טור אישי

אוזני כלב לא, פאות חרדי כן // ישי כהן

התמונה המזעזעת ממאה שערים שלא זכתה לגינוי, ההתעלמות של שר החינוך ממאות אלפי בני הציבור החרדי והעונש של יחיאל לסרי שנלחם למען השבת • ישי כהן מסכם שבוע (טור)

ישי כהן | כיכר השבת |
משיכת הנער בפאות (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

1

דמיינו תמונה של חרדי מושך בחוזקה באוזניים של כלב. תמונה שמתפרסמת בכלי התקשורת. לא צריך להיות נביא או מבין עניין כדי לקבוע שכל התקשורת בישראל הייתה מפרסמת בהדגשה את התמונה, היינו שומעים את הפוליטיקאים מכל גווני הקשת תוקפים, מגנים ומבקשים להעמיד לדין ללא שום השהייה.

אבל לא, מדובר בנער חרדי, תושב מאה שערים, הפגנה של קיצונים. תמונה שתועדה ופורסמה ב"כיכר השבת" במהלך הפגנות והפרות סדר במא"ש מתעדת רגעים אכזריים, של גבר חילוני מושך בחוזקה בפאותיו של נער שהפגין במקום. הנער זועק מכאב, אבל הגבר ממשיך באכזריות למשוך בסמל היהדות שלו.

הביקורת אולי צריכה להיות עלינו, החרדים, במיוחד ראשי המפלגות החרדיות. אם אתם לא יוצאים בהודעת גינוי וזעזוע, בבקשה מהמשטרה לעצור את הגבר החילוני - למה שיאיר לפיד ואבי גבאי יגנו ויתקפו?

וכן, אתם, חבריי העיתונאים, שהזדעזעתם - בצדק - מתמונה של מפגין מ'הפלג הירושלמי' מושך בזנב סוס משטרתי, שתקתם אל מול התמונה הזו. כי הרי מדובר בקיצוניים, בשוליים של החברה. תתביישו.

לפני שאחתום את הנושא, ברור שכולנו נגד אלימות, נגד הפרות סדר המנוגדות לדעת תורה, אך אין קשר בין הזעזוע מהמעשה שמזכיר תקופות אחרות בהיסטוריה - לעובדה שאנחנו נגד הפגנות 'הפלג'.

2

יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט חגג בחודש האחרון את חלוקת 'פרס ישראל', פגש את האשה הראויה מכולם מרים פרץ והודיעה לה על זכייתה (אחד התיעודים היותר מרגשים של החודש האחרון).

כשהוא סיים בפסטיבל פרס ישראל הוא הצהיר: "זוכי פרס ישראל לשנת ה-70 למדינת ישראל יוצרים פסיפס אנושי מרתק ומעורר השראה. כל מה שיפה בארצנו".

נפתלי בנט. _צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

מעניין איך כבוד השר בנט שכח שיש במדינת ישראל אוכלוסייה נוספת, קוראים לה 'הציבור החרדי'. האם הם לא חלק מהפסיפס האנושי של מדינת ישראל? האם לא נמצאה דמות אחת מהמגזר כולו שראויה לקבל את פרס ישראל?

התקווה היא שהביקורת שספג בנט במהלך השבוע תגרום לו לחשוב פעמיים בשנה הבאה - במידה ויישאר שר החינוך - לפני שמעניק את פרסי ישראל.

3

הרוחות בעיר אשדוד נרגעו, ההפגנות פסקו, יש מי שיגידו שיחיאל לסרי נכנע. אך מה שמעורר תמיהה זו דווקא העובדה שש"ס ויהדות התורה מסרבות להצהיר, גם היום, שיתמכו בראש העיר. כן, ראש העיר שנלחם למען השבת הקדושה, שספג בוז ונאצות על כך.

אין הסבר הגיוני מדוע ראשי המפלגות החרדיות לא מצהירים, כבר עכשיו, שהתמיכה החרדיות תינתן לראש העיר לסרי. מדוע נותנים לו להמשיך להתרסק בסקרים.

יחיאל לסרי. (צילום: Moshe Shai/FLASH90)

איזה מסר הם מעבירים לשאר ראשי הערים? ראש עיר שישקול האם לשמור על השבת ולצאת למאבק - יחשוב פעמיים. גם להפסיד קולות של חילונים ובמקביל לא לזכות לתמיכה חרדית... אבסורד!

צעד מביך יותר יקרה אם לבסוף אריה דרעי ימשיך את הברית המקומית עם סיעת 'ישראל ביתנו', בניסיון להריץ ראש עיר נגד לסרי. כן, אותה סיעה שניהלה את כל המאבק נגד שמירת השבת. ואם שאלתם, גם היום, בש"ס מסרבים להכריז שהברית עם 'ישראל ביתנו' המקומית - מבוטלת. מקומם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר