יותר מחצי מיליארד דולר

הבית הלבן חוקר הלוואות ענק שקיבל קושנר

בעקבות פרסום בניו יורק טיימס לפיו קיבלה משפחתו של קושנר הלוואות בסך של יותר מחצי מיליארד דולר לאחר שהמלווים נפגשו איתו בבית הלבן נפתחה חקירה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ג'ראד קושנר (צילום: שלומי כהן, פלאש 90)

הבית הלבן בוחן אם שתי הלוואות בסך מצטבר של יותר מחצי מיליארד דולר למשפחתו של ג'ארד קושנר, חתנו היהודי ויועצו הבכיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, מהוות עבירה פלילית או עבירה על טוהר המידות. כך הודיע הלילה (שלישי) משרד האתיקה הממשלתית בארצות הברית.

ההסתבכות של קושנר החלה כאשר חברי קונגרס דמוקרטים ביקשו מהבית הלבן ומהחברה שבבעלות משפחת קושנר מסמכים בנושא לאחר שבחודש שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" על ההלוואות שקיבלה משפחת קושנר לאחר סדרת פגישות בין משקיעים משתי חברות, "סיטיגרופ" ו"אפולו", לקושנר בבית הלבן.

דיוויד אפול, ממלא מקום ראש המשרד לאתיקה ממשלתית, פנה במכתב לחברי הקונגרס ובו כתב: "דנתי בנושא עם הייעוץ המשפטי של הבית הלבן כדי לוודא כי הם החלו בתהליך איסוף העובדות ההכרחיות על מנת לקבוע אם בוצעה הפרה של חוק או תקנה כלשהם".

"בזמן שיחתי עמם, בבית הלבן הודיעו לי כי הם החלו כבר בתהליך", כתב אפול במכתב שנשלח לפני כשבוע לחבר הקונגרס הדמוקרטי ראג'ה קרישנמורת'י. עורך דינו של קושנר, אבי לואל והבית הלבן טרם הגיבו לנושא.

לפי ה"ניו יורק טיימס", הלוותה "סיטיגרופ" לחברה של משפחת קושנר ולאחד משותפיה 325 מיליון דולר באביב של השנה שעברה זמן קצר לאחר שמנכ"ל החברה, מייקל קורבט, נועד עם קושנר בבית הלבן.

עוד דווח כי ג'ושוע האריס, מייסד חברת ההשקעות "אפולו", יעץ לגורמים רשמיים בממשל טראמפ על מדיניות בנושא תשתיות וקיים כמה פגישות עם קושנר בבית הלבן, שלאחריהן הלוותה "אפולו" 184 מיליון דולר למשפחת קושנר בחודש נובמבר האחרון.

חבר הקונגרס קרישנמורת'י פנה במכתב חזרה לאפול כתב כי אם הדיווח של "ניו יורק טיימס" מדויק, הוא יעלה שאלות אתיות חמורות, ושאל אם פעולותיו של קושנר "מהוות הפרה של חובותיו האתיות לעם האמריקני".

קושנר, הנשוי לבתו של הנשיא איוונקה, התפטר מתפקידו בחברה של משפחתו ואף מכר את חלקו בחברה, כחלק מהמאמץ להימנע מניגודי עניינים בין החברה לבין תפקידו בבית הלבן כיועצו הבכיר של טראמפ.

באחרונה דווח כי קושנר איבד את מעמדו הבכיר בבית הלבן ואף את הסיווג הביטחוני שלו ומעתה הוא אינו רשאי להיחשף למסמכים סודיים ורגישים כפי שהיה עד כה. גורמים רשמיים אמרו בשעתו ל"וושינגטון פוסט" כי הסיבה להורדה היא יחסיו עם גורמים מממשלה זרה. לפי הדיווח, ישראל ולפחות שלוש מדינות נוספות תכננו לתמרן את קושנר. קושנר עודכן בנושא באמצעות מזכר שנשלח אליו ולעוד שלושה עוזרים בכירים בבית הלבן, שבו נאמר להם כי הסיווג הביטחוני שניתן להם יופחת מ"סודי ביותר" ל"סודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר