פרשת סחיטת הגט

העסקן שמעון ליבוביץ' שוחרר למעצר בית

העסקן הסאטמרי שמעון ליבוביץ' שוחרר למאסר בית ואף יוכל לחגוג את החג המתקרב בביתו בקרית יואל. זאת כחלק מההקלות שקיבל בגזר דינו לאחר השתדלות מרובה (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק ובאדיבות המצלם)

פרשת סחיטת הגט שהסעירה את היהדות החרדית בארה״ב: שמעון ליבוביץ', חסיד סאטמר, שנעצר בפרשה הסבוכה עם העסקן גולדברג, שוחרר למעצר בית, כשבלילות ישהה ברובע ברונקס. את החג צפוי ליבוביץ לעשות בביתו בקריית יואל, שם הוא מתגורר.

מדובר במימוש של גזר הדין שהפך לקל יותר, לאחר השתדלותם של רבנים ועסקנים שהעידו לטובתו של ליבוביץ' וטענו, כי מדובר במעידה חד פעמית וכי הוא עסקן בעל זכויות רבות המסייע לקהילה.

מי שפעל רבות למתק את גזר הדין שצפוי היה להיות כאמור חמור בהרבה הוא רבי יעקב בער טייטלבוים, הרב מסיגוט בנו של האדמו״ר מהר״י מסאטמר, שהתגייס למשימה זאת על אף שליבוביץ' שייך לחסידות המתחרה ונמנה על הפלג של האדמור מהר"א מסאטמר.

כזכור, לפני כשנה וחצי נעצר העסקן אהרון גולדברג מישראל, המתגורר גם בבני ברק וגם בניו יורק, נעצר על ידי ה-FBI בחשד שתיכנן מבצע סחיטה הכולל חטיפה ואף ניסיון לרצח של סרבן גט זאת תמורת סכום של 55 אלף דולרים.

גולדברג בן ה-55, עסקן מוכר בישראל המשתייך לחסידות ידועה בעיר בית שמש, נעצר יחד עם שמעון ליבוביץ', בן 25, כאשר הם מואשמים בקשירת קשר לחטיפת אדם ורציחתו.

לפי החשד, השניים תכננו לחטוף את הבעל כדי לאיים שיש בפניו שתי אפשרויות, האחת לתת גט לאשתו ולשחררה והשנייה שהם ירצחו אותו כדי להפוך את אשתו לאלמנה ובכך להתירה לפי ההלכה.

בתחילת יולי 2016 גייסו השניים, על פי החשד, אדם שבדיעבד התברר ששימש כסוכן סמוי שהקליט את תוכניותיהם על מנת שיבצעו את הפעולה של הוצאת הגט בכפייה. השניים תכננו, כך לפי החשד, לפתות את הבעל המעגן להגיע למדינת פנסילבניה על מנת לענות אותו עד שייתן את הגט המיוחל. השניים דנו אף באפשרות לחטוף את האיש כאשר יגיע לקראת ראש השנה להתפלל באומן שבאוקראינה.

החשודים מסרו לסוכן סכום ראשוני של 25 אלף דולר במזומן כשלאחר מכן במהלך הפגישה השנייה שנערכה ב-9 באוגוסט הם נפגשו שוב לתכנון נוסף של פרטי החטיפה. ב-12 באוגוסט העלו, על פי החשד, גולדברג ושותפו הילוך נוסף כאשר במהלך הפגישה תכננו אף לרצוח את הבעל המעגן. בהמשך העבירו עוד סכומים של 20 אלף דולר ו-12 אלף דולר לסירוגין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר