"שנאה אובססיבית לישראל"

לונדון: יהודים הפגינו נגד מנהיג ה'לייבור'

מפגינים יהודים הפגינו מול הפרלמנט הבריטי בלונדון נגד מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין בטענה כי אינו עושה דיו כנגד האנטישמיות במפלגתו. קורבין הודה והתנצל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהמפגינים נושאים שלטי "דיינו" (צילום: מתוך טוויטר)

ארגונים יהודיים בבריטניה הפגינו אתמול (שני), מחוץ לפרלמנט בלונדון נגד מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, והאשימו אותו שדעותיו השמאלניות הקיצוניות מונעות ממנו למגר את האנטישמיות במפלגתו. מאז שהפך במפתיע למנהיג הלייבור ב-2015, נאשם קורבין בהתעלמות מהערות אנטישמיות של בכירים במפלגתו.

"הוא היה שוב ושוב לצד אנשים עם עמדות אנטישמיות בוטות, ותמיד טען שהוא לא קרא או שמע אותן. ג'רמי קורבין מצדד שוב ושוב באנטישמים ולא ביהודים", נכתב בהודעתם של מועצת ההנהגה היהודית בבריטניה ושל ועד הנציגים של יהודי בריטניה לקראת ההפגנה.

כמה הגיעו להפגנה? תלוי את מי אתם שואלים לפי סוכנות הידיעות 'רויטרס' אלפים בודדים הגיעו למחות מול הפרלמנט. לפי סוכנות AP מאות מפגינים בלבד מחו במקום.

קורבין הגיב לשני הארגונים היהודיים והודה שהייתה אנטישמיות במפלגתו. הוא התנצל על הכאב שנגרם ליהודים והתחייב להכפיל את מאמציו למגר את התופעה המבישה. קורבין אף הציע לפגוש בהתאם את ראשי שני הארגונים. התנצלותו של המנהיג הבריטי מגיעה על רקע שערורייה שפרצה לאחר פרסום פוסט שכתב בפייסבוק ב-2012, שבו התנגד להסרתו של ציור קיר בעל מוטיבים אנטישמיים.

גם כמה מחברי הפרלמנט של הלייבור שמתנגדים להנהגתו של קורבין הגיעו לתמוך במפגינים היהודים. "ג'רמי אמנם לא אנטישמי, אבל הוא הרשה לעצמו להפוך לפוסטר של האנטישמיות בכל מקום", אמרה חברת הפרלמנט היהודית מרגרט הודג'.

הארגונים היהודיים מחו על מה שהם מכנים "השנאה האובססיבית" של השמאל הקיצוני ל"ציונות, לציונים ולישראל". הם הוסיפו ש"אמירותיו הריקות" של קורבין נגד האנטישמיות, לא מסייעות לפתור את הבעיה. "תתביישו" צעקו המפגינים לקבוצה של 50 תומכי קורבין שהגיעו למקום, וטענו שלמחאה יש מניע פוליטי – הדחת קורבין מראשות הלייבור.

קורבין, שידוע כפרו-פלסטיני ומתנגד חריף של ישראל כבר שנים רבות, הודה שלעתים האנטישמיות מתבטאת דרך ביקורת על ישראל. "להשוות את המעשים של ממשלת ישראל למעשי הנאצים, ליחס את הביקורת לישראל לאפיונים יהודיים או ליהודים באופן כללי ולהשתמש בביטויים פוגעניים לתומכי ישראל כמו 'Zio' – כל אלה מכילים היבטים של אנטישמיות בת זמננו", כתב קורבין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר