שר האוצר במתקפה חריפה: הבוקר (שלישי) נחשפו ב"כאן רשת ב'" הקלטות בהן נשמע משה כחלון משמיע תלונות נגד הסיקור התקשורתי - ונגד קודמו לפיד. בהקלטות שפורסמו על ידי הכתב זאב קם בתכנית "קלמןליברמן" אמר כחלון: כי לפיד "לא נתן אגורה" לקשישים.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הדברים נאמרו, לפי הדיווח, במפגש סיעת "כולנו" שנערך אתמול לקראת חג הפסח.  "שימו לב לצביעות - איפה הולכת התקשורת? אני לא מרגיש רדוף, אבל רודפים אותנו. ועדיין אני לא מרגיש רדוף", אמר. "התקשורת הולכת עם האופוזיציה, עם המבקרים. נתנו שבעה מיליארד שקלים לקשישים, ובמקביל היה פה איזה עדכון, הצמדה טכנית, לפני שנה, שזה לא היה קשור לתוספות. אבל זה לא מנע מעיתון גדול לעשות מזה כותרת ראשית. שילמנו על זה ותוקפים אותנו על זה, אבל זה שקר וכזב".

על קודמו לפיד אמר: "הרבה יותר קל להיות פעיל במפלגה באופוזיציה. זה נקרא מפלגת המבקר. כל הזמן אומרים 'למה ככה ולמה ככה ולמה ככה'. אם רוצים להתעסק עם הבנקאים, את זה יעשה כחלון. ואז שואלים, 'אבל למה הגבלת את השכר ל-2.5 מיליון ולא ל-2.4?'. אבל כשאתה היית שר אוצר - קיבלו 7 מיליון. ו'למה נתת לקשישים ככה ולא ככה?'. אבל כשאתה היית שר אוצר - לא נתת להם אגורה".

"חברים, בקדנציה הקודמת קנו שש דירות לדיור הציבורי. אנחנו קנינו 6000. אתם יודעים מי מבקר אותנו? אותה מפלגה שרכשה שש דירות בקדנציה", סיכם את דבריו לקול מחיאות הכפיים. 

מח"כ יאיר לפיד נמסר בתגובה: "העובדות כידוע הפוכות. בתקופת כהונתי באוצר, בעודנו מחלצים את המדינה מאחד המשברים הכלכליים הקשים בתולדותיה ומובילים אותה לגאות הכלכלית שאנחנו רואים היום, התנענו שורה של מהלכים ששר האוצר כחלון השלים. ביניהם חוק שכר הבכירים, התוספות לקשישים וסיום ההקפאה של חוק הדיור הציבורי. כפי שאמר השר כחלון עצמו בעבר: 'אני עושה רפורמות עם הכסף שלפיד השאיר לי'. אני מאחל לכל בית ישראל ולשר כחלון ומשפחתו חג פסח שמח".

משה כחלון (צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות)
"התקשורת הולכת עם האופוזיציה" | צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, חדשות

כחלון ל"אולפן שישי": "נרוץ לבד"

לפני כשבוע וחצי התראיין כחלון לדני קושמרו ב"אולפן שישי", ולראשונה לא ענה לשלילה לשאלה האם יתמודד לראשות הממשלה. כחלון מתח קו אדום ואמר כי אם יוגש נגד נתניהו כתב אישום, לא יוכל להמשיך לכהן.

כחלון גם הבהיר כי למרות הסקרים האחרונים, מפלגתו תרוץ באופן עצמאי. "הסקרים זה סקרים אבל כרגע אנחנו בעיצומה של עשייה", אמר. "כולנו תרוץ לבד בבחירות, היא מפלגה שיש לה מקום בפסיפס הפוליטי של מדינת ישראל. מפלגת העבודה מזמן נטשה את הדרך החברתית, יאיר לפיד שהתחיל שם היום הוא שר החוץ בממשלת הצללים ולכן גם לא בחברתי, הליכוד ודאי שעזב את הדרך החברתית. מפלגת כולנו היא מפלגה חברתית ואנחנו רואים את זה בפעולות של כל ח"כ בכולנו".