במטוס של חברת התעופה הצ'כית "טרוול סרוויס", שחכרה "ישראייר". הוא היה אמור להמריא לישראל אתמול בערב אולם בשל תקלה טכנית נדחתה הטיסה בשמונה שעות.

על פי הדיווח ב-ynet, בשעה 04:00 לפנות בוקר הוזמן לנוסעים מטוס חלופי של חברת תעופה מקומית, "סמרט ווינגס", אולם עם תחילת נסיעתו לעבר מסלול ההמראה, עשן כבד נכנס למטוס דרך מערכת האוורור בעקבות עשן שעלה מרכב גורר בשדה. הנוסעים והצוות נבהלו מאוד, דלתות החירום והמגלשות נפתחו, ועשרות הנוסעים קפצו מהמטוס וברחו אל הקרקע. במהלך האירוע נפצעה דקלה ופונתה במצב קשה לבית החולים המקומי.

"זו הייתה דרמה של ממש", מתאר אבי נוסע חרדי בשיחה עם 'כיכר השבת' את הרגעים המפחידים על המטוס. "תוך כדי נסיעה על המסלול הרחנו ריח של עשן חריף, הדיילות פתחו את דלתות החירום וכולנו זינקנו החוצה במהירות. היו צעקות ובכיות ואנשים חששו שכל המטוס עולה באש", מציין אבי.

יהודית, נוסעת נוספת, מספרת על רגעי החרדה: "עד שכבר עלינו סוף סוף לטיסה ב-4 בבוקר איך שהמטוס החל להמריא נשרף חלק שלא ברור אם מהמטוס עצמו או מרכב למטה הדיילות נלחצו ופתחו את הפתחי חירום וכולם ברחו למטה. זה היה מפחיד נורא".

את קו הטיסות במטוסים החכורים של החברה הצ'כית מפעילה חברת התעופה הישראלית "ישראייר", ובעקבות המקרה היא הטיסה את משפחתה של אביטבול (ספירין) להונגריה יחד עם רופא מומחה.

העתירו בתפילה עבור דקלה בת רבקה לרפואה שלמה, בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר